ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 آبان 1390     |     کد : 27297

همكاري آحاد مردم، لازمه موفقيت سرشماري نفوس و مسكن است

همكاري و تعامل نزديك آحاد مردم با ماموران سرشماري نفوس و مسكن 90 لازمه موفقيت اين طرح و به موازات آن مقدمه برنامه ريزي هاي مناسب و دقيق كلان در سطح كشور است.

 
همكاري و تعامل نزديك آحاد مردم با ماموران سرشماري نفوس و مسكن 90 لازمه موفقيت اين طرح و به موازات آن مقدمه برنامه ريزي هاي مناسب و دقيق كلان در سطح كشور است.


از امروز كه اين طرح مهم ملي در سطح شهرها و روستاهاي كشور آغاز مي شود، مي تواند تضمين كننده برنامه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي باشد كه در اين زمينه آمار درست و دقيق از الزامات و مقدمات برنامه چيني است تا بر اساس آن مشكلات و معضلات كشور به دست آمده و برنامه هاي مختلف و راه كارهاي رفع آنها به مورد اجرا گذاشته شود.
رييس ستاد سرشماري نفوس و مسكن در آذربايجان شرقي ، با تاكيد بر همراهي مردم با ماموران سرشماري، گفت: اگر اين همكاري و ارايه اطلاعات دقيق از خانوارها محقق نشود، به طور قطع آينده كشور و برنامه ريزي هاي كلان دچار وقفه و البته با خسران مواجه خواهد شد.
فرخ مسجدي افزود: انتظار مي رود در مدت 20 روزه اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن در آذربايجان شرقي ، احاد مردم در شهرها، روستاها و آبادي ها با به همراه داشتن مدارك لازم از جمله شناسنامه و كارت ملي، به سئوالات ماموران سرشماري به دقت پاسخ دهند.
وي، تعداد افراد دخيل در سرشماري نفوس و مسكن سال 90 در آذربايجان شرقي را شش هزار و 315 نفر اعلام كرد كه اين افراد در 20 شهرستان، 58 شهر، 44 بخش ، دو هزار و 730 آبادي و 141 دهستان اقدام به آمارگيري و جمع بندي اطلاعات از مردم خواهند كرد.
مسجدي، با تاكيد براهميت و ارزش سرشماري درنحوه برنامه ريزي كلان كشور، همكاري آحاد مردم با ماموران سرشماري را لازمه موفقيت اين طرح ملي برشمرد و گفت: آمار مقدمه هرگونه برنامه ريزي است تا در سال هاي آينده هر طرح و پروژه اي در كشور با كمترين هزينه اجرا شود.
در همين ارتباط مديركل دفتر آمار و اطلاعات استانداري آذربايجان شرقي گفت: ماموران آمارگير از دوم آبان ماه / امروز/ به مدت 20 روز با مراجعه به درب منازل اقدام به سرشماري خواهند كرد.
بيت الله عبداللهي اظهار كرد: اين افراد، اطلاعات مربوط به نفوس، مسكن و آبادي هاي را با سئوال هايي در زمينه جنس، سن، دين، وضعيت سواد و اشتغال هر يك از اعضاي خانوارها از مردم كسب خواهند كرد.
وي اضافه كرد: همچنين اطلاعاتي همچون مساحت زيربناي محل سكونت، نوع اسكلت واحد مسكوني، مصالح عمده به كار رفته در بنا، امكاناتي نظير برق، آب، گاز و تلفن از سئوال شوندگان، پرسش و در پاسخنامه مربوطه درج خواهد شد.
عبداللهي گفت: براساس ماده هفت قانون مركز آمار ايران، اطلاعات جمع آوري شده محرمانه بوده و فقط به صورت عمومي و براساس تقسيمات جغرافيايي قابل انتشار است.
بدون ترديد، ارايه اطلاعات درست و دقيق توسط مردم به آمارگيران نه تنها براي خود خانوارها مي تواند تبعات مثبت و قابل توجهي در قالب برنامه هاي اقتصادي و اجتماعي داشته باشد، بلكه مي تواند راهگشاي بسيار از معضلات امروي جامعه از جمله بيكاري، مشكلات مربوط به مسكن و ساير معضلات گريبانگير خانواده هاي ايراني باشد.
با توجه به فرصت 20 روزه اجراي طرح سرشماري نفوس و مسكن، وجود حداقل يكي از اعضاي خانوارهاي ايراني در مدت زمان اجراي اين طرح لازم و ضروري است، چراكه عدم آمارگيري از يك خانواده مي تواند ، ادامه سرشماري را با مشكلات عديده اي مواجه سازد، چراكه رعايت زمان يكي از عناصر بسيار مهم و اصلي اجراي اين طرح ملي مي باشد.
معاون برنامه ريزي استاندار و رئيس ستاد سرشماري نفوس و مسكن سال 90 در آذربايجان شرقي، با تاكيد بر اهميت رعايت زمان توسط ماموران سرشماري، گفت: يك دقيقه تاخير در تهيه هر فرم پاسخ گوئي ، منجر به تاخير سه روزه سرشماري نفوس و مسكن مي شود.
فرخ مسجدي افزود: علاوه بر اينكه ماموران سرشماري بايد در تهيه فرم ها دقت لازم و رعايت زمان را مد نظر داشته باشند، از مردم نيز انتظار مي رود با پاسخ هاي درست، مفدي و مختصر ، در اجراي اين طرح ملي همكاري هاي لازم را داشته باشند.
وي، با بيان اينكه يكهزار خودرو براي سرشماري نفوس و مسكن در آذربايجان شرقي نياز است، افزود: اين تعداد خودرو بايد از سوي دستگاه هاي اجرايي و نهادها و ارگان هاي مختلف تامين شود كه همكاري و مساعدت آنها با استانداري بسيار مهم و ضروري است.
مسجدي اضافه كرد: علاوه براين تعداد خودرو، 115 دستگاه رايانه نيز براي اجراي امور مختلف سرشماري در استان و شهرستان هاي مختلف نياز است كه در اين زمينه بايد فرمانداري ها با تعامل دستگاه هاي اجرايي مساعدت هاي لازم را به عمل آورند.
وي، انجام كارهاي فرهنگي در راستاي اطلاع رساني از نحوه سرشماري نفوس و مسكن را از جمله اقدامات ستاد اجرايي اين طرح در سطح استان برشمرد و گفت: در اين رابطه مسابقه نقاشي ويژه دانش آموزان مقطع ابتدايي و راهنمائي با موضوع سرشماري برگزار مي شود.
مسجدي، هدف از اجراي اين مسابقه را اطلاع رساني و فراهم سازي زمينه مشاركت آحاد مردم و همكاري با ماموران سرشماري عنوان كرد كه طي آن دانش آموزان مقطع ابتدايي با نقاشي هاي خود با موضوعات ' مامور سرشماري' و ' خانه و خانواده ما در سرشماري' مي توانند در آن شركت مي كنند.
وي اضافه كرد: دانش آموان مقطع راهنمايي نيز از طريق روزنامه ديواري با موضوعات ' سرشماري عمومي نفوس و مسكن در ايران ' ، ' تاريخچه ، ويژگي هاي، كاربردها و نتايج ' و دانش آموزان دوره متوسطه با انشاء نويسي با موضوعات ' نقش و اهميت سرشماري در پيشرفت كشور' و 'نقش مردم در اجراي هرچه بهتر سرشماري ' در اين مسابقه فرهنگي شركت كرده اند.
نخستين سرشماري عمومي ايران به سال 1335 انجام گرفت و پس از آن تا سال 1385 هر 10سال يكبار اين سرشماري صورت مي گرفت.
طبق مصوبه هيات دولت در سال 1386 مقرر گرديد اجراي سرشماري نفوس و مسكن هر پنج سال يكبار انجام بگيرد.
براساس سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1385، آذربايجان شرقي با مساحت 45 هزار و 491 كيلومترمربع
سه ميليون و 603 هزار و 456 نفر جمعيت دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 2 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode