ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 مرداد 1390     |     کد : 23942

جشنواره رضوي زمينه‌ساز انتقال مفاهيم فرهنگي است

معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: جشنواره عكس رضوي مي‌تواند مفاهيم بلند و رفيع فرهنگي را به نسل‌هاي آينده انتقال دهد.

 معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي گفت: جشنواره عكس رضوي مي‌تواند مفاهيم بلند و رفيع فرهنگي را به نسل‌هاي آينده انتقال دهد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، پرويز آژيده با اشاره به لزوم نهادينه كردن سيره و سنت رضوي در جامعه، گفت: ارائه مفاهيم ديني و ارزشي با زبان هنر و گسترش اين آموزه‌ها در سطح جامعه از طريق آموزش و ترويج، مي‌تواند منتهي به نهادينه شدن و وجه عملي يافتن آن شود.
وي افزود: فرهنگ رضوي و پيشينه تاريخي در اين موضوع نشان دهنده سرسپردگي، عشق و ارادت مردم ايران به ائمه اطهار(ع) و انديشه ولايي آنان بوده و جشنواره رضوي تجلي اين اراده و عشق دامنه دار است.
آژيده گفت: ارتقاي فرهنگي و معنوي در هر زمينه‌اي نيازمند تلاشي گسترده بوده و در اين ميان نقش نهادهاي فرهنگي و رسانه‌هاي گروهي در ترويج فرهنگ ناب رضوي تاثيرگذار و قابل توجه است.
معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان شرقي دامنه و تاثير برگزاري جشنواره عكس رضوي را گسترده عنوان كرد و افزود: براي تبليغ و ترويج حقايق و مفاهيم معنوي هيچ ابزار و زباني گوياتر از هنر نيست و عكس نيز همانند بسياري از جلوه‌هاي هنري از جايگاه و ماندگاري ويژه‌اي برخوردار بوده و به عنوان يك رسانه تصويري جذاب مي‌تواند مفاهيم متعالي و رفيع فرهنگي را منتقل كند.
وي با اشاره به گستره برگزاري جشنواره رضوي گفت:برگزاري اين جشنواره در 32 استان و 22 كشور در جهان نشان دهنده موج تاثيرگذاري اين جشنواره در ترويج فرهنگ منور رضوي است.
نهمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) همزمان باميلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) با گستره ملي و بين‌المللي در سي و دواستان و 22 كشور برگزار مي‌شود.
سومين جشنواره سراسري عكس رضوي نيز از سي و يكم شهريور تا سيزدهم مهرماه و آيين اختتاميه و معرفي نفرات برتر نيز چهارم مهرماه سال‌جاري در تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 24 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode