ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 شهريور 1390     |     کد : 24579

اولين موزه IT ايران رونمايي مي‌شود

نخستین موزه فناوری اطلاعات ایران همزمان با برگزاری جشنواره دنیای دیجیتال همراه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران رونمایی خواهد شد.

همزمان با جشنواره دنياي ديجيتال همراه
اولين موزه IT ايران رونمايي مي‌شود
جام جم آنلاين: نخستین موزه فناوری اطلاعات ایران همزمان با برگزاری جشنواره دنیای دیجیتال همراه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران رونمایی خواهد شد.
به گزارش مهر، این روزها دیگر نمی توان صنعت IT را به عنوان یک صنعت نوپا به حساب آورد، چرا که سالیان زیادی از ورود این صنعت به کشورمان می گذرد و این گذشت زمان راه اندازی یک موزه برای این صنعت را توجیه می کند به همین دلیل قرار است نخستین موزه صنعت IT در آینده ای نزدیک رونمایی شود.

برای راه اندازی این موزه اهداف فراوانی گردهم آمدند تا اهمیت ایجاد آن را پررنگ تر کنند که از میان آنها می توان به معرفی فناوری ها و تجهیزات مورد استفاده در سالیان نه چندان دور و یا بررسی سیر تکاملی برخی قطعات که در گذر این سال ها چگونه خود را با خواسته های کاربران مطابقت داده اند و زندگی را راحت تر کرده اند اشاره کرد.

قطعاً یکی از اصلی ترین دلایل راه اندازی موزه برای صنعتی که عمر آن در کشور به نیم قرن نیز نمی رسد، سرعت رشد بالای این صنعت است به طوریکه در همین مدت کوتاه این فناوری چندین تغییر نسل را در قسمت های مختلف تجربه کرده است. در کنار بررسی این تغییرات و دوره های پشت سر گذاشته شده، بازدید از چنین موزه ای می تواند برای تمامی کاربران و فعالان این صنعت جذاب و همچنین نوستالژیک باشد.

در بخش های مختلف این موزه تاریخچه و محصولات مختلف IT مانند نمایشگرهای خانگی، قطعات و تجهیزات کامپیوتر، تجهیزات صوتی، لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی به همراه اطلاعات آنها به نمایش در خواهد آمد.

همچنین در بخش هایی نیز سیر تکاملی نشریات فعال در این حوزه، تکامل اتوماسیون اداری و پیشرفت های صورت گرفته در امر آموزش در حوزه فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرد.

طرح اولیه در نظرگرفته شده برای این موزه در چندین راهرو خواهد بود که در هر راهرو تاریخچه و محصولات بخشی از صنعت IT و همچنین اطلاعات جامعی در مورد هر یک از آنها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

این موزه همزمان با جشنواره دنیای دیجیتال همراه (diwex) در 29 شهریور تا اول مهرماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران رونمایی خواهد شد.


نوشته شده در   يکشنبه 6 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode