ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 مهر 1390     |     کد : 25783

ثبت جهانی بازار تبریز ثبت سلوک زندگی آذربایجان است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت جهانی بازار تبریز گفت: دنیا با ثبت جهانی بازار تبریز مجموعه‌ای از سنگ و کلوخ را به ثبت نرسانده بلکه سلوک زندگی و تاریخ آذربایجان را ثبت و حفظ کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت جهانی بازار تبریز گفت: دنیا با ثبت جهانی بازار تبریز مجموعه‌ای از سنگ و کلوخ را به ثبت نرسانده بلکه سلوک زندگی و تاریخ آذربایجان را ثبت و حفظ کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی احمدعلیرضا بیگی در مراسم گرامیداشت ثبت ملی منظومه حیدربابا در هفته فرهنگی آذربایجان شرقی در تهران اظهار کرد: زندگی سرشار از طراوت و رونق اقتصادی آذربایجان، عظمت بازار بزرگ تبریز را خلق کرد.
وی تبریز را شهری در میان شاهراه غرب به شرق توصیف کرد و گفت: تاریخ ایران و آذربایجان پیش از اسلام با هاله‌ای از ابهام مواجه بود؛ اما سرنوشت ایران پس از اسلام درخشان شد و تبریز نیز به شهری پر رونق و سرشار از نشاط تبدیل شد.
بیگی با اشاره به دینداری و میهن‌پرستی تمام اقوام ایرانی تصریح کرد: ایران اسلامی مهم‌ترین رکن وحدت همه ما به حساب می‌آید.
رئیس کارگروه میراث ‌فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد: آذربایجانی، کرد، بلوچ، گیلک و سایر اقوام هر یک فرهنگ خود را دارند، اما همگی برخواسته از هویتی ایرانی و اسلامی هستند که زمینه گسترده‌ای از مشترکات را دارند.
وی خاطرنشان کرد: میهن برای اقوام ایرانی جایی است که به دین‌داری، ویژگی‌ها و خاک آن بیش از سایر نقاط دنیا دلبستگی داریم.
بیگی با اشاره به وطن‌دوستی مردم آذربایجان بیان کرد: عشق و علاقه آذربایجانی‌ها به ایران و اسلام در مشروطه، انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به خوبی نمایان است.
رئیس ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی به موضوع ثبت ملی منظومه «حیدر بابایه سلام» استاد شهریار اشاره کرد و گفت: امروز مقبرةالشعرای تبریز، زندگی و آثار استاد شهریار به یکی از جاذبه‌های گردشگری عظیم تبریز تبدیل شده است و تحرک عالی میراث ‌فرهنگی استان در سال‌های اخیر موجب شده است تا آذربایجان شرقی از هر فرصتی برای معرفی جایگاه واقعی‌اش به خوبی استفاده کند.


نوشته شده در   يکشنبه 3 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode