ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 16 آبان 1390     |     کد : 27925

آیت‌الله مجتهد شبستری: دشمنان درصدد جدایی رهبران دینی و مردم هستند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی مسلمانان است، گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه میان امت اسلامی درصدد جدایی بین رهبران دینی، علما و مردم

امام جمعه تبریز با بیان اینکه وحدت رمز پیروزی مسلمانان است، گفت: دشمنان با ایجاد تفرقه میان امت اسلامی درصدد جدایی بین رهبران دینی، علما و مردم هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلای امام خمینی (ره) اظهار داشت: عید قربان فرصتی برای اشتراکات دینی میان مسلمانان برای تحقق وحدت واقعی در مقابله با کفر و نظام سرمایه‌داری است.
وی تصریح کرد: اتحاد مسلمانان رمز اضمحلال ظالمان و استکبار جهانی است.
شبستری ادامه داد: دشمنان با تفرقه میان امت اسلامی درصدد جدایی بین رهبران دینی، علما و مردم هستند از مسلمانان خواست اختلافات و کدورت‌های جزئی را کنار گذاشته و برای تحقق اهداف واقعی نهضت بیداری اسلامی از پای ننشیند.
وی تاکید کرد: جهان اسلام با وحدت و اعتقادات به فرمان‌های اسلامی استکبار جهانی را به ذلت کشاند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیام اخیر و مهم مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام، افزود: حرکت انقلابی و موج بیداری اسلامی که امروز به تاسی از انقلاب اسلامی ایران تمامی منطقه خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان را فراگرفته، با پیام ولی امر مسلمین امیدوارانه و با نشاط و پویایی بهتر و هوشیاری و بصیرت بیشتر مردم به راه خود ادامه خواهد داد.
وی شناخت دشمن اعم از دشمن درون و دشمن خارجی و موضع‌گیری به موقع و به‌هنگام در مقابله با دشمن را از دیگر شاخص‌های مهم پیام مقام معظم رهبری دانست و بر توجه و بهره‌گیری از این پیام مهم برای مقابله با توطئه‌های دشمن تأکید کرد.
امام جمعه تبریز در ادامه عید قربان را نشانه عبودیت بندگان در پیشگاه با عظمت خداوند متعال توصیف کرد و اظهار داشت: عید سعید قربان، نماد از خودگذشتگی و ایثار در برابر امر الهی است.
وی تأکید کرد: عید واقعی آن است که مسلمانان به ‌رحمت خداوند خشنود و از نعمات الهی بهره‌مند شوند و همانطور که بزرگان ما فرموده‌اند روزی که مسلمان در آن معصیت نکند، آن روز عید محسوب می‌شود.
وی کمک به نیازمندان و تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار را فلسفه اصلی عید قربان دانست و بر لزوم اهتمام مردم برای دید و بازدید از یکدیگر در این روز تأکید کرد.
نماینده ولی فقیه در استان‌ آذربایجان شرقی تصریح کرد: روح حاکم بر اعیاد اسلامی کمک به نیازمندان و حل مشکلات فقرا و توجه به نیازهای آنان است. 


نوشته شده در   دوشنبه 16 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode