ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 مهر 1390     |     کد : 26648

موج جنبش وال‌استریت در مسیر لندن

با گذشت 3 هفته از تحصن و تظاهرات آمریکایی‌ها در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به سایه سنگین بنگاه‌های مالی، بانک‌ها و بورس‌ها در صحنه سیاست، جنبش‌های مشابهی در دیگر کشورهای غربی در حال شکل‌گیری است.

 با گذشت 3 هفته از تحصن و تظاهرات آمریکایی‌ها در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به سایه سنگین بنگاه‌های مالی، بانک‌ها و بورس‌ها در صحنه سیاست، جنبش‌های مشابهی در دیگر کشورهای غربی در حال شکل‌گیری است.

نخستین نمونه مشابه این جنبش، هفته گذشته در کانادا شکل گرفت. اکنون گروه‌های معترض در انگلیس با الهام از جنبش اشغال وال‌استریت، خود را برای تحصن مقابل بورس لندن با شعار اشغال لندن آماده می‌کنند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل با اعلام این خبر نوشت: یک گروه فعال مخالف با سیاست‌های دولت انگلیس در صفحه فیس‌بوک‌اش خواستار برگزاری تجمع در مرکز بورس لندن در هفته آینده شده است و حدود 3‌ هزار نفر هم اعلام کرده‌اند که در این تجمع شرکت خواهند کرد.

اعضای این گروه چندی پیش نیز طی تظاهراتی تردددر پل وست‌مینستر را با مشکل مواجه کردند. اکنون این گروه در فراخوان خود اعلام کرده به‌عنوان بخشی از یک جنبش جهانی قصد اعتراض دارد.
در پیام منتشرشده از سوی معترضان آمده است: ما روزبه‌روز قدرتمندتر می‌شویم. ما متحد باقی مانده‌ایم و به‌نظرات یکدیگر احترام می‌گذاریم. ما بخشی از یک جنبش مردمی جهانی هستیم و از هیچ جناح یا ایدئولوژی خاصی حمایت نمی‌کنیم. ما 99 درصد هستیم. جنبش اشغال وال‌استریت در آمریکا در سایت اینترنتی خود اعلام کرده که گروه‌های معترض در چندین کشور جهان همبستگی خود را با این جنبش اعلام کرده و قرار است تجمعات مشابهی در کشورهای دیگر برگزار شود. رهبران دینی از مساجد، کلیساها و کنیسه‌ها نه‌تنها حمایت خود را از تظاهرات‌‌کنندگان تسخیر وال‌استریت ابراز کرده‌اند بلکه خود نیز بخشی از این جنبش شده‌اند. کشیش میکائیل الیک از کلیسای جودسون مموریال در این باره به خبرنگاران گفته است: تا زمانی که عدالت اقتصادی تحقق نیابد تحقق هیچ نوع عدالتی میسر نیست. مسیح به تساوی برای توده‌ها اعتقاد داشت.

تظاهرات شخصیت‌های دینی در چهارمین هفته این اعتراض‌ها به‌صورت صلح آمیز بدون دستگیری انجام شد. چند روز پیش نیز رهبران این تظاهرات یک جلسه مهم برگزار کردند و طی آن تصمیم گرفتند یک مراسم بین دینی در پاسخ به درخواست‌های تظاهرات‌کنندگان برگزار کنند.کشیش استفان رالف از کلیسای ریور ساید اظهار داشت که به‌شدت تحت‌تأثیر این اعتراضات قرار گرفته است.وی گفت: این تجلی وحدت ماست که اکنون با حمایت کلیساها به شهرهای مختلف رسیده است.


نوشته شده در   سه شنبه 19 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode