ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 22 شهريور 1390     |     کد : 25266

اولين سهميه‌ المپيك ‌براي‌ كشتي‌ فرنگي ايران

دفاع از آرمان‌هاي مردم مظلوم فلسطين و كسب يك سهميه المپيك لندن رهاورد تيم ملي كشتي فرنگي ايران در روز نخست رقابت‌هاي جهاني استانبول بود.

يزداني‌خرم: رژيم صهيونيستي را به‌رسميت نمي‌شناسيم و هر پيامدي را با جان و دل مي‌پذيريم
اولين سهميه‌ المپيك ‌براي‌ كشتي‌ فرنگي ايران
دفاع از آرمان‌هاي مردم مظلوم فلسطين و كسب يك سهميه المپيك لندن رهاورد تيم ملي كشتي فرنگي ايران در روز نخست رقابت‌هاي جهاني استانبول بود.

پيكارهاي جهاني كشتي فرنگي ديروز در شرايطي در تركيه آغاز شد كه سعيدعبدولي، نماينده شايسته وزن 66 كيلوگرم كشورمان با برتري مقابل حريفاني از لهستان، آلمان قزاقستان و كره جنوبي ضمن راهيابي به فينال،موفق شد اولين مدال تيم ايران و نخستين سهميه المپيك 2012 لندن را براي كشتي فرنگي ايران به ارمغان بياورد.
اين در حالي بود كه محسن حاجي‌پور، نماينده وزن 55 كيلوگرم ايران كه به حكم قرعه مي‌بايست در دور دوم با حريفي از رژيم صهيونيستي مسابقه مي‌داد در همان دور اول و در مصاف با حريف گمنامي از مولداوي تن به شكست مصلحتي داد. ضمن اين‌كه قاسم رضايي فرنگي‌كار وزن 96 كيلوگرم هم در راستاي دفاع از آرمان‌هاي ملت مظلوم فلسطين و ارزش‌هاي نظام اسلامي از رويارويي با ديگر كشتي گير رژيم اشغالگر قدس خودداري كرد.

به هر حال با وجود اين‌كه تيم ايران در روز نخست هم دستاورد معنوي داشت و هم دستاورد فني، اما محمد بنا ، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نگران آن است كه قرعه مسابقات براي رويارويي كشتي گيران ايراني با رژيم صهيونيستي موجب تنزل جايگاه ايران در اين مسابقات شود. چرا كه در رقابت‌هاي جهاني سال گذشته در مسكو نيز طالب نعمت‌پور يكي از آماده‌ترين نفرات تيم ايران به دليل خودداري از مبارزه با يك كشتي گير اسرائيلي از گردونه رقابت‌ها كنار رفت تا تيم ايران در رده نازل نهم قرار گيرد.

بنا بر گزارش ها ، رافائل مارتينيتي، رئيس فدراسيون بين‌المللي كشتي هشدار داده است چنانچه اين موضوع تكرار شود تيم ايران از رقابت‌هاي جهاني اخراج خواهد شد. اين در حالي است كه در كشتي آزاد هم تيم رژيم صهيونيستي با 6 كشتي‌گير حضور يافته و در كشتي فرنگي هم در وزن 120 كيلوگرم نماينده دارد.

در اين شرايط جعفر اولياء، سرپرست تيم اعزامي ايران به اين رقابت‌ها، درباره اتفاقات پيرامون اين مساله، گفت: «فيلا مي‌خواست تيم ما را محروم كند اما طي ديدار كه با مارتينيتي داشتيم او پذيرفت با گواهي پزشك اين دو كشتي‌گير ما از دور رقابت‌ها خارج شوند. اما اميدوارم كه اين اتفاق در وزن‌هاي ديگر رخ ندهد چرا كه اگر در يك وزن ديگر به نماينده‌هاي رژيم صهيونيستي برخورد كنيم بايد به سرعت به فرودگاه برويم و به ايران بازگرديم.»

با وجود اين اظهار نگراني، محمدرضا يزداني‌خرم، رئيس فدراسيون كشتي در اين باره تاكيد كرد: نمايندگان كشتي ايران همچنان رژيم اشغالگر قدس را به رسميت نمي‌شناسند و از كشتي گرفتن با آنها امتناع خواهند كرد. هر مشكلي در اين رابطه ايجاد شود را با دل و جان مي‌پذيريم چرا كه به تصميمي كه گرفته‌ايم اعتقاد داريم.

البته آن دسته از ورزشكاران كشورمان كه با حركت ارزشي و انساني خود در طول سال و در ميادين مختلف بين‌المللي ورزش رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسند طي مراسمي باشكوه تحت عنوان ورزشكاران جوانمرد مورد تقدير قرار مي‌گيرند.به هر ترتيب وزن‌كشي 3 وزن دوم پيكارهاي جهاني دوشنبه شب انجام شد و طي آن اميد نوروزي، حبيب‌الله اخلاقي و بشير باباجان زاده هم حريفان خود را شناختند تا از امروز روي تشك بروند.


نوشته شده در   سه شنبه 22 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode