ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23628

پنج دليل براي مصرف بيشتر قارچ‌ها

قارچ‌ها سوخت و ساز بدن را تحريك مي‌كنند، سرشار از ويتامين D هستند، دستگاه ايمني بدن را تقويت مي‌كنند، از مثانه مراقبت مي‌كنند و با بيماري‌ها مقابله مي‌كنند.

قارچ‌ها سوخت و ساز بدن را تحريك مي‌كنند، سرشار از ويتامين D هستند، دستگاه ايمني بدن را تقويت مي‌كنند، از مثانه مراقبت مي‌كنند و با بيماري‌ها مقابله مي‌كنند.

قارچ

اندكي تأمل كنيد و از نزديك و با دقت به قارچ‌ها نگاه كنيد. خواهيد ديد كه اين گياهان چتري شكل چقدر زيبا و بامزه‌اند. بايد بدانيد همين گياهان كوچك و با مزه خواصي دارند كه شايد خيلي از ما به آن فكر هم نكرده باشيم.

براي آشنايي بيشتر با خواص قارچ با ما همراه شويد و مطالعه‌ي اين مطلب كوتاه را از دست ندهيد.

قارچ‌ها سرشار از ويتامين D هستند

در ميان تمام گياهان فقط قارچ‌ها هستند كه به كمك نور خورشيد ويتامينD توليد مي‌كنند. هر اندازه كه ميزان اشعه‌هاي ماوراي بنفش B بالا باشد sterol هاي گياهان بيشتر به ويتامين D تبديل مي‌شود.

پس قارچ ميل كنيد تا ويتامين D بدن‌تان را تأمين كنيد و يا افزايش دهيد و استخوان‌ها، دندان‌ها و ناخن‌هاي سالم‌تري داشته باشيد.

قارچ‌ها متابوليسم يا همان سوخت و ساز بدن را تحريك مي‌كنند

ويتامين‌هاي گروه B در تبديل گلوسيدها به كربنات نقش موثري دارند. كربنات‌ها وظيفه‌ي توليد انرژي مورد نياز بدن را بر عهده دارند. اين مواد غذايي خوشمزه همچنين به سوخت و ساز چربي‌ها و پروتئين‌ها كمك مي‌كنند.
قارچ‌هاي سفيد، عملكرد دستگاه ايمني بدن را تحريك مي‌كنند. اين نوع قارچ‌ها توليد پروتئين‌هاي ضد ويروس و ديگر پروتئين‌هايي كه از سلول‌هاي بدن آزاد مي‌شوند را افزايش داده و به اين ترتيب از بافت‌هاي بدن محافظت مي‌كند.

قارچ‌ها حاوي ميزان زيادي ويتامين B2 و B3 مي‌باشند: 100 گرم قارچ سفيد يعني حدود 6 عدد قارچ متوسط به ترتيب 36 درصد ويتامينB2 و 30 درصد ويتامين B3 مورد نياز روزانه‌ي بدن را تأمين مي‌كنند.

قارچ‌ها دستگاه ايمني بدن را تقويت مي‌كنند

نتايج پژوهشي كه روي موش‌ها انجام گرفت و در American Society for Nutrition به چاپ رسيد نشان مي‌دهد كه قارچ‌هاي سفيد، عملكرد دستگاه ايمني بدن را تحريك مي‌كنند.

اين نوع قارچ‌ها توليد پروتئين‌هاي ضد ويروس و ديگر پروتئين‌هايي كه از سلول‌هاي بدن آزاد مي‌شوند را افزايش داده و به اين ترتيب از بافت‌هاي بدن محافظت مي‌كند.

قارچ‌ها از مثانه‌تان مراقبت مي‌كنند

بررسي هفت پژوهش منتشر شده در Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention نشان داده است هر اندازه كه ميزان سلنيوم بدن بالا باشد خطر رشد سرطان مثانه به ويژه در زنان كمتر مي‌شود.

صد گرم قارچ سفيد 17 درصد نيازهاي روزانه‌ي بدن را تأمين مي‌كند.

قارچ‌ها با بيماري‌ها مقابله مي‌كنند

سبزيجات رنگي نيز حاوي ميزان زيادي آنتي اكسيدان‌ها هستند كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كنند. اما بر اساس نتايج پژوهشي كه در Penn State University به چاپ رسيد حاكي از آن است قارچ‌ها نيز به اندازه‌ي فلفل‌هاي قرمز، قابليت و توانايي جذب راديكال‌هاي اكسيژنه را دارا مي‌باشند.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode