ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 شهريور 1390     |     کد : 24994

مستندنگاري کندوان شهریور پايان مي‏‌یابد

رئيس سازمان ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي از اتمام پروژه مستندنگاري کندوان تا پايان شهريور ماه خبر داد.

 رئيس سازمان ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي از اتمام پروژه مستندنگاري کندوان تا پايان شهريور ماه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدی ‌اظهار داشت: 50 درصد پروژه مستندنگاري کندوان در طي دو ماه گذشته انجام شده است و پايان اين پروژه، مصادف با پايان شهريور ماه خواهد بود.
وی با بيان اين‏که در کندوان فعاليت‌هاي زيربنايي در حال انجام است، اظهار داشت: متاسفانه در 50 سال گذشته ساخت و سازهاي غيرمجاز قسمت پاييني کندوان را نامرتب کرده است.
محمدی افزود: به منظور حل مشکل مذکور کميته ساماندهي روستاي کندوان تشکيل و نحوه بازسازي و بهسازي روستا بررسي شد.
اين مقام مسئول تصريح کرد: يکي از اقدامات کميته ساماندهي روستاي کندوان، ساخت روستايي در دو کيلومتري کندوان است که سازمان ميراث‌فرهنگي بر آن نظارت دارد.
وی ادامه داد: در راستاي ساخت روستاي مذکور حدود دو هکتار زمين خريداري و آماده سازي کرديم. انشعاب آب، گاز، برق، تلفن و فاضلاب به اين روستا داده شد و قطعه‌‌بندي زمين‌ها نيز انجام گرفته است که اين قطعه‌ها يا به صورت زمين در اختيار روستاييان قرار مي‏گيرد و يا توسط بنياد مسکن ساخته مي‌شود و سپس روستاييان مي‌توانند از آنها استفاده کنند.
محمدي اضافه کرد: براي ساخت روستاي جديد 4 ميليارد تومان هزينه شده است و علاوه بر ساکناني که در روستاي کندوان ساخت ‌و ‌ساز غير مجاز انجام داده‌اند، ساير افراد نيز مي‌توانند از اين روستا استفاده کنند زيرا تصميم گرفته‌ايم شکل اصلي روستاي کندوان را احيا کنيم.
مدير کل سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري آذربايجان شرقي به آسيبي که در پي رفت‌و‌آمد اتومبيل‌ها به روستا وارد مي‌شود، اشاره کرد و افزود: در روزهاي تعطيل هفته 5 هزار خودرو به روستاي کندوان مي‏روند بنابراين تصميم گرفته شد که در سه کيلومتري کندوان يک کمربندي ساخته شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 16 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode