ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 28 شهريور 1390     |     کد : 25555

عاملان جنايت در مشهد دستگير شدند

مرد جوان و يك زن كه از عاملان جنايت مسلحانه، بمب گذاري و تهديد به قتل اعضاي دو خانواده بودند در عمليات پيچيده پليسي دستگير شدند.

جام جم آنلاين: مرد جوان و يك زن كه از عاملان جنايت مسلحانه، بمب گذاري و تهديد به قتل اعضاي دو خانواده بودند در عمليات پيچيده پليسي دستگير شدند.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح عمليات سنگين پليسي براي دستگيري عاملان جنايت مسلحانه در مشهد گفت : 2 جوان موتور سوار روز سيزدهم تيرماه سال جاري، پيرمرد 70 ساله اي را مقابل منزل مسكوني اش واقع در خيابان راهنمايي مشهد با شليك گلوله مجروح كردند و از صحنه گريختند.

قرباني اين اقدام مسلحانه بلافاصله به مراكز درماني انتقال يافت و تحت مراقبت هاي ويژه پزشكي قرار گرفت اما پس از گذشت 3 روز اين فرد جان خود را از دست داد.

سرتيپ پاسدار بهمن اميري مقدم افزود : حادثه شليك گلوله و قتل پيرمرد 70 ساله موجي از احساس نا امني و وحشت در شهروندان بوجود آورده بود و با توجه به حساسيت موضوع كاراگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي براي شناسايي و دستگيري عاملان اين جنايت وارد عمل شدند.

تحقيقات اوليه پليسي در اين پرونده معادله مجهولي را در پيش روي كارگاهان قرار داد چرا كه برابر اظهارات يكي از اقوام قرباني اين حادثه‏، فردي ناشناس از چندي قبل از طريق تلفن همگاني براي اين خانم ايجاد مزاحمت مي كرده و ضمن ارائه اطلاعات محرمانه و شخصي خانواده انان،تهديدات وحشتناكي داشته است.

وي خاطرنشان كرد: اين فرد مزاحم همچنين در سرقت منزل پسر مقتول در فروردين ماه سال جاري كه در شهرستان بجنورد به وقوع پيوسته دست داشته است و اين فرد را هم چنان تهديد مي كرد.

كااگاهان مبارزه با جرايم جنايي با پيگيري موضوع دريافتند در تاريخ 25 فروردين 1390 پرونده سرقت منزل در پليس آگاهي بجنورد تشكيل شده است اما عاملان سرقت كه اسناد مدارك و رايانه شخصي حاوي اطلاعات و عكس هاي خانوادگي را به سرقت برده اند هيچ گونه سرنخي از خود به جا نگذاشته اند.

نقشه نافرجام بمب گذاري در مشهد

فرمانده انتظامي خراسان رضوي افزود: آنچه اين حادثه را براي كاراگاهان پيچيده تر كرده بود اقدام به بمب گذاري در داخل خودرو پدر عروس مقتول در نوزدهم ارديبهشت ماه امسال بودكه فرد مزاحم دقايقي قبل از انفجار در تماس با زن جوان موضوع را با لحني وحشت انگيز به او اطلاع داد و با گزارش موضوع به فوريت هاي پليسي 110 و اقدام سريع اكيپ چك و خنثي پليس مشهد خوشبختانه بمب خنثي و از وقوع انفجار پيشگيري شد.

در اين رابطه نيز پرونده اي در پليس امنيت عمومي استان تشكيل و تحقيقات پليس ادامه داشت.

وي تصريح كرد: عاملان جنايت در روز سيزدهم تيرماه پدر شوهر اين زن جوان را به ضرب گلوله مجروح كردند و به قتل رساندند كه اين جنايت ترس و وحشت عجيبي براي اين خانواده ايجاد كرد و متاسفانه فرد مزاحم هم چنان اعضاي اين خانواده را تهديد به قتل مي كرد.

دستگيري 10 متهم و مظنون

سرتيپ بهمن اميري مقدم گفت: كارگاهان مبارزه با جرايم جنايي در پيگيري اين پرونده پس از چندين شبانه روز كار اطلاعاتي و تحقيقاتي وسيع ميداني به اطلاعات ريزي دست يافتند و با اخذ 2 نيابت قضايي به شهرستان تايباد و تربت جام اعزام شدند و 10 متهم و مظنون را در اين 2 شهر و مشهد دستگير كردند.

وي اظهار داشت: پس از انجام تحقيقات گسترده پيچيدگي اين پرونده دو چندان شد چرا كه هنوز هم انگيزه عاملان جنايت از تهديد اعضاي اين خانواده مشخص نبود تااين كه كارآگاهان به زن 45 ساله اي كه همسر دوم پدر عروس مقتول پرونده بود مظنون شدند و از او تحقيقات كاملي به عمل آوردند.

بررسي هاي پليسي نشان مي داد كه جوان 37 ساله اي به نام محسن از سالها قبل به اين زن علاقه مند بوده است.

اين فرد در سال 84 سابقه سرقت مسلحانه داشته است كه به 4 سال حبس و 4 سال تبعيد محكوم شده بود اما پس از آزادي از زندان وقتي متوجه ازدواج زن مورد علاقه اش شد تصميم به انتقام مي گيرد.

سرتيپ اميري مقدم گفت: متاسفانه ادامه ارتباط اين زن 45 ساله و متهم اصلي پرونده باعث شده تا او از ناملايمات و سختي هاي زندگي زن مورد علاقه اش مطلع شود و با همدستي اين زن و فرد ديگري دست به چنين جنايت وحشتناكي بزند.

وي افزود: كاراگاهان در بازرسي از مخفيگاه محسن 3 قبضه اسلحه كلت كمري‏، 53 تير فشنگ جنگي، آلات و ادوات ساخت بمب و موادمنفجره، بمب دست ساز، مقداري باروت، دستبند ، تعدادي شوكر، 2عدد بي سيم 2 قبضه كلت كمري گازي ساچمه اي، چند فقره شناسنامه و كارت شناسائي جعلي،6 گالن مشروبات الكلي و اقلام سرقت شده از منزل پسر مقتول كشف كردند.

فرمانده پليس خراسان رضوي گفت: با توجه به سابقه كيفري متهم اصلي پرونده و تجهيزات كشف شده از مخفيگاه و احتمال ديگر اقدامات مجرمانه توسط اين افراد متصور است و هم اكنون تحقيقات گسترده اي از آنان آغاز شده است.

متهم اصلي پرونده كه همسر و 2 فرزند دارد اعتراف كرده است كه اگر دستگير نمي شد چند تن ديگر از اعضاي اين 2 خانواده را قرباني انتقام خود كرده و به قتل مي رساند.


نوشته شده در   دوشنبه 28 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode