ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مرداد 1390     |     کد : 23720

سارقان خشن دستگير شدند

2 سارق جوان كه با خشونت بيش از حد اقدام به زورگيري در روز از شهروندان مي‌كردند توسط ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

زورگيري از شهروندان هنگام روز
سارقان خشن دستگير شدند
جام جم آنلاين: 2 سارق جوان كه با خشونت بيش از حد اقدام به زورگيري در روز از شهروندان مي‌كردند توسط ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
به گزارش فارس،‌ زن جواني در تاريخ 21 ارديبهشت با مراجعه به كلانتري 117 جواديه طي شكايتي اعلام كرد: امروز ساعت 16 در حوالي ترمينال جنوب، داخل خودرو تاكسي به عنوان مسافر منتظر بودم تا مسافرانش تكميل شده و حركت كند. در همين زمان با تلفن همراه در حال صحبت بودم كه ناگهان فردي به من حمله كرد و چيزي به دستم زد - كه دستم بي‌حس شد - تلفن همراهم را به زور گرفت و فرار كرد.‌ مسافر ديگري كه او هم داخل تاكسي بود سريعاً پياده شد و خواست پسر جوان سارق را تعقيب كند كه سارقان با چاقو او را تهديد كرده و متواري شدند.

با تشكيل پرونده مقدماتي و دستور سليماني داديار شعبه دوم دادسراي جنايي تهران، كارآگاهان مبارزه با زورگيري پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ رسيدگي به اين پرونده را آغاز كردند.

در ابتدا مالباخته و شاهدان در تحقيقات پليسي اعلام كردند سارقان 2 نفره با يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي سفيد رنگ اقدام به سرقت كردند و يك دستگاه ديگر موتور طرح هوندا كمي عقب‌تر با 2 سرنشين ايستاده و محل سرقت را نظارت مي‌كردند.

چهره نگاري متهمان

از دو متهم اصلي به ويژه فرد زورگير مهاجم چهره‌نگاري انجام شد. در اين خصوص و پس از بررسي‌هاي بسيار فردي سابقه‌دار به نام ابوالفضل 20 ساله شناسايي شد.

از طرف ديگر با وصول شكايت‌هاي مشابه كه در آن سارقان با يك يا 2 دستگاه موتورسيكلت اقدام به كيف‌قاپي و زورگيري از شهروندان در محدوده جنوب تهران كرده و تحقيقات نشان مي‌داد كه سارقان همان متهمان تحت تعقيب در سرقت گوشي از زن جوان در اطراف ترمينال هستند، لذا كارآگاهان پايگاه هفتم رسيدگي به اين موضوعات را در اولويت نخست خود قرار دادند.

در ادامه، مخفيگاه متهم ابوالفضل در محدوده ميدان شوش مورد شناسايي قرار گرفت. پس از اين كه محل به صورت شبانه‌روزي تحت نظر كارآگاهان قرار گرفته بود، در روز 9 خرداد وي در يك عمليات غافلگيرانه در حالي كه قصد داشت با موتورسيكلت آپاچي سفيد رنگ وارد مخفيگاهش شود، شناسايي و دستگير شد.

با انتقال متهم به پايگاه هفتم وي در ابتدا تمامي اتهامات وارده را رد كرد. اما با توجه به اين كه در برخي از اين پرونده‌ها و در بررسي تصاوير دوربين مداربسته ادارات و بانك‌ها و نيز فروشگاه‌هاي محل سرقت، تصاوير متهمان مورد تأييد مالباختگان قرار گرفته بود، همچنين با حضور مالباختگان و شناسايي متهم دستگير شده، وي به سرقت‌هاي گسترده در قالب زورگيري و كيف‌قاپي با همدستي چند نفر از همدستانش در مناطق جنوب تهران اعتراف كرد.

وي مدعي شد: به همراه همدستانم و از ساعت‌هاي قبل از ظهر تا ابتداي شب در اطراف ترمينال جنوب، بازار نازي آباد، خاني آباد، محدوده بازار، ميدان بهارستان، و فروشگاه‌ها و ميادين و چهارراه‌ها و غيره افرادي را كه احتمال مي‌داديم اموال با ارزشي حمل مي‌كنند شناسايي كرده و در فرصت مناسب به صورت كيف‌قاپي يا زورگيري از وي سرقت كرده و سريعاً با موتورسيكلت‌هايمان ‌از آنجا دور مي‌شديم. در اين سرقت‌ها اغلب به دنبال دستبند و گردنبند بوديم اما كيف و گوشي و ساير وسايل با ارزش هم سرقت مي‌كرديم.

با اين اعترافات و شناسايي ساير متهمان، مهران در تاريخ 9 خرداد در قهوه‌خانه‌اي در اطراف ميدان شوش شناسايي و دستگير شد.

وي پس از انتقال به پايگاه هفتم به ده‌ها سرقت به همراه ابوالفضل اعتراف كرد. در اين راستا و در ادامه تحقيقات يك نفر خريدار اموال مسروقه به نام رضا شناسايي و دستگير شد كه در بازرسي از منزل اين فرد تعداد 20 دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه كشف شد.

اعتياد متهمان

در اين پرونده دو متهم ديگر شناسايي شده‌اند و با توجه به اين كه اين 2 نفر متوجه دستگيري همدستان خود شده بودند، از مخفيگاه خود متواري شده و كماكان تحت تعقيب پليس آگاهي هستند. ابوالفضل و مهران داراي اعتياد به مصرف مواد مخدر از نوع شيشه هستند و انگيزه اصلي خود را از سرقت‌ها تأمين هزينه مواد مخدر اعلام كردند. همچنين هر 2 متهم داراي سوابق اتهامي و دستگيري و محكوميت و زندان در زمينه سرقت كيف‌قاپي و سرقت موتورسيكلت هستند.

سرهنگ كارآگاه علي غياثوند رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: سرقت‌هاي اين افراد اغلب همراه با خشونت و ايجاد رعب و وحشت در روز و در انظار عمومي بوده كه اين رعب و وحشت بيشتر به دليل مرعوب ساختن طعمه و عدم درگيري وي و شهروندان با اين افراد صورت مي‌گرفته است.

رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات متهمان، بسياري از مالباختگان تاكنون شناسايي نشده و احتمالاً در ساير مراجع قضايي و انتظامي اقدام به شكايت كرده كه در اين فرصت از اين افراد درخواست مي‌شود جهت شناسايي متهمان به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان 15 خرداد - ميدان ارگ مراجعه كنند.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode