ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 مهر 1390     |     کد : 25994

راه‌اندازی کانون‌های تحصصی مساجد در کشور

مدیر کل کانون‌های تخصصی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از ایجاد کانون‌های تخصصی مساجد به منظور شناسایی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در حوزه‌های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی و ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات فرهنگی نظام خبر داد.

مدیر کل کانون‌های تخصصی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد:
راه‌اندازی کانون‌های تحصصی مساجد در کشور 
مدیر کل کانون‌های تخصصی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از ایجاد کانون‌های تخصصی مساجد به منظور شناسایی و تربیت نیروهای متعهد و متخصص در حوزه‌های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی و ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات فرهنگی نظام خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی ملانوری امشب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، با بیان اینکه کانون‌های تخصصی برای ایجاد ظرفیت فعالیت‌های ملی و استانی به وجود آمده است، اظهار داشت: گاه مسجدی فعالیتی تنها برای مخاطبان خود انجام می‌دهد و گاه امکانات و توانایی آن را دارد که خدمات خود را در سطح شهر و استان و یا با همکاری دیگر مؤسسات ارائه دهد.
وی تصریح کرد: مسجد را ضامن، پشتوانه و خاستگاه انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تشکیل حکومت اسلامی بر پایه مسجد و قرآن و تعالیم اسلامی، آرزوی دیرینه علما و مجاهدان بزرگ بود که این آرزوی بزرگ با پیروزی انقلاب اسلامی جامه عمل پوشید.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به ضرورت و اهمیت مسجد، نزدیک 11 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد ایجاد شده که برای کیفی سازی فعالیت‌ها، ایجاد کانون‌های تخصصی نیز ضرورت پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام ملانوری، اظهار کرد: فلسفه ایجاد کانون‌های تخصصی این است که این کانون‌ها بتوانند نیروهای متعهد و متخصص در حوزه‌های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی را تربیت کرده و سطح کمی و کیفی تولیدات فرهنگی نظام را ارتقا دهند.
وی با تاکید بر اهمیت این کانون ها تصریح کرد: مطمئنا با بیداری اسلامی مردم منطقه و از هم پاشیدن فرهنگ بی‌پایه غرب و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در جهان، این کانون‌های تخصصی باید خود را برای مدیریت فرهنگی، تولید فرهنگ و ارائه خدمات فرهنگی و تاثیرگذار در سطح جهانی آماده کنند.
محمد هادی‌نیا، مسئول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به طرح و برنامه‌های اجرا شده توسط کانون‌های تخصصی مساجد استان، اظهار داشت: تا پایان سال 1389 تعداد کانون‌های تخصصی 15 باب بوده است.
وی خاطر نشان کرد: از محل سهمیه سال 90 تعداد 9 باب کانون تخصصی در موضوعات مختلف نماز، عترت، امامت و ولایت، ورزش، آموزشی و همایشی و اردوها و چهره به چهره، حجاب و عفاف و عقاید اسلامی به ستاد عالی جهت راه‌اندازی معرفی شده است.
نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور یک هزار ناشر از سراسر کشور با 100هزار عنوان کتاب از ششم تا دوازدهم مهرماه جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در حال برگزاری است.



نوشته شده در   پنجشنبه 7 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode