ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 30 شهريور 1390     |     کد : 25654

بازسازی اساسی موزه ادبی استاد شهریار

مدیر گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌های شهرداری تبریز از بازسازی اساسی موزه ادبی استاد شهریار در تبریز خبر داد.

 مدیر گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌های شهرداری تبریز از بازسازی اساسی موزه ادبی استاد شهریار در تبریز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا خلیلی ظهر امروز در مراسم معارفه هادی بهجت تبریزی، فرزند استاد شهریار به عنوان رئیس جدید موزه ادبی استاد شهریار که با حضور دامادان استاد شهریار برگزار شد، با اشاره اجمالی به تاریخچه فرهنگی و ادبی شهر تبریز خاطرنشان کرد: شهر تبریز همواره به عنوان مهد شعر و ادب و محور فعالیت‌های ادبی در کانون توجه بوده و شاعران و ادیبان بسیاری در این سرزمین پرورش یافته و نام خود را در پهنه ایران زمین و چه بسا در سراسر گیتی ماندگار ساخته که استاد شهریار از جمله این ادیبان و شاعران است.
وی ادامه داد: استاد شهریار استاد بی‌بدیل و چیره دست ساحت شعر و ادبیات است که با سرودن اشعار زیبا و فاخر به دو زبان فارسی و ترکی، نام و آوازه ایران زمین به وی‍ژه خطه آذربایجان و در راس آن تبریز را در پهنه گیتی طنین انداز ساخته و بر سر زبان‌ها افکنده است.
خلیلی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: استاد شهریار معتقد به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و در دوره های مختلف حیات انقلاب بویژه در دهه اول و بعد از پیروزی انقلاب همچون مجاهدی پاکباز قلم خود را در خدمت به انقلاب بکار گرفت و همواره در همه لحظات و شرایط کشور حضور جدی و پررنگ داشت.
مدیر گردشگری، اماکن تاریخی و موزه‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز به ویژه مهندس نوین به مسائل فرهنگ و هنر توجه ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: امسال با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال خانه و موزه استاد شهریار بازسازی اساسی می‌شود تا میزبان مناسبی برای گردشگران و میهمانان عزیز باشد.
وی در ادامه به اقدامات شهرداری تبریز در راستای تکریم این شاعر چیره دست و شناساندن و معرفی بیشترآثار،افکار و زندگانی وی به دوستداران و علاقمندانش اشاره کرد و گفت: موزه ادبی شهریار از سال 67 در خانه این شاعر بزرگ معاصر تاسیس گردید. این موزه از بدو تأسیس تاکنون تحت مدیریت و اداره شهرداری تبریز قرار دارد و از بخش‌ها و تالارهای متنوع و مختلفی تشکیل شده و در بطن خود یادگارهای گرانسنگی از حیات پربار و پرفراز و نشیب استاد شهریار را حفظ و ثبت کرده است.
خلیلی ادامه داد: موزه ادبی استاد شهریار در کنار جاذبه‌های مختلف موجود در بخش‌ها و تالارهایش، به جهت انتساب معنوی و تعلق تاریخی به استاد شهریار، خالق منظومه‌های فاخری چون حیدربابایه سلام، سهندیه‌، شعر زیبای علی ‌ای ‌همای رحمت و غزلیات نغز و شیوای فارسی و ترکی‌، از جذابیت‌های فوق‌العاده و خاصی نزد علاقمندان و دوستداران فرهنگ‌، شعر‌، ادب و تاریخ این مرز و بوم برخوردار است و سالانه هزاران نفر از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی را برای بازدید به سوی خود جلب می‌کند.
هادی بهجت تبریزی، فرزند استاد شهریار نیز در این مراسم‌ گفت: هرکسی به شهریار دلسوز است فرزند معنوی شهریار است.


نوشته شده در   چهارشنبه 30 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode