ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 27 شهريور 1390     |     کد : 25529

شهریار بلند آوازه‌ترین شاعر معاصر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهریار بلندآوازه ترین شاعر معاصر است و عشق وی به خاندان عصمت و طهارت مثال زدنی است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهریار بلندآوازه ترین شاعر معاصر است و عشق وی به خاندان عصمت و طهارت مثال زدنی است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمد حسینی شنبه شب در همایش گرامیداشت روز ملی شعر و ادب و بزرگداشت استاد محمد حسین شهریار با بیان اینکه شهریار بلند آوازه‌ترین شاعر معاصر است، اظهار داشت: اگر بخواهیم حافظ، سعدی و شاعران بزرگ گذشته را در حال جستجو کنیم شهریار را شاعری بزرگ در حال معاصر می‌توان یافت.
وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم با شهریار آشنا بوده و گروه‌های مختلف از خرد و کلان حافظ اشعار شهریار هستند.
حسینی یادآور شد: شهریار به واسطه عشق و ارادت به حافظ تخلص خود را بنا به فال حافظ شهریار انتخاب کرده بود در حالی که تخلص اول او بهجت بوده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب نیز وی را شهریار شعر و ادب نامیده و شهریار از زبان بزرگان افتخار مشرق زمین نامیده شده است.
وی به شخصیت ممتاز شهریار اشاره کرد و افزود: شهریار با شخصیت‌های بزرگی همدم و همراه بود و این چهره‌ها در شکل‌گیری شخصیت وی تاثیر داشتند.

*اشعار متعدد شهریار که در حافظه تاریخی مردم ماندگار شده است
حسینی با اشاره به اشعار متعدد شهریار که در حافظه تاریخی مردم ماندگار شده است، گفت: اشعاری چون علی ای همای رحمت و یا دیگر اشعار وی زمزمه مردم شده و در جامعه تاثیرگذار و حضور دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: عشق و ارادت شهریار به اهل بیت(ع) در اشعار مختلف وی منعکس شده و در مورد مولای متقیان نیز شهریار اشعاری لطیف و با معنا دارد.
وی با قرائت اشعاری از شهریار در مدح امام علی (ع) گفت: وی در مورد امام حسین (ع) نیز اشعار خاصی دارد که در ماه محرم در سراسر کشور خوانده می‌شود.
حسینی یادآور شد: روح لطیف و انسانی شهریار همانند دیگر شاعران بزرگ ایران زمین متجلی شده و شهریار در مورد یگانگی روح انسانی و اجتماعی و پیوندهای بشری اشعار لطیفی دارد.
وی اظهار داشت: تاثیر و نفوذ معنوی اشعار شهریار منحصر به انسان‌های ادیب نبوده و شهریار بر دانشمندانی چون انیشتین نیز تاثیرگذار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شهریار در همان زمان هم به کسانی که ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند پاسخ گفته که مردم ایران با روح لطیف و معنوی خود مخالف سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی بوده است.

*شهریار با وجود دعوت‌های مکرر برای مهاجرت به خارج خاک وطن را برای اقامت برگزید
حسینی در ادامه به شخصیت شهریار و موقعیت جهانی وی اشاره کرد و گفت: شهریار با وجود دعوت‌های مکرر برای مهاجرت به خارج خاک وطن را برای اقامت برگزید و بر بازگشت نخبگان و خدمت به وطن تاکید می‌کند.
وی ادامه داد: شهریار توجه خاصی به مسائل روز داشته و علاوه بر اشعار وی در زمینه انقلاب اسلامی، شهریار قبل از انقلاب و در زمان جنگ جهانی دوم نیز در زمینه تحولات روز اشعاری داشته است.
وی با اشاره به اشعار نغز و انقلابی او افزود: شهریار در تمام عرصه‌های انقلاب حضوری موثر و برجسته داشت و برای حفظ تمامیت ارضی کشور اشعار گرانسنگی را سروده است.

*مردمی بودن و ولایت‌مداری شاخصه‌ای مهم شهریار است
حسینی مردمی بودن و ولایت‌مداری شهریار را شاخصه‌ای مهم عنوان کرد و گفت: انس و الفت وی با بزرگان فرهنگ و ادب شخصیتی برجسته و ممتاز از او پدید آورده بود.
وی افزود: شهریار شهادت را برترین معراج عشق و ملائکه را در رکاب شهدا می‌دانست و اخلاص و ارادت وی به رهبر انقلاب، رزمندگان اسلام و شهدا را در کمتر شاعری می‌توان یافت.

*بزرگداشت «کمال خجندی» از شعرای به نام آذربایجان
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از بزرگداشت «کمال خجندی» از شعرای به نام آذربایجان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در راستای برنامه‌های فرهنگی و هنری وزارت از شعرا و بزرگان عرصه علم و ادب در تهران و استان‌ها تجلیل می‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 27 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode