ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 20 مهر 1390     |     کد : 26685

فعالیت 2 هزار خانه قرآن روستایی در کشور

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت دو هزار خانه قرآن روستایی در کشور خبر داد.

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد: فعالیت 2 هزار خانه قرآن روستایی در کشور 
رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت دو هزار خانه قرآن روستایی در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی قره‌شیخلو امشب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه اکنون 2 هزار خانه قرآن روستایی و یک هزار و 500 موسسه قرآنی در کشور فعال هستند، اظهار داشت: در این بین استان آذربایجان‌شرقی با بهره‌مندی از موسسات قرانی ساماندهی شده از ظرفیت بسیار مناسبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی برخوردار است.
وی با بیان اینکه موسساتی نظیر نورالعتره و مهد قرآن تبریز در کشور بی‌نظیر هستند، افزود: این استان آمادگی لازم برای گسترش فعالیت‌های قرآنی را دارد.
قره‌شیخلو اظهار داشت: سازمان دارالقرآن آمادگی دارد تا در زمینه تقویت علمی معلمان قرآنی مدارس آموزش و پرورش وارد همکاری شود تا سواد قرآنی دانش آموزان ارتقاء یابد.
رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه نظارت بر چاپ و نشر قرآن را یکی دیگر از فعالیت‌های مجموعه متبوع خود عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با بر عهده داشتن 25 ساله نظارت بر این امر خطیر گنجینه ارزشمندی از چاپ‌های قرآنی فراهم شده است.
قره‌شیخلو همچنین با اشاره به فعالیت‌های آتی دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: هدف بر آن است تا پس از سه دهه تلاش در راه قرآن اینک بر روی اجرایی و عملیاتی کردن مفاهیم و معانی این کلام وحی در زندگی مومنان فعالیت داشته و تربیت قرآنی را توسعه دهیم.
وی داشتن توسعه اقتصادی و عمرانی را نیازمند داشتن توسعه فرهنگی عنوان کرد و افزود: قرآن به عنوان یک فرهنگ مترقی تمام ابزارهای لازم را برای ایجاد جامعه‌ای پیشرفته و سعادتمند در خود همراه دارد و در این زمینه باید تمام موانع دینی و قرآنی را رفع کنیم.
رئیس دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی همچنین از برگزاری 50 دوره کارگاه مهارت‌های زندگی قرآنی در کشور خبر داد و گفت: این طرح از دو سال پیش آغاز شده و در صورت فراهم شدن شرایط لازم در آذربایجان‌شرقی هم قابلیت اجرایی شدن دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 20 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode