ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1390     |     کد : 24008

70 درصد فرش‌هاي توليدي آذربايجان‌شرقي صادراتي است

رئيس اداره فرش استان آذربايجان شرقي گفت: 70 درصد فرش‌هاي توليدي استان صادراتي است.

 رئيس اداره فرش استان آذربايجان شرقي گفت: 70 درصد فرش‌هاي توليدي استان صادراتي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، علي سليماني ظهر امروز در جمع خبرنگاران تنوع در بافت و طرح را از ويژگيهاي اصلي توليد فرش اين استان عنوان كرد و اظهار داشت: اين ويژگيها باعث شده است كه جايگاه فرش استان آذربايجان شرقي در كشور رتبه نخست را داشته باشد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: استان آذربايجان شرقي با توليد يك ميليون متر مربع قالي و 40 درصد صادرات، قطب مهم توليد قالي در كشور محسوب مي‌شود.
سليماني با بيان اينكه در حال حاضر تقريبا 500 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم در امر قالي و حوزه‌هاي جانبي آن فعاليت دارند، گفت: بر همين اساس است كه در منطقه هنرمندان، بافندگان، توليدكنندگان، رنگرزان و ساير حرف مربوط به فرش بسياري وجود دارد كه توانسته‌اند آثار ارزشمندي را در منازل، كاخ‌ها و حتي موزه‌ها پديد آورند.
وي گفت: استان آذربايجان شرقي مهد هنر فرش جهان است و در اين منطقه بافت‌هاي متنوعي عرضه ميشوند كه در دنيا كم نظير هستند.
سليماني در ادامه با اشاره به برگزاري جشنواره فروش فرش دستبافت از 22 بهمن تا 22 اسفند سال‌جاري نيز گفت: اين جشنواره براي دومين سال پياپي همزمان با سراسر كشور در آذربايجان شرقي نيز با عنوان هر نمايشگاه يك فروشگاه برگزار خواهد شد.
وي اهداف برگزاري اين جشنواره را يادآوري و معرفي فرش دستباف ايران به مصرف كنندگان، ايجاد انگيزه و تحرك و رونق در بازار داخلي، ايجاد اطمينان خاطر و جلب اعتماد عنوان كرد.
سليماني تأكيد كرد: نقش رسانه‌ها به عنوان بازوان اطلاع رساني جامعه در رونق و معرفي فرش دستباف حياتي است.
وي خاطر نشان كرد: آگاه سازي و اطلاع رساني در خصوص اهميت فرش دستبافت كشور بالاخص آذربايجان شرقي كه به عنوان قطب مهم توليد و صادرات فرش دستبافت مطرح است از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
سليماني گفت: برگزاري جشنواره هاي فروش فرش دستبافت و شناساندن اين هنر صنعت به نسل جوان و آينده ساز كشور براي توسعه و جلوگيري از نابودي طرح‌هاي و نقشه‌هاي اصيل از اولويت‌هاي برنامه‌ريزي شده براي تبليغ و معرفي فرش دستبافت آذربايجان شرقي است.
رئيس اداره فرش استان آذربايجان شرقي ادامه داد: در راستاي حمايت‌هاي به عمل آمده از اين قشر نيز حداقل 48 هزار نفر براي بيمه قاليبافان به شعبات تامين اجتماعي معرفي شده‌اند و پيگيريهاي لازم براي اجرايي كردن بيمه اجتماعي جديد قاليبافان در شرف انجام است كه بعد از ارسال دستورالعمل از طرف مركز ملي فرش ايران به مراتب اقدام مي‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 25 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode