ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 شهريور 1390     |     کد : 24764

چه كسي مستر بين را كشف كرد؟

موفقيت عظيم در شبكه‌هاي تلويزيوني سراسر دنيا، جوايز مختلف و دو فيلم سينمايي و يك سريال كارتوني نشان مي‌دهد «مستر بين» يكي از موفق‌ترين شخصيت‌هاي دنياي كمدي است.

خبرآنلاين: موفقيت عظيم در شبكه‌هاي تلويزيوني سراسر دنيا، جوايز مختلف و دو فيلم سينمايي و يك سريال كارتوني نشان مي‌دهد «مستر بين» يكي از موفق‌ترين شخصيت‌هاي دنياي كمدي است.

تا امروز همه اين موفقيت را حاصل همكاري روآن اتكينسن و ريچارد كرتيس، نويسنده متن‌هاي «مستر بين» مي​دانستند اما رادني اتكينسن، برادر بزرگتر روآن در گفت‌وگويي اعلام كرده كه او براي اولين بار پتانسيل‌هاي برادرش را كشف مي‌كند.

رادني گفت: «سال‌ها زحمت كشيدم تا روآن شخصيت بين را جدي گرفت، مردي كه روي نيمكت پارك غذا مي‌خورد و پتانسل تبديل شدن به يك شخصيت جهاني را داشت.»

او افزود: «اوايل دهه 1970 بود و من آن موقع به عنوان استاد به دانشجويان دانشگاه ماينز در آلمان كمدي بريتانيا را درس مي‌دادم. آن زمان به نظرم رسيد كه استفاده از كمدي بي‌كلام مي تواند شيوه كمك آموزشي خوبي براي دانشجويان باشد. آنها بايد براي نمايش كمدي نقد مي‌نوشتند و اجراي بي‌كلام نياز آنها به دانش زبان انگليسي را رفع مي‌كرد. نتيجه اين كار يك موفقيت بزرگ در آموزش بود.»

برادر بزرگ «مستر بين» در ادامه گفت: «سرشت جهاني كمدي بي‌كلام و جذابيت جهاني آن امري مسلم بوده و هست و روآن همان سال‌ها چنين شخصيتي خلق كرده بود.» اما روآن اتكينسن چندان به شخصيت مخلوق خود اعتماد نداشت. رادني درمورد پتانسيل‌هاي اين شخصيت بارها با او صحبت مي‌كند اما پاسخ روآن «غرولندهاي زيرلبي» معروف مستر بين بود.

رادني اتكينسن، برادر بزرگ مستر بين

در هر حال به نظر مي‌رسد صحبت‌هاي برادر بزرگتر روي روآن تاثير مي‌گذارد، اولين قسمت سريال «مستر بين» سال 1990 پخش شد و پخش آن تا سال 1995 ادامه داشت و هرقسمت آن را 18 ميليون نفر تماشا مي‌كردند.

رادني اتكينسن كه استاد دانشگاه است و مقالات گسترده‌اي در زمينه اقتصاد و سياست منتشر كرده متولد 1948 است و روآن پنج سال از او كوچك‌تر است. او در خاتمه گفت: «نمي‌دانم نتيجه نصايح من بود يا تصميم خود روآن اما بالاخره اين شخصيت را جدي گرفت. در هر حال او كه تشكري از من نكرد!»


نوشته شده در   پنجشنبه 10 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode