جام جم آنلاين: هيوندا الانترا 2011 يك ماشين كوچك زيبا با قيمتي تقريبا منصفانه است. شركت هيوندا بالاخره صاحب خودروي كوچكي شده كه بعضي از خصوصيات نهفته هوندا سيويك و مزدا 3 را همزمان دارد. فضاي جادار داخل كابين و نماي بيروني اين مدل جديد را ميتوان شبيه يك هيوندا سوناتا، اما كوچكتر از آن دانست.
ماشيني كاملا تفريحي كه البته مقدار بسيار كمي سروصدا در داخل ماشين احساس ميشود. البته بايد در نظر داشت كه اين خودرو براي رفتن به محل كار و برگشتن به خانه است.
پيشنهاد ميشود پيش از آن كه اقدام به خريد يك سدان كلاس كوچك كنيد اتومبيلهاي هوندا سيويك، مزدا 3 و شورولت كروز را بيازماييد، شايد هيوندا الانترا نتواند بخوبي از پس اين رقبا در تست رانندگي برآيد.
به نظر ميرسد در اين كلاس شورولت كروز در سطح بالاتري از ديگر رقبا قرار دارد. طراحي داخلي هر دو اتومبيل در يك تراز قرار دارد، اما خطوط روي بدنه الانترا شيكتر به نظر ميرسد. كيفيت سواري، نويز داخل كابين و راندن شورولت كروز بهتر از الانترا ست. هيوندا الانترا با اين قيمت از تجهيزات مناسبي نظير مصرف پايين سوخت، گرمكن صندلي، سيستم ناوبري با صفحه نمايش بزرگ لمسي وسط ماشين، سيستم استارتزدن و قفل بدون كليد برخوردار است. هنگامي كه صحبت از ماشينهاي سدان كلاس كوچك يا متوسط ميشود شايد هر شخصي از خود بپرسد آيا رقيبي براي تويوتا يا هوندا وجود دارد كه بتواند اندكي آنها را به زحمت بيندازد؟
سيستم پيشرانه شامل موتور 8/1 ليتري 4سيلندر، سيستم انتقال قدرت چرخهاي جلو و جعبه دنده اتوماتيك 6 سرعته است كه به نظر ميرسد قدرت كافي براي انجام ماموريتهاي تعريف شده براي اين وسيله را فراهم ميكند. قيمت پايه اين ماشين حدود 22 ميليون تومان تعيين شده كه با توجه به تجهيزات ذكر شده و امكاناتي مانند دوربين دنده عقب، سيستم صوتي با كيفيت، چراغ جلو اتوماتيك، كابل آيپاد و كف حصيري فرش شده معقول و منطقي است.
قدرت ماشين 145 اسب بخار در 6300 دور بر دقيقه است. وزن كل خودرو با سوخت و تجهيزات جانبي 1450 كيلوگرم و ميزان مصرف سوخت آن 7/6 ليتر به ازاي هر يكصد كيلومتراست.
Autoweek
مترجم: آتنا حسنآبادي