ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 شهريور 1390     |     کد : 24932

تظاهرات بی‌سابقه اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو

در بی‌سابقه‌ترین تظاهرات در تاریخ اراضی اشغالی، شنبه شب صدها هزار نفر از ساکنان این سرزمین‌ها علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها ریختند و به سیاست‌های دولت وی اعتراض کردند.

 
در بی‌سابقه‌ترین تظاهرات در تاریخ اراضی اشغالی، شنبه شب صدها هزار نفر از ساکنان این سرزمین‌ها علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها ریختند و به سیاست‌های دولت وی اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از 400هزار نفر از ساکنان شهرهای مختلف اراضی اشغالی در اعتراض به بدی اوضاع معیشتی و افزایش قیمت خدمات بهداشتی و آموزشی و گسترش بی‌عدالتی اجتماعی در این رژیم دست به تظاهرات زدند و خواستار بهبود شرایط زندگی در این سرزمین‌ها شدند. این تظاهرات علاوه بر آنکه در تاریخ اراضی اشغالی بی‌سابقه بوده است، گسترده‌ترین تظاهرات در نوع خود از زمان آغاز اعتراضات علیه دولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در 2ماه گذشته هم به شمار می‌رود. این درحالی است که مقام‌های پلیس رژیم صهیونیستی از برآورد تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات سر باز زدند و آمار روشنی از معترضان در خیابان‌های شهرهای مختلف به رسانه‌ها ارائه ندادند.

این دومین ماه است که معترضان اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تجمع، تحصن و تظاهرات می‌کنند. دولت نتانیاهو در روزهای نخست کمیته‌ای برای بررسی اعتراض‌ها تشکیل داد. اما دیروز منابع خبری رژیم صهیونیستی به نقل از نتانیاهو اعلام کردند که دولت او نمی خواهد خواسته‌های معترضان را برآورده‌کند. در تظاهرات شنبه‌شب شعارهای تندی علیه شخص نتانیاهو مطرح شد. معترضان از نیمه ماه جولای گذشته اعتراضات خود را با برپایی چادرهایی در یکی از خیابان‌های مرفه در تل آویو آغاز کردند که به سرعت با حمایت گروه‌ها و بخش‌های مختلف در اراضی اشغالی روبه‌رو شد و در ششم ماه اوت گذشته، حدود 300 هزار نفر در مناطق مختلف علیه دولت دست به تظاهرات زدند.تظاهرات‌کنندگان با نشان دادن خشم خود از وعده‌های نتانیاهو برای حل مشکلات، وی را متهم به وقت‌کشی و نادیده گرفتن خواسته هایشان می‌کنند.

نتانیاهو: عذرخواهی نمی‌کنیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌دنبال اخراج سفیر این رژیم توسط آنکارا اعلام کرد که این رژیم حاضر به عذرخواهی از ترکیه نیست. به گزارش سی‌ان‌ان، نتانیاهو با اعلام اینکه نظامیان این رژیم در ماجرای حمله به کاروان کمک به غزه از خود دفاع کرده‌اند، تأکید کرد: نیازی به عذرخواهی در این رابطه وجود ندارد. با وجود کشته شدن 9 تبعه ترکیه در حمله به ناوگان آزادی نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: اسرائیل حق دفاع از خود دارد و به خاطر این مسئله عذرخواهی نمی‌کند. نتانیاهو در عین حال ابراز امیدواری کرد که راهی برای حل و فصل اختلاف‌های این رژیم با ترکیه پیدا شود.


نوشته شده در   دوشنبه 14 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode