ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 مرداد 1390     |     کد : 23604

کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی طباطبایی برگزار می‌شود

کنگره بزرگداشت مقام عرفانی مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.

 

کنگره بزرگداشت مقام عرفانی مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری کنگره بزرگداشت مقام عرفانی مرحوم آیت الله سیدعلی قاضی طباطبایی در تبریز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای آینده تفاهم نامه این اداره کل با یکی از مؤسسات دینی و فعال استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این کنگره در شأن آن عارف بالله منعقد خواهد شد.

داننده با اشاره به اینکه برنامه ریزی های بعمل آمده حاکی از برگزاری کنگره در نیمه اول سال 1391 دارد، گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت مقام عرفانی مرحوم قاضی طباطبایی، دیدار با مقام معظم رهبری و بهره مندی از رهنمودهای ایشان، تدوین کتاب کنگره، اعلام فراخوان مقاله و دعوت از علمای برجسته جهان تشیع برای شرکت در این کنگره از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین کتاب داستان زندگی سه علامه تبریزی خبر داد و گفت: این کتاب که هم اکنون در حال تالیف و تدوین است، به زندگی نامه مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر، مرحوم علامه جعفری فیلسوف شرق و مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان می پردازد.

وی توجه به نیاز مخاطبان و آشنایی آنان با مفاخر دینی و حوزوی را یکی از مهم‌ترین رسالت های این اداره کل در سالجاری دانست و گفت: در همین راستا طرح معرفی مفاخر از ابتدای سالجاری آغاز شده و تا پایان سال هفتاد نفر از مفاخر استان در قالب این طرح معرفی خواهند شد.

داننده در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در مهر‌ماه سالجاری اظهار داشت: هر چند در دوره‌های قبل ناشرانی از کشورهای دیگر در این نمایشگاه شرکت می‌کردند؛ اما به دنبال واقعی‌کردن جنبه‌های بین‌المللی این نمایشگاه هستیم.

وی با همچنین استقبال از جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی تبریز را بسیار مطلوب و دور از انتظار توصیف کرد و افزود: در جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی تاکنون بیش از 1600 نفر شرکت کرده اند که این حضور نشان خوبی از افزایش فعالیت های مثبت در فضای مجازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پایان مرداد آخرین مهلت ارسال آثار برای جشنواره عکس رضوی است، خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوائز این جشنواره مهر ماه سالجاری در تبریز برگزار می شود. 


نوشته شده در   يکشنبه 16 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode