ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1390     |     کد : 23862

4 اعدام براي پرونده سياه

متهمان پرونده خميني‌شهر به 177 سال حبس هم محكوم شدند ...

متهمان پرونده خميني‌شهر به 177 سال حبس هم محكوم شدند
4 اعدام براي پرونده سياه
4 تن از متهمان باغ خميني‌شهر اصفهان، پس از محاكمه در شعبه 18 دادگاه كيفري استان اصفهان به اعدام در ملأعام و به همراه 4 متهم ديگر در مجموع به 177 سال حبس و 494 ضربه شلاق محكوم شدند.

به گزارش «جام‌جم»، غلامرضا انصاري، رئيس دادگستري استان اصفهان روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران از صدور احكام قضايي مربوط به متهمان حادثه باغ خميني‌شهر خبر داد و گفت: متهمان كه 9 نفر هستند، خرداد امسال به طور غيرقانوني وارد باغي در خميني‌شهر شدند و زنان و دختران حاضر در آن مهماني خانوادگي را مورد آزار و اذيت قرار دادند. با دستگيري متهمان و اعتراف آنها، پرونده آنان با صدور كيفرخواست به شعبه 18 دادگاه كيفري استان اصفهان ارسال شد و آنها از روز سه‌شنبه هفته گذشته طي 2 روز متوالي به طور غيرعلني در دادگاه محاكمه شدند.

انصاري افزود: با پايان يافتن 2 جلسه دادگاه مربوط به متهمان، آنها با تجديد قرار قانوني روانه زندان شدند و رئيس شعبه دادگاه 18 كيفري استان اصفهان به همراه 4 قاضي مستشار شعبه وارد شور شد تا احكام مربوط به متهمان را صادر كنند.

رئيس دادگستري استان اصفهان تصريح كرد: با توجه به اين‌كه در اين پرونده براي متهمان رديف اول تا هشتم به اتهام مشاركت در آدم‌ربايي 6 زن و دختر، حبس غيرقانوني 8 مرد، ايراد ضرب و جرح نسبت به 14 شاكي پرونده، سرقت مقرون به آزار و تجاوز به عنف بوده و كيفرخواست صادره و نماينده دادستان براي آنها تقاضاي اشد مجازات كرده بود، قضات شعبه 18 دادگاه كيفري احكام متهمان را صادر كردند.

براساس حكم صادره ، متهمان رديف‌هاي اول تا ششم پرونده به اتهام حبس غيرقانوني 8 مرد ـ شاكيان پرونده ـ هركدام به 3 سال حبس و سرقت مقرون به آزار هر كدام به تحمل 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق محكوم شدند.

همچنين متهمان رديف‌هاي اول تا ششم در رابطه با مشاركت در آدم‌ربايي هركدام به 15 سال حبس محكوم شدند. متهم رديف هفتم پرونده نيز به دليل اين‌كه نقش زيادي در حبس غيرقانوني مردان شاكي نداشت، به تحمل يك سال حبس و در رابطه با سرقت مقرون به آزار شاكيان به 3 سال حبس و 50 ضربه شلاق و به دليل مشاركت در آدم‌ربايي نيز به 5 سال حبس محكوم شد.

رئيس دادگستري اصفهان گفت: به موجب حكم دادگاه ، همچنين متهمان رديف اول تا چهارم پرونده به اتهام «زناي به عنف و اكراه » به اعدام در ملأعام در يكي از ميادين خميني شهر اصفهان محكوم شدند.

انصاري افزود: در ارتباط با متهمان رديف‌هاي پنجم و ششم به دليل اين كه نياز بيشتري به تحقيقات و مواجهه حضوري وجود دارد اين 2 متهم با دهمين متهمي كه بتازگي دستگير شده روبه‌رو خواهند شد و هنوز حكم برخي از اتهام هاي آنها صادر نشده است و پرونده در اين رابطه مفتوح مانده تا با پايان يافتن نقايص پرونده متهمان دوباره محاكمه و راي نهايي آنها صادر شود.

رئيس كل دادگستري اصفهان تصريح كرد: در رابطه با متهم رديف هفتم به اتهام آزار و اذيت و زناي به عنف و اكراه و متهم رديف نهم به اتهام معاونت در آدم‌ربايي و زناي به عنف و اكراه به دليل نبودن دلايل كافي جرم حكم بر برائت صادر شده است.

انصاري خاطرنشان كرد: متهم رديف هشتم نيز با توجه به اين كه تمامي اتهامات مطروحه در پرونده براي وي در دادگاه قرائت شد و وي همگي اتهامات را رد كرد و اين كه شاكيان پرونده و ساير متهمان حاضر در جلسه دادگاه حضور وي را در حمله به باغ خانوادگي و باغي كه زنان و دختران جوان ـ شاكيان ـ در آنجا مورد آزار و اذيت قرار گرفته بودند، تاييد نكردند و شاكيان نيز او را در محل حادثه مشاهده نكرده و از وي شكايتي نداشتند به دليل عدم وجود دلايل كافي مبني بر بزهكاري وي، حكم بر برائت وي صادر شد.رئيس دادگستري استان اصفهان افزود: احكام صادره در حضور شاكيان، وكلاي آنها و متهمان و وكلايشان به آنها ابلاغ شده است و براي آنها 20 روز فرصت قانوني وجود دارد تا در صورت اعتراض پرونده‌اشان روال قانوني را طي كند و اگر اعتراضي نبود، پرونده به ديوان عالي كشور ارسال خواهد شد.

انصاري در پايان نشست خبري به تشريح ماجراي حادثه خميني شهر پرداخت و گفت: در شامگاه سوم خرداد امسال مهماني خانوادگي در يكي از باغ‌هاي خميني شهر برگزار مي‌شود.

در جريان برگزاري اين مهماني متهمان كه 13 نفر بودند در حالي كه قمه، چوب و چماق به دست داشتند و چهره‌هايشان را با نقاب پوشانده بودند، از دو سوي ديوار باغ به آنجا راه يافتند و بعد از شكستن لامپ‌هاي نصب شده در باغ و حمله به افراد ساكن در آنجا، گوشي‌هاي تلفن همراه شاكيان را به سرقت بردند.وي افزود: متهمان با ورود به باغ خود را از ماموران بسيج معرفي كرده بودند.

انصاري تصريح كرد: متهمان رديف‌هاي اول تا چهارم و متهم رديف ششم همگي مجرد ولي متهم رديف هفتم متاهل بوده است. اين متهمان همگي سابقه كيفري در زمينه آدم‌ربايي و سرقت مسلحانه دارند. متهم رديف هشتم نيز مجرد و فاقد سابقه كيفري است.


نوشته شده در   شنبه 22 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode