ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 فروردين 1388     |     کد : 2378

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در دانشگاه امام حسين(ع):بازگشت به نظام جهاني به معناي تسليم در برابر قدرت‌هاي زورگوست

توصيه براي بازگشت به نظام جهاني به معناي تسليم شدن در برابر قدرت‌هاي زورگو و پذيرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ايران در طول 30 سال گذشته به اين درخواست جاهلانه و غيرمنطقي پاسخ «نه» گفته است....

 

توصيه براي بازگشت به نظام جهاني به معناي تسليم شدن در برابر قدرت‌هاي زورگو و پذيرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ايران در طول 30 سال گذشته به اين درخواست جاهلانه و غيرمنطقي پاسخ «نه» گفته است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در مراسم مشترك دانش‌آموختگي دانشجويان دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع) تاكيد كردند: هنگامي كه علم، جهاد، ايمان و اداره مستحكم با يكديگر توام شوند، انسان‌هايي به وجود خواهد آمد كه دنيا به بركت اين انسان‌ها مي‌تواند به آينده خود اميدوار باشد.

در ابتداي اين مراسم سرود مقدس جمهوري اسلامي ايران نواخته شد و سپس فرمانده كل قوا با حضور در مقبره شهداي گمنام، ضمن قرائت فاتحه براي علو درجات شهدا دعا كردند و از يگان‌هاي حاضر در ميدان سان ديدند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين مراسم علم را يك موهبت الهي خواندند و افزودند: متاسفانه برخي انسان‌ها از اين موهبت الهي در جهت فساد، طغيان، تجاوز و ستم استفاده كردند كه نتيجه آن تبديل جهان به دو بخش ستمگر و ستم‌پذير بود.

رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اين‌كه پيروزي انقلاب اسلامي يك قيام بزرگ بشري بر ضد اين وضع بود، خاطر نشان كردند: انقلاب اسلامي ايران فرياد اسلام، توحيد، عدالت و كرامت انساني در دنياي سرشار از ظلم بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: كساني كه اكنون به ملت ايران توصيه مي‌كنند به نظام جهاني باز گردد همان كساني هستند كه از حركت ملت ايران در انقلاب اسلامي ابراز ناخرسندي مي‌كردند.

ايشان تاكيد كردند: توصيه براي بازگشت به نظام جهاني به معناي تسليم شدن در برابر قدرت‌هاي زورگو و پذيرفتن نظام ناعادلانه جهان است اما ملت ايران در طول 30 سال گذشته به اين درخواست جاهلانه و غيرمنطقي پاسخ «نه» گفته است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: تمام فشارهاي 30 سال گذشته بر ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران براي پايين آوردن جايگاه رفيع و خاستگاه معنوي انقلاب بوده است كه البته به نتيجه نرسيدند و در آينده هم به نتيجه نخواهند رسيد.

فرمانده كل قوا خطاب به دانشجويان و فارغ‌التحصيلان دانشگاه افسري امام حسين(ع) خاطرنشان كردند: شما پاسداران چنين حقيقت مقدس و هويت متعالي هستيد و بايد به اين جايگاه خود افتخار كنيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شكل‌گيري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضور جواناني مومن، پاك و داراي عزم راسخ و پولادين افزودند: نتيجه مجاهدت آن جوانان به ويژه در دوران دفاع مقدس آن شد كه ملت ايران با رهنمودهاي امام راحل(ره) توانستند قله‌ها را يكي پس از ديگري فتح كند و به پيش رود.

ايشان تأكيد كردند: جوانان مؤمن امروز ايران اگر جلوتر از جوانان مؤمن اول انقلاب نباشند، عقب‌تر نيستند.

رهبر انقلاب اسلامي جوانان را به تجهيز خود در عرصه علم و دانش، سازندگي معنوي و روحي توصيه و خاطرنشان كردند: قدرت‌هاي استكباري غالبا تلاش مي‌كنند تا هيبت و تشر خود را به ملت‌ها تحميل كنند اما ابهت معنوي جوانان مؤمن و مجهز به علم قطعا بيشتر از هيبت مادي آن‌ها خواهد بود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: امروز دشمنان به خوبي مي‌دانند كه ايران اسلامي با داشتن سرمايه ارزنده‌اي از ملت و جوانان مؤمن و مصمم و دولتمردان و مسوولان پايبند به ارزش‌ها در مقابل هيچ تشر و هيبتي واهمه نخواهد داشت.

، تعدادي از فرزندان شهدا و همچنين جانبازان، آزادگان، اساتيد، پژوهشگران، مديران، مربيان و فرماندهان نمونه جوايز و دانش آموختگان برگزيده درجه خود را از فرماندهي كل قوا دريافت كردند.

در پايان ضمن برگزاري عمليات اعتماد به نفس، يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.

فرمانده كل قوا همچنين امروز با حضور در مركز تحقيقات آيروديناميك اين دانشگاه از نزديك در جريان چگونگي طراحي و ساخت تونل باد فوق صوت به وسيله محققان و كارشناسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قرار گرفتند.

تونل باد فوق صوت از جمله مراحل بسيار مهم و دقيق در طراحي موشك و هواپيما است كه به وسيله آن مي‌توان ضريب دقت موشك و همچنين طراحي سازه را بررسي كرد.

به هنگام حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در مركز تحقيقات آيروديناميك، آزمايش مافوق صوت تونل باد در حضور ايشان انجام شد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي پس از اين آزمايش ضمن تجليل از مجاهدت علمي، محققان و كارشناسان سپاه براي طراحي و ساخت پيچيده‌ترين تجهيزات، تاكيد كردند: براي جبران عقب‌ماندگي‌هاي علمي حتما بايد از راه‌هاي "ميان‌بر " استفاده شود و اين راه‌ها را همانند دانش، بايد كشف كرد.

ايشان با تاكيد بر اينكه جوانان مومن و انقلابي ايران توانايي انجام هر كاري را دارند، افزودند: پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي امروز ايران اسلامي با سال‌هاي گذشته قابل مقايسه نيست و اكنون شتاب علمي كشور بسيار زياد است.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: با وجود شتاب علمي زياد، اما هنوز راه زيادي تا نقطه مطلوب و جبران عقب‌ماندگي‌هاي علمي باقي‌مانده است كه با همت دانشمندان جوان كشور دست يافتني است.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 27 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode