ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 شهريور 1390     |     کد : 25336

صنايع دستي آذربايجان شرقی مهمان پايتخت هنر خوشنويسي ايران

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد: صنايع دستي آذربايجان شرقی مهمان پايتخت هنر خوشنويسي ايران ...

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد: صنايع دستي آذربايجان شرقی مهمان پايتخت هنر خوشنويسي ايران
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی از حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی استان در نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان قزوین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: رشته‌های هنری سنتی بومی از آذربایجان شرقی در استان قزوین به نمایش در می‌آیند.
وی یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی در این نمایشگاه با ارائه رشته‌های هنری مانند ورنی، شیشه‌گری، حکاکی روی فلز و نقاشی روی سفال توانمندی هنری خود را در معرض دید بازدیدکنندگان هنردوست و هموطنان در استان قزوین قرار می‌دهند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: رشته هنری نقاشی روی سفال در این نمایشگاه به صورت کارگاه آموزشی نیز ارائه خواهد شد.
محمدی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های دائمی هنرمندان استان دانست و گفت: حضور در این نمایشگاه‌ها به دلیل اهمیت آشنایی مردم نقاط مختلف کشور با توانمندی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان‌شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی آذربایجان شرقی را جزو استان‌های پر قدمت در زمینه هنرهای دستی و سنتی دانست و گفت: حضور این آثار فرهنگی هنری در اقصی نقاط کشو و حتی خارج از کشور و فروش آنها علاوه بر منافع اقتصادی، موجب معرفی این هنرهای منحصر به فرد در سطح جهان شده و سلایق و توانایی‌های هنرمندان این منطقه را به مخاطبان ارائه می‌کند.
محمدی با تاکید بر لزوم هنرنمایی هنرمندان آذربایجان شرقی به نحو احسن در مدت برگزاری نمایشگاه قزوین، گفت: این نمایشگاه با توجه به حضور نمایندگانی از تمام استان‌های کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه صنایع دستی از روز 11 تا 16 آبان ماه سال‌جاری در استان قزوین پذیرای علاقمندان و هنرمندان خواهد بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode