ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1390     |     کد : 24225

اجرای طرح جامع گردشگری در روستای تاریخی کندوان

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در طرح جامع گردشگری منطقه کندوان که شامل سه لکه 95،45 و 10 هکتاری مجزا خواهد بود تمام آنچه که یک گردشگر برای مدیریت سفر خود نیاز دارد، پیش‌بینی شده است.

 رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در طرح جامع گردشگری منطقه کندوان که شامل سه لکه 95،45 و 10 هکتاری مجزا خواهد بود تمام آنچه که یک گردشگر برای مدیریت سفر خود نیاز دارد، پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی در نشست بررسی طرح جامع گردشگری دره کندوان اظهار داشت: روستای تاریخی کندوان از جایگاه شایسته‌ای در جذب گردشگر برخوردار است و با اجرایی کردن طرح منطقه نمونه گردشگری روستای تاریخی کندوان، این منطقه به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان و کشور مبدل خواهد شد.
وی افزود: با توجه به توانمندی‌های مناسب و متعدد آذربایجان شرقی به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار، لزوم سرمایه‌گذاری در بخش مختلف این استان بیش از پیش احساس می‌شود.
محمدی ادامه داد: روستای تاریخی و توریستی کندوان به لحاظ معماری منحصر به فرد خود یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در استان به شمار می‌رود و ما امیدواریم که با سرمایه‌گذاری و اجرای طرح منطقه نمونه گردشگری این ظرفیت چند برابر شده و این منطقه به تواند نقش ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری ایفا کند.
وی با اشاره به بررسی‌های کامل جاذبه‌های روستای کندوان به شرح جزئیات طرح جامع گردشگری این منطقه پرداخت و گفت: طرح ارائه شده، منطقه «کهنمو» تا «ارشد چمن» را نیز دربرمی‌گیرد و شامل سه لکه غیر متمرکز است که مساحت مجموع این سه لکه 150 هکتار خواهد بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فاز نخست در این طرح ساماندهی فرهنگی این منطقه را شامل می‌شود و در ابتدا سعی شده است با ایجاد فرهنگ جذب گردشگر در این روستا و در منطقه کنداون یکی از پایه‌ای‌ترین ملزومات گردشگری فراهم شود و در این راستا پیش از هر چیز اقدام به تربیت راهنمایان گردشگری از ساکنان منطقه پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد: در طرح جامع گردشگری منطقه کندوان که شامل سه لکه 95،45 و 10 هکتاری مجزا خواهد بود تمام آنچه که یک گردشگر برای مدیریت سفر خود نیاز دارد پیش‌بینی شده است.
محمدی امکانات اقامتی، فرهنگی، ورزشی، سرگرمی، خدماتی، تجاری، کمپینگ، کارگاه‌های عرقیات سنتی، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی، رستوران‌های سنتی و مدرن در مجموعه منطقه نمونه گردشگری کنداون در خدمت گردشگران خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد:‌ اجرای این طرح اشتغالزایی حداقل 131 نفر از جوامع محلی را به دنبال خواهد داشت.


نوشته شده در   شنبه 29 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode