ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مرداد 1390     |     کد : 23706

مسير معرفي رونق بازار تبريز هموار است

كسبه بازار با تقدير از تلاش سازمان ميراث فرهنگي استان معتقدند مسير معرفي، توسعه و رونق هرچه بيشتر بازار تبريز هموار شده است.

كسبه بازار با تقدير از تلاش سازمان ميراث فرهنگي استان معتقدند مسير معرفي، توسعه و رونق هرچه بيشتر بازار تبريز هموار شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، جمعي از كسبه و صاحبان اصناف مختلف بازار تبريز، اعضاي هيئت امنا و انجمن اسلامي بازار تبريز پس از برگزاري مراسم شكوهمند جشن ثبت جهاني اين بازار با رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي ديدار و از تلاش‌هاي اين سازمان قدرداني كردند.
كسبه بازار با بيان اينكه با تلاش سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان موجبات شكوفايي بازار تبريز فراهم شده، اظهار كردند: مسير معرفي، توسعه و رونق هرچه بيشتر بازار تبريز امروز بيش از گذشته هموار شده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز با بيان اينكه بازار تبريز در طول عمر هزار ساله خود منشا خدمات بزرگي بوده، خاطرنشان كرد: اين بازار همواره در زمينه دينداري، بيدارگري و مبارزه با استكبار و طاغوت نقش مهمي داشته است.
تراب محمدي با اشاره به سخنان احمدي‌نژاد در مراسم جشن ثبت جهاني بازار گفت: نقش اين بازار در وقايع سياسي پيش از انقلاب به حدي است كه ‌تجليل از ثبت جهاني بازار تبريز از سوي رئيس جمهور به عنوان تجليل از ارزش‌هاي معنوي ارزشمند و گراميداشت ياد و خاطره مجاهدان بزرگ معرفي شد.
وي خاطرنشان كرد: ثبت جهاني بازار تبريز نقش مهمي در انتقال بيش از پيش مفاهيم فرهنگي و سنت‌هاي آذربايجان به مردم ساير نقاط ايران و جهان دارد.
محمدي با اشاره به نگاه ويژه دولت به توسعه نقش بازار تبريز در مسائل فرهنگي و اجتماعي افزود: لازم است با تلاش مضاعف، بازاريان كاركرد اقتصادي و اجتماعي خود را افزايش دهند تا شاهد آينده درخشان‌تر و ماندگار اين بازار جهاني باشيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تاكيد كرد: ثبت جهاني بازار تبريز ثبت شيوه و سلوك زندگي مردم و آداب و رسوم استان آذربايجان‌شرقي نيز به شمار مي‌رود.
محمدي افزود: بازار جهاني تبريز از ديرباز عالي‌ترين و عملي‌ترين مركز تجارت و كسب و كار همچنين اشاعه و انتقال رفتارهاي فرهنگي بوده و هست.
بازار جهاني تبريز با دارا بودن بيش از 160 عنصر مختلف، به عنوان بزرگ‌ترين سازه سرپوشيده آجري به هم پيوسته جهان سال 1389 در فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو ثبت شد. 


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode