ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 5 آبان 1390     |     کد : 27431

راه‌اندازی 3 کارخانه خودرو تا پایان امسال در آذربایجان‌شرقی

سرپرست سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی از ساخت و راه‌اندازی هشت کارخانه خودروسازی در استان خبر داد و گفت: سه واحد از این تعداد تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

 سرپرست سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی از ساخت و راه‌اندازی هشت کارخانه خودروسازی در استان خبر داد و گفت: سه واحد از این تعداد تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی عسگری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروسازی در استان آذربایجان‌شرقی، از ساخت و راه‌اندازی هشت کارخانه خودروسازی در این استان خبر داد.
وی گفت: با توجه به اینکه صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی در استان آذربایجان‌شرقی در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های قابل توجهی روبه‌رو بوده است، مسئولان مربوطه در راستای پیشبرد هرچه بهتر این مهم اقداماتی موثری را از جمله ساخت و راه‌اندازی هشت کارخانه خودروسازی در این استان در دستور کار خود قرار داده‌اند که سه واحد از این تعداد تا پایان سال‌ جاری و مابقی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
عسگری ضمن اشاره به فعالیت هشت کارخانه خودروسازی در این استان افزود: شرکت‌های خودروساز این استان را عموماً بخش خصوصی تشکیل می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به شرکت صنایع خودرویی و ریلی آکیادوویچ، شرکت توسعه فناوری‌های پیشرفته آذرآبادگان، شرکت خودروسازان دیزلی آذربایجان، شرکت ایران خودروی تبریز، شرکت ارس خودرو، شرکت ستاره نیک‌آریا و در نهایت شرکت رخش خودرو اشاره کرد.
وی در ادامه به سفر چند تن از مسئولان مربوطه و نیز جمعی از مدیران بخش دولتی و خصوصی این استان به کشور چین برای بازدید از چند کارخانه خودروسازی این کشور به منظور پیشبرد هرچه بهتر اهداف توسعه‌ای سخن به میان آورد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌شرقی به‌عنوان قطب سوم صنعت خودروسازی کشور مطرح است، مسئولان ذی‌ربط این استان به منظور ارتقا بخشیدن بر صنعت خودروسازی این شهر اقدامات موثری را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
عسگری بیان کرد: استان آذربایجان‌شرقی از ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف خود (توسعه صنعت خودروسازی) بهره‌مند است، به طوری‌که این استان هم اکنون از حیث تولید قطعات وابسته خودرو نیز پیشرفت‌های چشمگیری کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروساز این استان و نیز سایر استان‌های کشور توسط شرکت‌های قطعه‌ساز آذربایجان‌شرقی تامین می‌شود ضمن آنکه تولیدکنندگان قطعات خودرو در این استان در صورت وجود شرایط مناسب قادر خواهند بود محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر کنند.
سرپرست سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی در ادامه از افتتاح کارخانه خودروسازی آذرشهر سخن به میان آورد و اذعان داشت: این کارخانه خودروسازی با مشارکت شرکت ایران خودروی تبریز و بخش خصوصی و با سرمایه‌ای به میزان 400 میلیارد تومان و نیز با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه خودروی 206 و 207 در سال، در آبان‌ماه سال ‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، یک‌هزار و800 زمینه شغلی برای افراد فراهم می‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 5 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode