ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 مرداد 1390     |     کد : 23491

حاكمان كشورهاي عربي از محاكمه حسني مبارك درس عبرت بگيرند

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: حاكمان كشورهاي عربي و ظالم بايد از محاكمه تاريخي حسني مبارك درس عبرت بگيرند.

نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه مراغه گفت: حاكمان كشورهاي عربي و ظالم بايد از محاكمه تاريخي حسني مبارك درس عبرت بگيرند.


به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدتقي پورمحمدي، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مراغه با اشاره به اينكه حسني مبارك در اين دادگاه بر روي تخت بيمارستان و در داخل قفس محاكمه مي شود ، افزود : حاكماني كه مردم خود را در عرصه هاي مختلف زماني مورد آزار و اذيت قرار مي دهند بايد از اين ماجرا عبرت بگيرند.
وي با اشاره به صوري بودن اين دادگاه ، اظهار داشت: مردم كشورهاي عربي كه در خيزش هاي خود خط بطلاني بر دخالت هاي آمريكا و اسراييل در كشورشان كشيدند هم اكنون با محاكمه حسني مبارك به حقيقت باطل بودن دخالت هاي اين كشورها پي بردند.
خطيب جمعه مراغه همچنين با اشاره به سالروز جهاني حقوق بشر اسلامي گفت: حقوق بشر اصلي در آموزه هاي ديني اسلام نهفته و حاكمان امت هاي اسلامي مي توانند با عمل به اين فرايض ، حقوق بشر را در بين مردم و امت خود اعمال كنند.
وي اظهار داشت: بسياري از كشورهاي به اصطلاح باني حقوق بشر اقداماتي در كشورهاي در حال توسعه و توسعه نيافته انجام مي دهند كه كاملا مغاير با حقوق بشر جهاني و اسلامي است.
وي گفت: اين چنين افراد و حكومت هايي با شعار حقوق بشر بدنبال سرپوش گذاشتن به اقدامات ضد بشري خود و ادامه كارهاي ضد حقوق بشري خود هستند.
وي ماه مبارك رمضان را ماه خودسازي ، تحمل و شست و شوي روحي انسان دانست و افزود: همه مسلمانان جهان بايد در اين ماه مبارك تمامي سعي و تلاش خود را انجام داده و خود را براي شست و شوي روحي از گناهان در اين ماه آماده سازند.
وي اضافه كرد: اصناف و كسبه نيز بايد در اين ماه با رعايت عدل و انصاف در تجارت و بازار از دغدغه هاي روزه داران بكاهند چرا كه حمايت از همنوع نيز از عبادت هاي بندگان خداوند محسوب مي شود.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
7483/590/245


نوشته شده در   جمعه 14 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode