ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 20 مرداد 1390     |     کد : 23791

ايت‌الله مجتهد شبستري: دامن‌زدن به مسائل قوميتي دشمن شادكن است

نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: دامن‌زدن به مسائل قوميتي دشمن شادكن و به ضرر نظام است.

 نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: دامن‌زدن به مسائل قوميتي دشمن شادكن و به ضرر نظام است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري صبح امروز در ديدار با جمعي از خبرنگاران استان آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه مسئله قوميت‌گرايي و ملي‌گرايي يك آفت است، اظهار كرد: رسانه‌ها بايد با يكسري منطق و و دليل با مطرح كردن يكسري مسائل دليل وحدت ملي و يكپارچگي امت اسلامي را مطرح و تقويت كنند.
وي اضافه كرد: رسانه‌ها مضرات تجزيه را گوشزد كرده و بر توقيت حفظ يكپارچگي ايران اسلامي را تقويت كنند.
آيت‌الله شبستري ادامه داد: در حال حاضر شائبه ملي‌گرايي برخلاف مسير انقلاب و نظرات رهبري است.

*تبريز فقط بايد با قم قياس شود
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي همچنين با توجه به متدين بودن مردم استان آذربايجان‌شرقي و تبريز گفت: چرا وضعيت حجاب تبريز را با تهران مقايسه مي‌كنند و گفته مي‌شود در تبريز بدحجابي كم‌تر است.
وي گفت: وضعيت حجاب تبريز بايد با شهر مذهبي قم قياس شود.
آيت‌الله شبستري در ادامه از خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطي بين مردم و مسئولان ياد كرد و افزود: خبرنگاران همچون آينه، زيبايي‌هاي جامعه را براي مردم و مسئولان منعكس مي‌كنند و به عنوان يك عنصر پويا در فرآيند‌هاي مختلف نقش بي‌بديلي دارند.
وي، خبرنگاران را قاصدان امين و راويان صديق جامعه خواند و اضافه كرد: نقش خبرنگاران در رشد و توسعه كشور غيرقابل اجتناب است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي، بر مسئوليت شرعي و پاسخگويي اخروي در اين زمينه تاكيد كرده و خواستار رعايت امانتداري از سوي خبرنگاران مي‌شود.
امام جمعه تبريز در عين حال ضرورت انعكاس اخبار و اهميت آن را مورد توجه قرار داده فعاليت رسانه‌هاي متعهد را در اين زمينه خواستار است.
امام جمعه تبريز همچنين با تاكيد بر صداقت در انتقال اخبار گفت: مبالغه‌گويي به كذب نزديك بوده و خلاف شرع و صداقت است، اصحاب رسانه و خبرنگاران بايد از تحريف واقعيات و اخبار جلوگيري كرده و عين مطالب را به مخاطبان منتقل كنند.
آيت‌الله شبستري ادامه داد: خبرنگاران نبايد اخبار يأس‌آور را نقل كنند، چنانكه رهبر معظم انقلاب همواره در منويات خود مردم را به اميد، تعالي، رشد و تكاپو دعوت مي‌كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انتقاد صرف در تحليل‌ها و گزارش‌هاي خبري مطلوب‌ نظام نيست، خاطر‌نشان كرد: بايد در كنار تشريح و تبيين نكات مثبت و قوت، انتقادات منصفانه‌اي هم نسبت به كاستي‌ها و ايرادات وارد شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي گفت: در انعكاس اخبار بايد تعادل را حفظ و در نظر گرفت.

*انعكاس اخبار ضاله مصداق اخبار اشاعه منكر است
وي انعكاس اخبار گروه‌هاي ضاله، معاند و منحرف را نوعي انحراف دانست و خاطرنشان كرد: انعكاس چنين اخباري مصداق اشاعه فحشا و منكر است.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: در اين امر راست و چپ مطرح نيست، خط اصلي مشخص است و خط ولايت اسنان را به راه صحيح هدايت مي‌كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر بازگويي بركات ولايت فقيه در رسانه‌هاي گروهي گفت: هر چه بيشتر در رسانه‌ها نقل از ولايت صورت گيرد، به همان اندازه پايه‌هاي نظام اسلامي مستحكم‌تر خواهد شد، هر چند كه امروز با گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي هيچ شبهه‌اي در مسئله ولايت مطلقه فقيه وجود ندارد.
وي با بيان اينكه دشمنان داخلي و خارجي به دنبال تشكيك در افكار عمومي نسبت به مسئله ولايت هستند، تصريح كرد: گرايش‌هاي سياسي نبايد باعث شود اخبار را تحرف كنيم.
آيت‌الله شبستري با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: هرگز فتنه 88 نبايد از ياد برود چون برنامه اصلي اين فتنه مخالفت با ولايت بود.

*مخالفان ولايت فقيه مشكل اعتقادي دارند
امام جمعه تبريز گفت: مخالفان ولايت فقيه مشكل اعتقادي دارند.
وي افزود: اگر يك روز سايه ولايت فقيه بر سر ايران اسلامي نباشد سرنوشتي چون افغانستان و عراق را در پيش خواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه وحدت كلمه بايد در همه بخش‌ها مورد تاكيد باشد، تحقق وحدت كلمه را حول محور وجود ولايت فقيه در جامعه دانست و افزود: بقا و تماميت ارضي همه چيز در وحدت كلمه است كه اين وحدت كلمه تنها در حول محور مقام معظم رهبري امكانپذير است.
آيت‌الله مجتهد شبستري با تاكيد بر اينكه دشمنان داخلي و خارجي همواره به دنبال تعضعيف جايگاه مقام معظم رهبري و بالطبع آن سلطه بر ايران بودند، ادامه داد: وجود مقام معظم رهبري ضامن بقا و تدوام نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.
وي با تأكيد بر اين‌كه ولايت فقيه سياست‌هاي كلي نظام اسلامي را تبيين مي‌كنند، گفت: واردات بي‌رويه، قاچاق، عدم حمايت از توليدكنندگان داخلي و يا تورم جهاني و ... چه ارتباطي به روحانيت و ولايت دارد، رسانه‌ها بايد مردم را نسبت به مطالبات، حق و تكاليف قواي سه‌گانه آگاه كنند.


نوشته شده در   پنجشنبه 20 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode