ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مهر 1390     |     کد : 26306

احداث یادمان شمس با هدف احیای هویت تاریخی تبریز

شهردار تبریز احداث یادمان شمس تبریزی در باغ گلستان را زمینه‌ساز احیای هویت تاریخی تبریز و معرفی هرچه بیشتر این شهر به جهانیان دانست.

 شهردار تبریز احداث یادمان شمس تبریزی در باغ گلستان را زمینه‌ساز احیای هویت تاریخی تبریز و معرفی هرچه بیشتر این شهر به جهانیان دانست.
‌به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در آیین کلنگ‌زنی یادمان شمس تبریز در تبریز، اهداف شهرداری از احداث این یادمان اشاره و تصریح کرد: این بنا با هدف معرفی هر چه بیشتر تبریز به عنوان زادگاه حضرت شمس، ایجاد جاذبه‌های گردشگری، احیای هویت تاریخی تبریز و شناساندن ابعاد معنوی و عرفانی این عارف بزرگ قرن ششم هجری در محل باغ گلستان احداث خواهد شد و قرار است پس از اتمام مراحل طراحی و ساخت به عنوان مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی تحت نام بنیاد شمس‌شناسی مورد استفاده پژوهشگران و شمس شناسان قرار گیرد.
‌شهردار تبریز افزود: از 800 سال قبل تاکنون نامی به بزرگی شمس در تاریخ تبریز و آذربایجان وجود نداشته، شخصیتی که به دلیل برخورداری از روح بلند و مقامات معنوی والا به پیر و مراد مولانا جلال‌الدین محمد بلخی تبدیل شد و از آن پس بود که نام مولوی در حلقه عرفا و سالکان عرفان شرق و شعر و ادب بر سر زبان‌ها افتاد.
وی افزود: ساخت بنای یادمان شمس تبریزی در مقبره العرفای باغ گلستان در واقع ادای دینی به مقام والای این عارف نامی است چرا که معتقدیم به همان اندازه که مولوی در جهان شناخته شده، شمس تبریزی نیز به دلیل بزرگی نام و عمق تاثیرش در دگرگونی و تحول حالات مولانا باید شناخته شود.

یادمان شمس کانون بزرگ فرهنگی و گردشگری تبریز خواهد شد
سرمایه‌گذار یادمان شمس تبریزی گفت: تلاش خواهد کرد تا این یادمان به بزرگ‌ترین کانون فرهنگی و گردشگری تبریز تبدیل شود.
علی پولاد با تأکید بر لزوم معرفی و احیای فرهنگ و تاریخ تبریز و آذربایجان به تمام ایران و جهان افزود: این آرمان با ساخت و احداث یادمان‌ها و اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی امکانپذیر است و ما با همکاری و حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شخص شهردار تبریز با اجرای این یادمان تلاش خواهیم کرد سهم و نقش کوچکی در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری شهر داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هر کشور با مفاخر، اسطوره‌ها و فرهنگ غنی خود در جهان شناخته می‌شود، از حضرت شمس به عنوان یکی از برگ‌های درخشان تاریخ فرهنگی تبریز یاد و بر لزووم پاسداشت یاد و جایگاه این شخصیت برجسته از طریق احداث یادمان مذکور تأکید کرد.
پولاد با اشاره به ایثارگری‌های رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس و پاسداشت یاد و نام شهدا افزود: شهدا یه عنوان پرچمداران عزت و آزادگی ملی و خانواده‌های آنان به عنوان سفیران دفاع از ایران شایسته بهترین تقدیرها هستند چرا که ایثار آنان زمینه‌ساز عزت و سربلندی کشور شده است.



نوشته شده در   چهارشنبه 13 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode