ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 آبان 1390     |     کد : 27817

رونمايي از نسخه جديد گوگل ‌ريدر

سرانجام تصميم گوگل مبني بر طراحي جديد گوگل‌ريدر و افزودن امكانات جديد به گوگل‌پلاس عملي شد.

جام جم آنلاين: سرانجام تصميم گوگل مبني بر طراحي جديد گوگل‌ريدر و افزودن امكانات جديد به گوگل‌پلاس عملي شد.

اگرچه از زماني كه گوگل در وبلاگ رسمي خود از تغيير ساختار سرويس خبرخوان گوگل‌ريدر (گودر) خبر داده بود، بسياري از كاربران در سراسر دنيا مخالفت خود را با اين تصميم گوگل اعلام كرده بودند، اما در نهايت گوگل تصميم خود را عملي ساخت و از روز سه‌شنبه گوگل ريدر جديد فعاليت خود را آغاز كرد.

اگر شما از جمله افرادي هستيد كه براي مرور و بررسي مطالب سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خبري از (فيد) استفاده مي‌كنيد حتما با سرويس گوگل‌ريدر آشنايي داريد.

گوگل‌ريدر يك فيدخوان تحت وب است كه نه تنها به صورت آنلاين و بلكه به صورت آفلاين نيز قابليت RSS خواندن فيدهاي مورد علاقه و انتخاب شما را دارد.

اين سرويس از سال 2005 (1384) به صورت آزمايشي راه‌اندازي شد و دو سال بعد يعني در سال 2007 (1386) نسخه اصلي آن در اختيار كاربران قرار گرفت.

در سال‌هاي اخير اين شبكه نقش مهمي در اطلاع‌رساني و به اشتراك‌گذاري اخبار داشته است.

علاوه بر اين در گوگل ريدر كاربران با انتخاب گزينه لايك ميزان علاقه‌مندي خود به يك خبر خاص را اعلام مي‌كردند و حتي نظرات و پيام‌هاي خود را نيز به انتهاي خبر اضافه مي‌كردند.

اما از دهم آبان ماه گوگل در راستاي هماهنگ ساختن سرويس‌هاي مختلفي كه ارائه مي‌دهد تغييراتي را در سرويس خبرخوان خود ايجاد كرده كه موجب نگراني بسياري از كاربران شده است.

از اين پس برخي از امكانات گوگل ريدر در گوگل پلاس قابل دسترسي خواهند بود اما همچنان امكان مطالعه و همخوان كردن خبرها در گوگل ريدر وجود خواهد داشت.

گوگل اين امكان را براي كاربران فراهم كرده تا بتوانند با گرفتن خروجي از اطلاعات مربوط به مطالب همخوان شده، لايك‌ها، نظرات و برچسب‌ها كه در سابقه فعاليت آنها وجود دارد، به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند.

در گوگل ريدر جديد ديگر قادر نخواهيد بود موضوع‌هاي خبري را كه دوستانتان به اشتراك گذاشته‌اند مشاهده كنيد و به جاي گزينه اشتراك‌گذاري به گزينه 1 + دسترسي خواهيد داشت كه با كليك كردن بر روي آن پست مورد نظرتان به حساب كاربري شما در شبكه اجتماعي گوگل پلاس منتقل خواهد شد.

فرانك فراهاني


نوشته شده در   جمعه 13 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode