ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 مهر 1390     |     کد : 26069

مسجد حاج غنی تبریز در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از ثبت مسجد حاج غنی شهر تبریز در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

 رئیس شورای ثبت آثار تاریخی استان آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی از ثبت مسجد حاج غنی شهر تبریز در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی تصریح کرد: مسجد حاج غنی قدمتی معادل دوره قاجار دارد.
وی با اشاره به وجه تسمیه این اثر اظهار داشت: مسجد به نام بانی آن یعنی حاج غنی معروف است؛ بنا با پلان مستطیل شکل با ابعاد 37.5 در 16 متر و در دو طبقه ساخته شده است؛ پوشش سقف گنبدی بوده و قسمت شبستان با سه چشمه گنبد پوشش داده شده است.
وی آجرکاری در نما را ویژگی خاص این مسجد عنوان کرد و گفت: مالکیت مسجد حاج غنی دولتی بوده و در اختیار اوقاف و امور خیریه استان است.طراحی بخش ورودی و اجرای طرح، بندکشی در نمای آجری داخلی، ایزوگام پشت بام و تعمیر کف از جمله تعمیرات انجام شده در مسجد حاج غنی به شمار می‌رود.
رئیس شورای ثبت آثار تاریخی استان با اشاره به آسیب‌های وارده به بنا گفت: عمده آسیب‌ها انسانی و شامل دخل و تصرف در بخش ورودی با اجرای اندود سیمان در نما است.
محمدی تصریح کرد: ثبت آثار در فهرست آثار ملی کشور باعث نظم بخشیدن و دقت عمل بیشتر در حفظ و احیا و معرفی آثار تاریخی می‌شود و به همین دلیل بر افزایش دامنه بناها و آثار ثبت شده تاکید داریم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: مسجد حاج غنی تبریز به شماره 29574 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
محمدی تاکید کرد: آثار ثبت شده، تحت نظارت و مراقبت سازمان میراث فرهنگی بوده و هر گونه اقدام و عملیاتی که موجب تغیر هویت اثر شود، ممنوع است و بازسازی آنها با تایید و نظارت سازمان انجام می‌شود.


نوشته شده در   جمعه 8 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode