ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 مرداد 1390     |     کد : 23397

نوشيدن چاي در سحر موجب تشنگي مي‌شود

نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمك‌هاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي‌شود و تشنگي فرد را به دنبال دارد.

جام جم آنلاين: نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمك‌هاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي‌شود و تشنگي فرد را به دنبال دارد.
به گزارش فارس، مصرف بيش از حد چاي در وعده سحر موجب بروز تشنگي در طول روز مي‌شود.

نوشيدن آب زياد هم به هنگام افطار موجب اختلال در هضم مواد غذايي مي‌شود همچنين افراد بايد از مصرف بيش از 2 فنجان چاي در وعده سحري پرهيز كنند به دليل اينكه چاي زياد باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمك ‌هاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي‌شود.

علي ابوالحبيب، متخصص داخلي اظهار مي‌دارد: مصرف چاي و ‌آب‌جوش در وعده سحر به دليل اينكه سلول‌هاي كليه را به كار مي‌اندازد و موجب افزايش ادرار مي‌شود موجب بروز تشنگي در طول روزه داري مي‌شود.

به گفته وي، آب بر اثر جوشيدن املاح خود را از دست مي‌دهد و اگر به طور مرتب مصرف شود با خون تركيب شده و املاح را دفع مي‌كند به دليل اينكه آب حكم آب مقطر را پيدا مي‌كند و بدن با كمبود املاح مواجه مي‌شود.

اين متخصص داخلي مي‌افزايد: آب‌جوش مدر است و با مصرف مكرر آن سلول‌هاي كليه آسيب مي‌بيند كه به دنبال آن مايعات مفيد از بدن دفع مي‌شود. به همين دليل پلاسما و خون غليظ مي‌شود و عوارض جانبي خود را به دنبال خواهد داشت.

قهوه در مقايسه با چاي مضرتر است. يك فنجان قهوه به اندازه يك قرص آرام‌بخش موثر است. مضرات قهوه بيشتر از چاي است و سيستم گوارشي انسان را مختل مي‌كند.

مرتضي صفوي، متخصص تغذيه نيز اظهار داشت: افراد از نوشيدن زياد چاي در وعده سحري پرهيز كنند چون باعث افزايش ادرار و دفع مواد معدني مورد نياز بدن و بروز تشنگي در طول روز مي‌شود.

به گفته وي، نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمك‌هاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد مي‌شود.

اين متخصص تغذيه مي‌افزايد: توصيه مي‌شود در وعده‌هاي سحري و افطار از پرخوري، مصرف غذاهاي چرب و سرخ كردني و غذاهاي حاوي مقادير زياد قندهاي ساده مثل قند و شكر پرهيز كرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode