ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 مهر 1390     |     کد : 25998

افتتاح شهر کتاب‌ها در تبریز

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به سابقه درخشان تبریز در حوزه فرهنگ ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک، شهر کتاب‌های دیگری در سایر نقاط شهر نیز آماده‌سازی، تجهیز و افتتاح می‌شوند.

 شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به سابقه درخشان تبریز در حوزه فرهنگ ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک، شهر کتاب‌های دیگری در سایر نقاط شهر نیز آماده‌سازی، تجهیز و افتتاح می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین شامگاه امروز در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران افتتاح شهر کتاب سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز را یکی از نهادهای موثر در روند فرهنگ و فرهنگ سازی در شهر دانست.
وی اظهار داشت: فرهنگ، از مسائل مهم و اثرگذار شهری است به شکلی که رویکرد مردم هر شهر به مسائل فرهنگی، می تواند نشان دهنده توسعه آن شهر در زمینه‌های گوناگون باشد و کتاب و کتابخوانی از نمودها و مصادیق برجسته آشنایی و ارتباط با مسائل فرهنگی است.
وی افزود: فلسفه وجودی چنین اماکنی به نام شهر کتاب، بسترسازی برای آشنایی و ارتباط بیشتر شهروندان با کتاب و گرایش آنان به کتاب است.
اظهار داشت: ملت ایران در عصر دانایی محوری با مطالعه انس گرفته است.
وی افزود: با وجود گسترش و رواج تکنولوژی و رسانه‌های ارتباطی مختلف، کتاب به عنوان اصلی‌ترین ابزار انتقال اطلاعات همچنان جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی کتاب و کتابخوانی را از نیازهای جامعه امروز دانست و گفت: باید در شهر تبریز که دارای دانشگاه‌ها و مراکز علمی بزرگ است ‌انس و الفت میان افراد و کتاب بیش از پیش نهادینه شود.
نوین با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های کتاب محور گفت: شهرداری کلانشهر تبریز به منظور توجه جدی به این حوزه برنامه‌های موثری را در برنامه کاری خود قرار داده است.
وی افزود: افتتاح شهر کتاب توسط شهرداری تبریز از جمله فعالیت‌های این سازمان درخصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
نوین با اشاره به سابقه درخشان تبریز در حوزه فرهنگ ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک، شهر کتاب‌های دیگری در سایر نقاط شهر نیز آماده‌سازی، تجهیز و افتتاح می‌شوند تا شهروندان در تمام نقاط شهر با تازه‌های نشر در ارتباط باشند و با دسترسی به جدیدترین کتاب‌های منتشر شده، نیازهای علمی و فرهنگی و پژوهشی خود را برطرف سازند.
‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با 100 هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهر ماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode