ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 5 خرداد 1388     |     کد : 2792

چطور از تلفن همراه در تعطيلات بهره ببريم؟

امروزه تلفن‌همراه يكي از همراهان هميشگي ما در زندگي است كه هرگز نمي‌توانيم آن را ترك كنيم؛ حتي زماني كه به تعطيلات مي‌رويم....

امروزه تلفن‌همراه يكي از همراهان هميشگي ما در زندگي است كه هرگز نمي‌توانيم آن را ترك كنيم؛ حتي زماني كه به تعطيلات مي‌رويم

زيرا اين تكنولوژي به ما كمك مي‌كند كه همواره روابط‌مان را حفظ كنيم و از سوي ديگر مي‌توانيم از ساير خدمات آن نيز بهره ببريم. همانطوري كه مي‌دانيد تلفن‌همراه تنها يك تلفن نيست بلكه بررسي‌ها نشان داده كه 70 درصد افراد از آن به‌طور حرفه‌اي استفاده مي‌كنند و حتي كليه قرارهاي كاري خود را با آن ساماندهي مي‌كنند.

در اين ميان مسافران نيز مي‌توانند از آن استفاده‌هاي متعددي داشته باشند كه در پاسخ به 8 سؤال زير شما مي‌توانيد ساير استفاده‌هاي مفيد تلفن‌همراه را در تعطيلات بيابيد.

1 – آيا مي‌توانم با گوشي‌ام تلفن هواپيما را خريداري كنم و سوار هواپيما شوم ؟

بله.از 15 مارس در سايت «ايرفرانس» مي‌توانيد پروازتان را با تلفن‌همراه توسط «اس.ام.اس» و يا «ام.ام.اس» خريداري كنيد. براي اين كار تنها كافي‌است 30 ساعت قبل از پرواز بليت تان را خريداري كنيد.

چاپ كارت پرواز بي‌فايده است زيرا پس از برگشتن از سفر به دستتان مي‌رسد. شما براي سوارشدن به هواپيما تنها كافي‌است صفحه تلفن‌همراه‌تان را با يك كارت شناسايي نشان دهيد.

شركت هوايي« فينر» نيز از 15آوريل آماده است كه پروازهاي داخلي را در سوئد و فنلاند با «اس.ام.اس» ارائه دهد و بليت الكترونيكي هم توسط «اس.ام.اس» ارسال خواهد شد.

شركت هوايي «اس.آ.اس» نيز اين سيستم را از همين تاريخ براي پرواز از شهرهاي بزرگ سوئد به لندن، كپنهاگ، هلسينكي و اسلو بدين نحو ارائه مي‌دهد.

2- آيا مي‌توانم با گوشي تلفن‌همراه يك راهنماي توريستي دانلود كنم؟

بله. چنين عملي ممكن است.  شما مي‌توانيد هم يك راهنماي توريستي متني و يا شنيداري داشته باشيد؛ البته هنوز اين مسئله براي تمامي مقصدها امكان‌پذير نيست ولي در حال گسترش براي كشورهاي بسيار زيادي‌است.

سايت‌هاي مختلفي از جمله Cityspeaker.com بيش از 750 گوينده را براي بيش از 20 مقصد دانلود مي‌كند كه حاوي اطلاعات كامل و جامعي در مورد موزه‌ها، بناهاي تاريخي و ميادين تاريخي در اروپاست.

سايتwww.cityzeum.com نيز امكان دانلود بيش از 1700 راهنماي شنيداري و 6راهنماي« ام.پي تري»را به‌طور رايگان داراست و سايت‌هاي بسيار ديگري  نيزامكان دانلود راهنماي شنيداري سفر را به رايگان قرارداده‌اند.

3- آيا مي‌توانم با گوشي‌ام هتلم را مشاهده كنم ؟

بله .چنين كاري نيز ممكن است شما مي‌توانيد با ورود به سايت www.hrs.com رزرواسيون بيش از 230000 هتل روي زمين را با قابليت ديدن تصاوير رؤياي فون يا بلك بري خود دانلود كنيد و يا مي‌توانيد با وارد كردن شهر مقصد روي سايت www.earth.google.com و يا سايت www.map.google.com كليه هتل‌هاي موجود در شهر مقصد را ببينيد و جايتان را رزرو كنيد.

4- آيا امكان ترجمه يك جمله از زبان مادري‌ام را به زبان كشور مقصد با كمك گوشي تلفن‌همراهم دارم؟

بله. با دانلود نرم افزاهاي مترجم روي‌گوشي تلفن‌همراه‌تان شما مي‌توانيد چنين كاري را انجام دهيد ولي توصيه مي‌شود براي اين كار يك مترجم جيبي و يا يك راهنماي خاص همراه خود داشته باشيد.

5- آيا امكان دسترسي به نقشه و مناطق مختلف مقصد را با گوشي‌ام دارم؟

بله. براي اين كار لازم است كه تلفن‌همراه شما مجهز به يك سيستم «جي.پي.اس» باشد؛ البته نقشه مكاني جايي كه شما در آن به سفر رفته‌ايد نيز بايد در «جي.پي.اس» شما باشد.نقشه‌هاي موجود در سايت و نرم‌افزاهاي مختلف در اين زمينه بسته به درخواست شما بسيار متفاوت هستند.

اگر شما مجهز به دستگاه «آيفون» باشيد مي‌توانيد با كمك سايت «نقشه گوگل» بسيار راحت نقشه و مسيرهاي مورد نظر در مقصد را بيابيد. تمامي نقشه‌ها به‌طور رايگان از اينترنت دانلود مي‌شوند.

حتي با كمك شبكه «وي.فاي» خود مي‌توانيد به اينترنت متصل شويد؛  البته بايد توجه داشته باشيد كه هزينه‌هاي بين‌المللي‌شدن سيستم خود را نيز بايد پرداخت كنيد.

حتي با يك سيم كارت محلي در گوشي تلفن‌همراه‌تان مي‌توانيد به راحتي نقشه‌هاي مورد نظر را از روي اينترنت دانلود كنيد كه در اين صورت هزينه آن كمتر از بين‌المللي كردن سيستم اينترنت كشور خودتان خواهد بود.

6- آيا مي‌توانم گوشي‌ام را با هر پريز برقي شارژ كنم؟

خير. ولتاژ و جريان برق در كشورهاي مختلف، متفاوت است بنابراين بايد حتما آداپتور همراه داشته باشيد. البته شارژرهايي وجود دارد كه به‌صورت بين‌المللي در سراسر دنيا قابل استفاده است و به انواع پريزهاي خارجي و دستگاه‌هاي الكترونيكي متصل مي‌شوند كه به نام‌هاي Travel pack , or leach travel هستند.

همچنين مي‌توانيد خودتان را به يك شارژر خورشيدي مجهز كنيد كه قابليت شارژ با نور خورشيد را دارد و براي بسياري از آداپتورها فراهم شده است.

7- آيا كسي از كشور مبدا مي‌تواند به من تلفن كند؟

بله، ولي قيمت آن اغلب بسيار بالا خواهد بود. نحوه عمل بدين ترتيب است كه شخصي كه به شما تلفن مي‌زند تنها همان مبلغ كشور شما را پرداخت مي‌كند ولي شما بايد هزينه ارتباط بين كشور خودتان و كشوري كه در آن هستيد را پرداخت كنيد؛ از اين‌رو قيمت آن قدري گران خواهد بود.

8- آيا گوشي من همواره در خارج كار مي‌كند؟

خير. تمامي نقاط دنيا تحت پوشش يك اپراتور تلفن همراه قرار ندارند و تمامي دستگاه‌هاي تلفن همراه نيز امكان دريافت فركانس‌هاي اپراتورهاي محلي را دارا نيستند اما معمولا يك دستگاه سه بانده 1900،1800، 900 GSM تقريبا با تمامي اپراتورها كار مي‌كند.

ولي لازم است كه نرخ استفاده از آن را حتما سؤال كنيد زيرا اغلب آنها گران هستند.

   

 ستاره حميديان- همشهري انلاين

 


نوشته شده در   سه شنبه 5 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode