ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1390     |     کد : 23546

ماجراي تلفن اينترنتي

كاربراني كه استفاده از اينترنت را براي گفت‌وگو و برقراري ارتباط با ديگر افراد تجربه كرده‌اند، حتما با اسكايپ (Skype) و خدماتي كه از طريق نصب اين نرم‌افزار به آنها دسترسي خواهند داشت، آشنا هستند. با استفاده از نرم‌افزار اسكايپ ‌در هر كجاي دنيا كه باشيد، مي‌توانيد با هر فردي كه مورد نظرتان باشد، يك ارتباط صوتي يا تصويري با كيفيت و رايگان برقرار كنيد.

پيشگامان ديجيتال
ماجراي تلفن اينترنتي
جام جم آنلاين: كاربراني كه استفاده از اينترنت را براي گفت‌وگو و برقراري ارتباط با ديگر افراد تجربه كرده‌اند، حتما با اسكايپ (Skype) و خدماتي كه از طريق نصب اين نرم‌افزار به آنها دسترسي خواهند داشت، آشنا هستند. با استفاده از نرم‌افزار اسكايپ ‌در هر كجاي دنيا كه باشيد، مي‌توانيد با هر فردي كه مورد نظرتان باشد، يك ارتباط صوتي يا تصويري با كيفيت و رايگان برقرار كنيد.

اين نرم‌افزار از جمله سريع‌ترين و قدرتمندترين نرم‌افزارهاي گفت‌وگو در اينترنت است. به اين ترتيب مي‌توان از اسكايپ به عنوان يك نرم‌افزار اختصاصي با قابليت استفاده از سيستم گفت‌وگوي صوتي و تصويري نام برد.

علاوه بر اين، اسكايپ امكانات ديگري نظير ارسال پيام‌هاي فوري، برقراري كنفرانس‌هاي ويدئويي و همچنين گفت‌وگوي صوتي را نيز در اختيار كاربران قرار مي‌دهد و در حقيقت اسكايپ، يك شبكه ارتباطي تلفني كاربر به كاربر است كه ايده طراحي آن توسط نيكلاس زنستروم مطرح شد.

او با خلق اين سرويس جديد، تجربه‌اي متفاوت از برقراري تماس‌هاي اينترنتي را در اختيار كاربران قرار داد و پس از مدت كوتاهي با ارائه خدماتي متفاوت و رايگان براي برقراري تماس‌هاي تلفني به شهرت جهاني دست يافت.

خلق نرم‌افزار اسكايپ، زمينه مناسبي را براي گسترش تلفن اينترنتي از طريق ديگر سيستم‌‌هاي مخابراتي به وجود آورد. نيكلاس زنستروم از جمله افرادي است كه به خاطر تلاش‌هايي كه در زمينه راه‌اندازي نرم‌افزارهاي متعدد اينترنتي انجام داده، از او به عنوان يكي از افراد تاثيرگذار در حوزه فناوري اطلاعات و بويژه دنياي اينترنت نام برده شده است.

او فعاليت حرفه‌اي خود را در اين عرصه با اشتغال در اپراتور مخابراتي اروپايي Telez آغاز كرد و در سال 1380 خورشيدي با همكاري جانوس فريس دانماركي، شبكه اشتراك‌گذاري كاربر به كاربر كازا را راه‌اندازي كرد و موفقيت اين شبكه زمينه مناسبي را براي طراحي نرم‌افزار اسكايپ به وجود آورد.

اسكايپ در حال حاضر، سريع‌ترين وسيله ارتباطي اينترنتي است و ارتباطي رايگان و بدون محدوديت را در قالب صوت و تصوير براي كاربران فراهم مي‌كند.

به گفته نيكلاس زنستروم روز به روز بر تعداد كاربران اين نرم‌افزار افزوده مي‌شود و بدون ترديد نرم‌افزار اسكايپ يكي از پرمخاطب‌ترين نرم‌افزارهاي آنلاين در سطح جهان محسوب مي‌شود.

اين مخترع سوئدي با اختراع برنامه كازا، شركت‌هاي بزرگ و صاحب نام در عرصه موسيقي را كه ساليان طولاني با فروش صفحه‌هاي موسيقي به قيمت‌هاي هنگفت، درآمد قابل توجهي را از آن خود ساخته بودند، مغلوب خود كرد و پس از چند سال با اختراع نرم‌افزار قدرتمند اسكايپ موجب شگفتي شركت‌هاي بزرگ مخابراتي در سطح دنيا شد. اسكايپ در سراسر دنيا بيش از 40 ميليون نفر كاربر دارد و اين در حالي است كه به طور متوسط روزانه 150 هزار نفر به تعداد كاربران آن افزوده مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 15 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode