ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 شهريور 1390     |     کد : 24913

خرافه‌گرایی را از بین مسلمین باید حذف کرد

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه بر حذف خرافه‌گرایی ميان مسلمین تاکید کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده در کشور ده‌ها مورد شبه مکان مقدس نظیر دخیل بستن به درخت قلع و قمع شد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه بر حذف خرافه‌گرایی ميان مسلمین تاکید کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده در کشور ده‌ها مورد شبه مکان مقدس نظیر دخیل بستن به درخت قلع و قمع شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: خیزش کنونی کشورهای اسلامی منطقه نتیجه برکات انقلاب اسلامی است که پس از سه دهه آنان را به حرکت واداشته است.
وی افزود: آنچه باعث تاخیر این کشورها در اقدام به انقلاب علیه دیکتاتوری‌ها و استکبار جهانی شده تفاوت ماهوی اعتقادات مذهبی است چرا که اعتقاد به ولایت و امامت نقطه قوت تفکر شیعی و حرکت در مسیر اسلام است.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: تاکید قرآن برای آسیب‌ناپذیر شدن امت اسلامی تبعیت بدون شک و تردید از اوامر ولایت فقیه است.
محمدی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در آغازین روزهای سال 90 و تاکید ایشان بر جهاد اقتصادی همه جانبه در کشور گفت: تامین نظر رهبر انقلاب موجب می‌شود تا قدرت اقتصادی جامعه اسلامی افزایش یافته و به دنیا ثابت شود که دین مبین اسلام با برنامه‌ای جامع برای به دست‌گیری زمام امور جامعه بشری وارد عرصه شده و می‌تواند حکومتی مقتدر برای اداره کشورها تشکیل دهد.
وی بیان داشت: ناکامی دشمنان اسلام در اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان ثابت کرده است که تدابیر رهبری، مسئولان و جوانان کشورمان تمام تهدیدها را به فرصت‌های مغتنمی برای نظام تبدیل کرده و چرخ توسعه شتاب بیشتری گرفته است.
محمدی همچنین بیان داشت: چنین حرکتی باید سرلوحه ادارات کل اوقاف در سراسر کشور باشد و با رویکرد جهاد اقتصادی، عمرانی و فرهنگی نسبت به احیا موقوفات، عمران آنها و ترویج فرهنگ اسلامی اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور گفت: در این خصوص آذربایجان‌شرقی ضعیف عمل کرده است که امیدواریم از این پس حرکت جهادی را در این باره شاهد باشیم.
محمدی همچنین در ادامه این آیین بر حذف خرافه‌گرایی در بین مسلمین تاکید کرد و افزود: با بررسی‌های انجام شده در کشور ده‌ها مورد شبه امامزاده و مکان مقدس نظیر دخیل بستن به درخت قلع و قمع شده که با قاطعیت و شجاعت ادامه می‌یابد.
وی، توجه به نرخ‌گذاری صحیح اجاره‌بهای موقوفات از سوی ادارات کل استان‌ها را خواستار شد.
محمدی با بیان اینکه جهاد اقتصادي، جهاد عمراني و جهاد فرهنگي سه ماموريت اصلي اوقاف در سال‌جاري است، اظهار کرد: احياي موقوفات و گسترش فرهنگ وقف همچنین توجه ويژه به فعاليت‌هاي قرآني از جمله حفظ و قرائت قرآن و عمران و آباداني بقاع متبركه براي افزايش زائران از جمله فعاليت‌هايي است كه در راس برنامه‌هاي اوقاف قرار دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 14 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode