ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 شهريور 1390     |     کد : 25569

گفتمان عقايد وانديشه‌ها با حضور استاد مسلمان شده آمريكايي در تبريز برگزار مي شود

به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،حجت الاسلام حميد عظيمي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين گفتمان به موضوع اسلام و مسيحيت و چگونگي ايمان آوردن پروفسور محمد لگنهاوزن به دين مبين اسلام مي پردازد.

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي اعلام كرد: گفتمان عقايد و انديشه ها با حضور پروفسور 'گري(محمد)لگنهاوزن'استاد مسلمان شده دانشگاه 'لاس تگزاس' آمريكا در تبريز توسط كانون فرهنگي حماسه كوثريه و با همكاري اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي برگزار مي شود.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،حجت الاسلام حميد عظيمي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين گفتمان به موضوع اسلام و مسيحيت و چگونگي ايمان آوردن پروفسور محمد لگنهاوزن به دين مبين اسلام مي پردازد.

وي اظهاركرد: گفتمان مزبور با هدف آشنايي بيشتر جوانان با ويژگي هاي دين اسلام و بررسي و تبيين ابعاد مختلف اين دين آسماني به عنوان يك دين كامل برگزار مي شود.

عظيمي افزود: اين گفتمان از روز 30 شهريور ماه جاري در تالار شمس تبريزي پشت باغ فجر تا اول مهر در سه نوبت برگزار مي شود.

پروفسور محمد لگنهاوزن در سال 1953 ميلادي در خانواده‌اي كاتوليك در آمريكا به دنيا آمد و مدارك دانشگاهي خود را از دانشگاه هاي نيويورك و لاس تگزاس اخذ كرد .

او علت مسلمان شدنش را اينگونه بيان مي كند، من در دوران تدريس در دانشگاه تگزاس با يك دانشجويي ايراني به نام اكبر نوجه دهي كه بعدها شنيدم پس از مراجعت به ايران در جنگ شهيد شده است، آشنا شدم.

او درس «مقدمه اي به فلسفه» را با من مي خواند، با اكبر درباره اعتقاداتش بحث مي كرديم، دانشجوي خوبي بود و خيلي صادقانه حرف مي زد و اعتقادات جدي داشت از زمان آشنا شدن با اكبر تقريبا سه سال طول كشيد تا مسلمان شدم.

وي گفته است، البته در آن زمان به مساجد مي رفتم و با مسلمانان صحبت مي كردم و به تدريج جذابيت هاي اسلام را بيشتر درك مي كردم ، هدف من فقط كار علمي درباره اسلام بود و كنجكاو بودم كه مسلمانان چطور فكر مي كنند، ولي به طور ناخواسته هر چه بيشتر تحقيق مي كردم بيشتر به اسلام علاقه مند مي شدم.

لگنهاوزن در سال گذشته به عنوان يك آمريكايي در ايران به عنوان يك چهره ماندگار انتخاب شد. 


نوشته شده در   دوشنبه 28 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode