ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 آبان 1390     |     کد : 27957

معرفي شبكه‌هاي برگزيده راديو

در نشست معاون صداي رسانه ملي با رييس مركز نظارت و ارزيابي سازمان و جمعي از مديران اين مركز، شبكه‌هاي راديويي ايران، تهران و معارف به عنوان سه شبكه راديويي برگزيده معرفي و مورد تقدير قرارگرفتند.

جام جم آنلاين: در نشست معاون صداي رسانه ملي با رييس مركز نظارت و ارزيابي سازمان و جمعي از مديران اين مركز، شبكه‌هاي راديويي ايران، تهران و معارف به عنوان سه شبكه راديويي برگزيده معرفي و مورد تقدير قرارگرفتند.
به گزارش روابط عمومي صدا، محمدحسين صوفي در اين نشست با اشاره به جايگاه گزارش در ارتقاي برنامه‌هاي راديويي گفت: بايد نوع نگاه به گزارشگران و وضعيت گزارش‌گيري در برنامه‌هاي راديويي بهبود يابد و در اين خصوص تأسيس مركز گزارش راديو مي‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

صوفي تصريح كرد: گزارشگر راديويي بايد بتواند صحنه‌ها را خلق و با حضور در صحنه‌ها احساسي را كه مخاطب در آن نيست به وي منتقل كند.

وي با تأكيد بر اين كه با ايجاد تحول در گزارش مي‌توان بر جذابيت و كيفيت برنامه‌ها افزود، عنوان كرد: ما در راديو دو نكته را پيگيري مي‌كنيم كه يكي مهندسي پيام و ديگري مديريت پيام است و سعي شده كه با برنامه‌ريزي، نظارت، كنترل و مراقبت اين دو موضوع را محقق كنيم.

وي راه‌اندازي شوراي معارف را دليلي بر برنامه‌ريزي علمي‌تر و سهل‌تر براي شبكه معارف در مقايسه با ديگر شبكه‌ها برشمرد و عنوان كرد: در سه سال گذشته چند كار در راديو انجام شده كه توانسته است به لحاظ زيرساختي به مهندسي و مديريت پيام كمك كند و آن تشكيل شوراهاي تخصصي مانند شوراي معارف است كه باعث شده تا برنامه‌هاي معارفي شبكه‌هاي ديگر را نيز با انضباط و كيفيت ببينيم.

صوفي همچنين از راه‌اندازي شوراهاي تخصصي‌اي چون ورزش، اقتصاد، سلامت و... خبر داد و تصريح كرد: تفاوت راديو با ديگر رسانه‌ها تنوع در برنامه‌سازي براي مخاطب خاص است، لذا بايد با مهندسي پيام از هم‌پوشاني جلوگيري كرد، به گونه‌اي كه هر شبكه متناسب با ماموريت و مسووليت خود بتواند مخاطب خاص خود را نگه دارد و براي اين كار بايد پاسخ مناسب به مخاطبش بدهد.

وي افزود: به عنوان مثال حرف‌هاي معارفي كه در شبكه جوان زده مي‌شود نبايد در شبكه ايران به آن پرداخته شود و بايد كارشناس آنها با هم فرق كند كه اين موارد در شوراي معارف مطرح مي‌شود.

معاون صدا يكي ديگر از كارهاي مفيد صورت گرفته درباره شورا‌هاي تخصصي راديو را انتخاب مدير هر شبكه به عنوان دبير شوراي تخصصي آن شورا ذكر كرد و افزود: به طور مثال مدير شبكه سلامت دبير شوراي سلامت راديو و همچنين مدير شبكه معارف دبير شوراي معارف است كه اين در ديگر شوراها نيز رعايت شده و باعث گرديده انضباط، انسجام، تقسيم كار و تخصيص مناسب كارشناس، موضوع و جدول پخش به وجود بيايد و جلوگيري از هم‌پوشاني وكمك به هم‌افزايي را در شبكه‌هاي مختلف راديويي در پي داشته باشد.

در ابتداي اين نشست، عبدالكريم خيامي، رييس مركز نظارت سازمان هم به ارائه گزارشي از روند فعاليت در بخش‌هاي مختلف اين مركز و توضيحي درباره نحوه انتخاب شبكه‌هاي راديويي برگزيده شده پرداخت و در پايان جلسه نيز شيخ محمدي مدير شبكه ايران و نمايندگان شبكه‌هاي معارف و تهران تقدير شدند.


نوشته شده در   سه شنبه 17 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode