ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 16 شهريور 1390     |     کد : 24989

مصاف تراکتورسازی و استقلال با داشته‌هایی نابرابر

جدال تراکتورسازی با استقلال از هر لحاظ یک مصاف دیدنی به شمار می‌رود اما آنچه باید اعتراف کرد جنگ نابرابر دو تیم در داشتن مهره‌هاست، استقلال در بازار نقل و انتقالات بهترین عملکرد را داشته و لقب کهکشانی‌ها را به خود اختصاص داد اما تراکتورسازی نتوانست مهره‌های کلیدی خود را حفظ کند.

 جدال تراکتورسازی با استقلال از هر لحاظ یک مصاف دیدنی به شمار می‌رود اما آنچه باید اعتراف کرد جنگ نابرابر دو تیم در داشتن مهره‌هاست، استقلال در بازار نقل و انتقالات بهترین عملکرد را داشته و لقب کهکشانی‌ها را به خود اختصاص داد اما تراکتورسازی نتوانست مهره‌های کلیدی خود را حفظ کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شاید اگر مسئولان باشگاه تراکتورسازی حدس می‌زدند که بازی تیمشان با گسترش فولاد چنین بهای سنگینی را به دنبال خواهد داشت، بدون برگزاری بازی دوستانه‌ای به مصاف استقلال می‌رفتند.

*تراکتورسازی ـ گسترش فولاد و آغاز یک ماجرا
بعد از لغو سفر تراکتورسازی به ترکیه برای انجام یک دیدار دوستانه، مسئولان باشگاه تراکتورسازی با نظر مربیان این تیم بازی گسترش فولاد را تدارک می‌بینند.
بازی تراکتورسازی با گسترش فولاد در نیمه اول با برتری یک گل به سود شاگردان قلعه‌نویی به اتمام می‌رسد.
در بین نیمه قلعه‌نویی دستور تعویض سه بازیکن تیم را به باغ‌آبادی می‌دهد، مهدی کیانی یکی از سه بازیکن تعویضی بین نیمه بود اما کیانی عنوان می‌کند که می‌تواند نیمه دوم نیز برای تراکتورسازی بازی کند.
یکی از افراد حاضر در رختکن می‌گوید: قلعه‌نویی که مکالمه باغ‌آبادی و کیانی را می‌شنید، ناگهان با تندی بازیکن تراکتورسازی را از رختکن تیم بیرون می‌کند.

*وضعیت متفاوت برای قلعه‌نویی
قلعه‌نویی با سه بار قهرمانی پرافتخارترین مربی لیگ برتری است اما تمام قهرمانی‌های وی در تیم‌هایی حاصل شده که از لحاظ مهره و بازیکن در بهترین سطح قرار داشته است.
وی در تیم ملی ایران و در جام ملت‌ها عملکرد متوسطی از خود داشته، هر چند وی مدعی است که باید فرصت بیشتری در اختیارش قرار می‌گرفته است.
اما وضعیت وی در تراکتور سازی کاملا متفاوت است. وی در بازار نقل و انتقالات نتوانست انتظارات را برآورد کند تا تراکتورسازی در ازای از دست دادن سه ملی‌پوش، تنها یک بازیکن حاضر در تیم ملی را جذب کند.
شکست در بازی اول کار قلعه‌نویی را مشکل‌تر کرد اما وی توانست به سرعت تیم را جمع کرده و با چهار پیروزی پی در پی تراکتورسازی را تا رده دوم بالا بکشد.
فراموش نکنیم تراکتورسازی در پایان هفته پنجم با 12 گل زده بهترین خط حمله لیگ را داراست.

*داشته‌های نابرابر
جدال تراکتورسازی با استقلال از هر لحاظ یک مصاف دیدنی به شمار می‌رود، حضور جاسم کرار بازیکن تراکتورسازی در فصل گذشته در تیم استقلال و متقابلا پوشیدن پیراهن تراکتورسازی توسط دو بازیکن استقلالی با نام‌های امیرحسین صادقی و فرزاد آشوبی تنها بخشی از حساسیت این بازی است.
صدرنشینی دو تیم، حضور قلعه‌نوعی در نیمکت تراکتورسازی، تماشاگران تراکتورسازی و بالاخره شکست خانگی استقلال در مصاف با تراکتور در فروردین امسال اوج هیجان این بازی را شکل می‌دهد.
اما آنچه را باید اعتراف کرد جنگ نابرابر دو تیم در داشتن مهره‌هاست، استقلال در بازار نقل و انتقالات بهترین عملکرد را داشته و لقب کهکشانی‌ها را به خود اختصاص داده است اما تراکتورسازی نتوانست مهره‌های کلیدی خود را حفظ کند.
جابه‌جایی پست بازیکنان را می‌توان در خالی بودن دست قلعه‌نوعی از بازیکن دانست، در اینجاست که نقش قلعه‌نویی پررنگ‌تر می‌شود، مربی که باید از همین داشته‌های کم خود به بهترین نحوه محافظت کند.

*برخورد قلعه‌نویی و کیانی
برخورد قلعه‌نویی و کیانی نخستین مورد برخورد بازیکن و مربی نبوده و آخرین هم نخواهد بود.
این حاشیه‌ها همیشه در فوتبال وجود داشته و در هر تیمی کم و بیش شاهد چنین مسائلی هستیم، آنچه مهم است مدیریت مربی و مدیر باشگاه در جلوگیری از شکل‌گیری بحران در تیم است.
بازی تراکتورسازی با گسترش فولاد از تلویزیون پخش ‌شد که همگان رفتار بازیکن و مربی تیم تراکتور را شاهد باشند. این بازی حتی تماشاگر چندانی نداشت پس قلعه‌نویی می‌توانست با خویشتنداری مسئله را ادامه نداده و به صورت پنهانی کیانی را تنبیه کند.

*فراز کمالوند ـ امیر قلعه‌نویی
در مصاحبه پیش از بازی تراکتورسازی و شهرداری، قلعه‌نویی در پاسخ یکی از خبرنگاران تبریز مبنی بر اینکه تراکتورسازی سال گذشته بازی‌های بهتری ارائه می‌کرد، گفت: چون فصل پیش تراکتورسازی از مربی بزرگی بهره می‌برده است. که البته به نظر کنایه زده می‌شود.
یکی از افراد نزدیک قلعه‌نویی از عدم رضایت سرمربی تراکتورسازی از بازی‌های کیانی خبر داده و افزود: قلعه‌نویی چند بار اعتراض خود را به کیانی کرده بود که سرعت تیمش را گرفته و پاس‌های وی اکثرا رو به عقب است.

*فلاویو، جانشین کیانی؟
شنیده می‌شود که برای بازی روز جمعه فلاویو لوپز جایگزین مهدی کیانی خواهد شد. مسئولان باشگاه تراکتورسازی به این جایگزینی بسیار خوشبین هستند اما آیا لوپز تا به امروز مقابل صد هزار تماشاگر بازی کرده است؟ آیا وی می‌تواند موتور تیمی باشد که ضمن راه‌اندازی مهاجمان خود، نبض میدان حریف که هافبک‌های قدرتمند میزبان است را از کار اندازد.
لوپز هر چند در بازی مقابل گسترش فولاد خوب بازی کرده اما همچنان نسبت به توانایی‌های وی تردیدهایی وجود دارد.

*قهر،بخشش یا اخراج؟
سرمربی تراکتورسازی، کیانی را در اختیار باشگاه قرار داده است. کیانی هم گفته که دیگر برای تراکتورسازی بازی نمی‌کند.
وضعیت هافبک تراکتورسازی برای این فصل نامشخص است، وی یا باید تا نیم فصل صبر کند و سپس به یک تیم دیگر لیگ برتری بپیوندد و یا به تیمی از لیگ دسته اول ایران برود که محتمل‌ترین گزینه پاس همدان است، جایی که فراز کمالوند آن را رهبری می‌کند و شاگرد پیش استادش می‌رود.
اما آنچه قابل یادآوری است، این است که سال گذشته مهدی کیانی بعد از اخراج مقابل شهرداری تبریز، برخورد شدیدتری از فراز را به خود دید. فراز در رختکن کیانی را متهم کرده بود که از تیم حریف پول گرفته است اما این مسئله به خیر ختم شد.
حالا باید منتظر حوادث بعدی بود، اینکه کیانی به تراکتورسازی بازخواهد گشت و یا پرونده بازی‌های وی در تیم قلعه‌نویی بسته خواهد شد؟


نوشته شده در   چهارشنبه 16 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode