ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 مهر 1390     |     کد : 26559

تعميق دين و احکام الهي در جامعه موجب امنيت مي‌شود

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي تعميق دين و احکام الهي در جامعه را موجب ايجاد امنيت در حوزه اخلاق دانست.

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان‌شرقي تعميق دين و احکام الهي در جامعه را موجب ايجاد امنيت در حوزه اخلاق دانست.

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت‌الاسلام حميد عظيمي در جلسه هم‌انديشي سلامت معنوي زنان گفت: آنچه قرآن از آن براي داشتن يک جامعه انساني به عنوان رکن ياد مي‌کند و حضرت علي (ع) نيز در حديثي به آن اشاره دارند وجود امنيت است.

وي اظهار داشت: انسان به عنوان موجودي که امکان صعود و نزول به مقام فرشتگان و حيوانات را دارد مي‌تواند در سايه داشتن تربيت مناسب به سمت کمال سوق پيدا کرده و به تبع خود جامعه را نيز به اين سمت و سو بکشاند.

عظيمي افزود: رسيدن به دانش و تکنولوژي‌هاي نوين و رفاه اجتماعي زماني ارزشمندند که انسان را در مسير کمال الهي خود سير دهد از اين رو داشتن سلامت روح و امنيت اخلاقي اساس يک جامعه سالم و برگزيده است.

مديرکل تبليغات اسلامي استان در ادامه گفت: همانگونه که به تامين بهداشت جسمي توجه مي‌شود به همان مقدار نيز بايد تامين بهداشت رواني و اخلاقي يا به عبارتي بهداشت روحي انسان‌ها توجه داشته باشيم و در اين بين زن و مرد تفاوتي ندارند.

حجت‌الاسلام عظيمي غفلت از تامين امنيت اخلاقي و بهداشت روحي را سرآغاز انحطاط جوامع دانست و گفت: تعميق باورهاي ديني مي‌تواند به عنوان سدي در برابر غرايز حيواني ايستادگي کند چرا که نبود چنين فراميني دست انسان را براي ارتکاب هرگونه جنايتي باز مي‌گذارد.

وي بازدارندگي دين و اعتقادات مذهبي را از بازدارندگي نيروهاي قهريه نظير نيروهاي انتظامي و نظامي بيشتر عنوان کرد و اضافه کرد: خواست مقام معظم رهبري هم در خصوص سلامت اخلاقي جامعه در همين حوزه است و غفلت از فرمايشات ايشام موجب خسران مي‌شود.

حجت‌الاسلام عظيمي زنان را به عنوان تربيت‌کنندگان نسل آينده يک جامعه محور اصلاح اخلاقي خانواده‌ها برشمرد و اظهار داشت: امنيت اخلاق جامعه با همت زنان از محيط خانواده‌ها آغاز و به محيط‌هاي آموزشي ديگر نظير دانشگاه کشيده مي‌شود.

وي توجه به احکام الهي و در راس آن توجه دادن کودکان به حلال و حرام را از سوي والدين امري ضروري دانست و اظهار داشت: غفلت برخي از خانواده‌ها در خصوص اين مسائل ساده باعث ايجاد ناهنجاري‌هاي اجتماعي شده و مي‌شود از اين رو جديت در تربيت ديني کودکان بر اساس آموزه‌هاي قرآني را مي‌طلبد.


نوشته شده در   يکشنبه 17 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode