ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مهر 1390     |     کد : 25765

اسرائیل تلاش‌های صلح را نابود کرده است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی جمعه اول مهر در توضیح علت ارائه درخواست فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل، اعلام کرد...

 همشهری‌آنلاین: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی جمعه اول مهر در توضیح علت ارائه درخواست فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل، اعلام کرد:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، رژیم صهیونیستی همه تلاش‌ها را برای دستیابی به توافق صلح، نابود کرده است.

عباس در سخنانی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، خاطر نشان کرد:

همه این تلاش‌ها و اقدامات صادقانه طرف‌های بین‌المللی بارها با مواضع دولت اسرائیل از بین رفت و امیدهای به وجود آمده در پی آغاز مذاکرات در ماه سپتامبر پارسال به سرعت نابود شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد شصت و سه سال درد و رنج و عذاب فلسطینی‌ها کافی است و زمان آن رسیده است که مردم فلسطین همانند دیگر ملتها آزاد در سرزمین خود زندگی کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره محمود عباس در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت مردم فلسطین به گزینه مقاومت مسالمت آمیز برای پایان دادن به اشغال پایبند هستند.

ما دستان خود را به سوی اسرائیل به منظور برقراری صلح دراز می‌کنیم.

وی حل مسئله آوارگان فلسطینی را براساس قطعنامه بین المللی ضروری دانست و بر پایبندی خود به مفاد طرح عربی برای برقراری صلح تاکید کرد.

محمود عباس با اشاره به تلاش‌های موفقیت آمیز اخیر برای برقراری آشتی ملی فلسطینی، افزود مبنای آشتی فلسطینی روی آوردن به انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاست تشکیلات خودگردان در مدت یک سال است.

وی گفت کشور فلسطین کشور قانون، دموکراسی و برابری خواهد بود.

نهادهای بین‌المللی آمادگی فلسطینی‌ها را برای تشکیل کشورشان تایید می‌کنند و هدف مردم فلسطین تشکیل کشور مستقل فلسطین در سرزمینهای سال شصت و هفت است.

برقراری صلح مستلزم آزادی اسرا و بازداشت شدگان در زندان‌های اسرائیل است و با ادامه تعمیق اشغالگری اسرائیل، مذاکرات بی‌معنا است.

محمود عباس تاکید کرد شصت و سه سال درد و رنج و عذاب فلسطینی‌ها کافی است و زمان آن رسیده است که مردم فلسطین به آزادی و استقلال خود دست پیدا کنند.

وی از مواضع همه کشورهایی که از سال 1988 کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند تمجید کرد و از کشورهایی که تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند ، خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت زمان آن رسیده است که مردم فلسطین بعد از دهها سال عذاب و درد و رنج ، همانند دیگر ملت‌ها آزاد در سرزمین خود زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه درخواست پیوستن کشور فلسطین در مرزهای سال هزار و نهصد و شصت و هفت به پایتختی قدس به سازمان ملل را ارائه کرده است ، خواستار اقدام سریع برای مطرح کردن این درخواست در شورای امنیت شد و گفت حمایت از تشکیل کشور فلسطین بزرگترین کمک به برقراری صلح است.

زمانیکه عباس پس از درخواست از سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین وارد سالن نشست شد، با تشویق گسترده برخی از حضار مواجه شد

واکنش حماس

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد جنبش حماس در واکنش به سخنرانی امروز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعلام کرد در سخنرانی محمود عباس بین درخواست کشور فلسطین و به رسمیت شناختن اسرائیل تناقض وجود دارد.

موضع رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی از درخواست عضویت کشور فلسطین به سازمان ملل متحد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی آن را به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داد ابراز تاسف کرد.

گیدی اشمرلینگ سخنگوی رسمی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: از این اقدام متاسفیم ، فکر می‌کنیم تنها راه رسیدن به صلح واقعی، راه مذاکرات است نه اقدامات یکجانبه.

موضع آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، با وجود اینکه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی درخواست عضویت کشور فلسطینی را در سازمان ملل متحد به بان کی مون دبیرکل این سازمان ارائه کرد، آمریکا جمعه از وی بازگشت به مذاکرات مستقیم را با رژیم صهیونیستی خواستار شد.

سوزان رایس سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در پیامی که آن را پس از دیدار عباس و بان کی مون در توئیتر قرار داد گفت: پس از اینکه گفتگوهای امروز به پایان رسید ، همه ما باید تایید کنیم که تنها راه تشکیل یک کشور از مذاکرات مستقیم عبور می کند نه از راههای میانبر.

آمریکا پیش از این هم تهدید کرده بود در شورای امنیت بر ضد این درخواست فلسطینی از حق وتو استفاده خواهد کرد.


نوشته شده در   شنبه 2 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode