ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 مرداد 1390     |     کد : 23800

انهدام باند سرقت پسته

5 عضو يك باند كه از انبار كشاورزان سيرجاني در استان كرمان پسته سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.

سارقان انبار كشاورزان دستگير شدند
جام جم آنلاين: 5 عضو يك باند كه از انبار كشاورزان سيرجاني در استان كرمان پسته سرقت مي‌كردند، دستگير شدند.
به گزارش «جام‌‌جم»، چندي پيش مردي با حضور در پليس آگاهي سيرجان از سرقت انبار پسته‌اش خبر داد.

با تشكيل پرونده قضايي در اين زمينه، تحقيقات پليسي آغاز و ماموران در تحقيق از شاكي متوجه‌ شدند او قصد داشته در پي معامله، پسته خريداري شده توسط يك تاجر را به وي تحويل دهد؛ اما اين محموله به سرقت رفته است. تحقيقات در اين رابطه ادامه داشت تا اين‌كه ده‌ها شهروند ديگر نيز با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند. ماموران در بازرسي از محل‌هاي سرقت متوجه شدند، سارقان مرموز با تخريب قفل در انبارها، محموله‌ها را سرقت كرده‌اند.

پايان سرقت‌هاي سريالي

در حالي كه تحقيقات براي رازگشايي از اين سرقت‌هاي سريالي ادامه داشت، چندروز پيش مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس گرفت و خبر داد يك مرد افغان همراه چند نفر ديگر شبانه وارد انبار پسته همسايه‌اش شده‌ و در حال سرقت اين محل هستند.

در پي اين گزارش ماموران عازم محل وقوع سرقت در يكي از مناطق مركزي شهر شدند.

با محاصره منطقه و زير نظر گرفتن آنجا معلوم شد 5 مرد افغان در حال سرقت‌ كيسه هاي پسته درون انبار هستند كه بلافاصله 5 مرد افغان دستگير شدند.

يكي از متهمان در تحقيقات گفت: من و همدستانم از سال 87 يك باند را تشكيل داده و با شناسايي باغ‌هاي كشاورزان نيمه‌شب وارد آنجا مي‌شديم و با تخريب قفل در انباري‌ها، محموله‌هاي پسته را سرقت مي‌كرديم و تاكنون 14 بار به اين شيوه اموال مردم را دزديده‌ايم. سركرده باند اضافه كرد: از چندي پيش براي اين كه ماموران ردي از ما به دست نياورند، با يك تاجر كه در زمينه خريد و فروش پسته فعاليت داشت، آشنا شده و همكاري با وي را شروع كرديم.به اين ترتيب محموله‌هاي پسته را پس از سرقت به اين تاجر مي‌فروختيم.با اعتراف متهم، 4 همدست او نيز به همكاري در سرقت از انبار‌هاي پسته اعتراف كردند.

ردپاي مرد تاجر در سرقت‌ها

با به دست آمدن اين اطلاعات از متهمان، مرد تاجر كه با سارقان همدست بود، در مخفيگاهش شناسايي و دستگير شد.

مرد تاجر ابتدا هرگونه همدستي با سارقان انبار‌هاي پسته را انكار كرد اما در مواجهه حضوري با متهمان اعتراف كرد با اطلاع از دزدي بودن پسته‌ها آنها را خريداري مي‌كرده است.بنابر اين گزارش، اعضاي باند سرقت با قرارقانوني روانه زندان شدند و براي مرد تاجر ـ خريدار اموال دزدي ـ نيز قرار قانوني صادر شد.تحقيقات تكميلي از متهمان براي شناسايي همدستان احتمالي‌شان ادامه دارد.


نوشته شده در   پنجشنبه 20 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode