ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 مرداد 1390     |     کد : 23269

جوشانده‌هاي ضدپيري را بشناسيد

براي پيشگيري از مشكلات حافظه گياه جينسينگ را دريابيد. گياه جينكو باعث افزايش ميل جنسي مي‌شود. گياه آب بشقابي پوست را تقويت مي‌كند و بنفشه‌ فرنگي براي خوش آب و رنگ شدن چهره مفيد است و گياه دم اسبي براي داشتن ناخن‌هاي زيبا توصيه مي‌شوند.

براي پيشگيري از مشكلات حافظه گياه جينسينگ را دريابيد. گياه جينكو باعث افزايش ميل جنسي مي‌شود. گياه آب بشقابي پوست را تقويت مي‌كند و بنفشه‌ فرنگي براي خوش آب و رنگ شدن چهره مفيد است و گياه دم اسبي براي داشتن ناخن‌هاي زيبا توصيه مي‌شوند.

تيك تيك ثانيه‌ها به دقايق مي‌پيوندند و دقايق به ساعت‌ها و روزها و سال‌ها و تا به خود بجنبيم عمري سپري‌شده و گذر ايام تأثيراتش را روي بدن و ظاهر ما نمايان كرده است؛ پس بهتر است دست روي دست نگذاشته و شاهد زوال قدرت بدني و زيبايي خود نباشيم و تا جايي كه امكان دارد رسيدن پيري را به تعويق بيندازيم. كار زياد سختي نيست. كافي است روزي چند دقيقه براي درست كردن يك جوشانده وقت بگذاريد. خالق هستي گياهاني مثل جينسينگ، بنفشه فرنگي، گزنه، زنجبيل، گياه دم اسبي، جينكو و ...آفريده است كه شما را به هدف‌تان نزديك‌تر مي‌سازد. پس با گياهاني كه معرفي مي‌كنيم آشنا شويد و پيري را از خود دور كنيد.

گياه جينسينگ براي تقويت حافظه

براي پيشگيري از مشكلات حافظه گياه جينسينگ را دريابيد. ريشه‌ي اين گياه حاوي 3 الي 8 درصد ginsenosid است كه باعث تقويت حافظه مي‌شود.

براي اين كار ريشه‌ي جينسينگ را ريز ريز كرده و به مدت 10 دقيقه با 50 سي سي ليتر آب جوش دم كنيد. هر روز 2 مرتبه يك فنجان از اين جوشانده را ميل كنيد. مدت مصرف اين جوشانده 20 روز در ماه است و اين دوره نبايد بيش از 3 ماه طول بكشد. توجه داشته باشيد كه روزانه بيش از 3 گرم از ريشه‌ي اين گياه استفاده نكنيد.

همچنين بايد بگوييم كه گياه جينسينگ براي زنان باردار و شيرده، كودكان، افرادي كه دچار چاقي مفرط اند يا فشار خون بالا دارند و همچنين براي افرادي كه مشكلات بي‌خوابي دارند توصيه نمي‌شود.

گياه دم اسبي براي داشتن ناخن‌هاي زيبا


ناخن‌ها با گذشت زمان زيبايي خود را از دست داده و بد شكل مي‌شوند. دكتر ژيگون مي‌گويد: «استفاده از گياه دم اسبي باعث تقويت ناخن‌ها مي‌شود زيرا اين گياه سرشار از سيليس است كه براي ناخن‌ها بسيار مفيد است. اين ماده‌ي معدني كه در ساخت ناخن‌ها نقش دارد در نگهداري و مراقبت از ناخن‌ها نيز شهرت زيادي دارد. شك نكنيد! سري به عطاري بزنيد و كمي گياه دم اسبي تهيه كنيد.

15 گرم ساقه‌ي خشك اين گياه را در 1 ليتر آب به مدت 30 دقيقه بجوشانيد. محلول را از صافي رد كنيد و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از اين جوشانده را ميل كنيد. اگر نياز باشد مصرف جوشانده را تا 3 ماه ديگر به مدت 20 روز در ماه تمديد كنيد.

توجه داشته باشد گياه دم اسبي براي زنان باردار و شير ده توصيه نمي‌شود و براي افرادي كه دچار مشكلات قلبي و كليوي هستند يا ناراحتي كبدي دارند مورد منع مصرف دارد.».

گياه آب بشقابي پوست را تقويت مي‌كند


گياه آب‌بشقابي با نام علمي Centell asiatica از خانواده چتريان (Apiaceae) مي‌باشد و از هزاران سال پيش در كشورهاي آسياي شرقي، هندوستان، چين، اندونزي، سريلانكا و جنوب آفريقا به طور سنتي به كار مي‌رود.
دكتر فرانكو ژيگون، استاد طب سنتي مي‌گويد: «گياه آب بشقابي توليد كلاژن را تحريك مي‌كند و به اين ترتيب از پيري پوست پيشگيري به عمل مي‌آورد. اين گياه پرخاصيت روي بافت‌هاي رابطي كه مراقبت از پوست را تضمين مي‌كنند تأثير گذاشته و باعث تقويت پوست مي‌شود.»

حال كه با اين گياه آشنا شديد دست به كار شويد: 4 گرم برگ و ساقه‌ي خشك گياه آب بشقابي را در 25 سي سي ليتر آب جوش بريزيد. در ظرف را بپوشانيد و اجازه بدهيد به مدت 10 دقيقه بجوشد و دم بكشد. محلول را از صافي رد كنيد و به مدت 1 ماه، روزانه سه مرتبه يعني صبح، ظهر و شب، يك فنجان از اين جوشانده ميل كنيد. البته مي‌توانيد بعد از اين مدت 3 ماه ديگر و هر ماه 20 روز از اين جوشانده ميل كنيد. توجه داشته باشيد اين گياه مي‌تواند باعث ايجاد آلرژي و مشكلات گوارشي شود. پس به ميزان مصرفي كه اشاره شد بسنده كنيد و از زياده‌روي بپرهيزيد. بايد بدانيد كه گياهان دارويي نيز مي‌توانند خطراتي براي سلامتي داشته باشند.

چاي سبز براي حفظ قدرت بدن

با گذشت عمر، بدن زودتر خسته مي‌شود و توانش براي احيا و جبران انرژي از دست رفته‌ي كمتر مي‌شود. براي بازيابي قدرت بدني هيچ چيز مانند چاي سبز و نعنا مفيد نيست. دكتر فرانك ژيگون، متخصص طب سنتي مي‌گويد: «اين گياهان خواص تقويت‌كنندگي دارند.»

براي حفظ قدرت بدني خود 2 قاشق چاي‌خوري نعناي خشك و 2 قاشق غذا خوري برگ چاي خشك را در 1 ليتر آب جوش به مدت 10 دقيقه دم كنيد. به مدت 1 ماه روزانه (تا قبل از ساعت 5 بعد از ظهر) 4 فنجان از اين جوشانده را ميل كنيد.
توجه داشته باشيد مصرف چاي سبز براي زنان باردار و كودكان به دليل هيجان و بي‌خوابي بايد كم باشد.

بنفشه‌ي فرنگي براي خوش آب و رنگ شدن چهره


براي زه‌كشي پوست كه با گذشت زمان به طور طبيعي به خطر مي‌افتد و همچنين براي جلوگيري از پيري آن به جوشانده‌ي بنفشه‌ي فرنگي اعتماد كنيد.
سري به عطاري بزنيد و مقداري از اين گياه را تهيه كنيد. 30 گرم بنفشه‌ي فرنگي خشك را با آب سرد شسته و سپس در 50 سي سي ليتر آب جوش بريزيد و در ظرف را بپوشانيد و اجازه دهيد به مدت 15 دقيقه دم بكشد. جوشانده را خنك و از صافي رد كنيد. به مدت 1 ماه، روزانه قبل از غذا، 2 الي 4 فنجان از آن ميل كنيد. مي تونيد مصرف آن‌را تا 3 ماه ديگر به قرار 20 روز در ماه تمديد كنيد.

توجه داشته باشيد كه مصرف اين گياه براي كودكان ممنوع است. بنفشه‌ي فرنگي تازه مي‌تواند سمي باشد. از ميزان مصرفي اشاره شده زياده‌روي نكنيد چون گياهان نيز مي‌توانند خطر ساز باشد.

زنجبيل براي مقابله با ضعف ميل جنسي زنان

براي مقابله با كاهش طبيعي ميزان استروژن كه اغلب با كاهش ميل جنسي در زنان همراه است مقداري نعنا، زنجبيل و cardamom تهيه كنيد. اين گياهان باعث تنظيم ميزان استروژن مي‌شوند.
1 قاشق چاي‌خوري نعنا، 2 قاشق چاي‌خوري زنجبيل تازه رنده شده و 2 قاشق چاي‌خوري تخم cardamom در يك ليوان بزرگ حاوي آب جوش بريزيد و اجازه بدهيد دم بكشد. به مدت يك ماه 1 الي 2 فنجان از اين دم كرده بنوشيد. اگر لازم بود مي‌تواند به مدت 3 ماه و هر ماه 20 روز از اين جوشانده استفاده كنيد.

گياه دم اسبي، گزنه، گياه آب بشقابي؛ ضد ريزش مو

براي مقابله با ريزش مو، راه چاره گياه دم اسبي، شويد و گياه آب بشقابي است. دكتر فرانك ژيگون، متخصص طب سنتي در اين باره مي‌گويد: «گياه دم اسبي سرشار از سيليس است كه رشد مو را فعال مي‌كند. گزنه حاوي ميزان زيادي مواد معدني است كه موها را تقويت مي‌كند و گياه آب بشقابي باعث تحريك جريان خون در مويرگ‌ها مي‌شود.»
حالا كه با خواص اين گياه نيز آشنا شديد دست بكار شويد. 150 گرم ساقه‌ي دم اسبي، 100 گرم برگ گياه آب بشقابي و 50 گرم برگ رزماري را با هم مخلوط كرده و در 1 ليتر آب جوش به مدت 10 دقيقه دم كنيد. محلول را از صافي رد كنيد. به مدت 1 ماه، بعد از غذا (صبح، ظهر و شب) 1 فنجان از اين جوشانده ميل كنيد.

توجه داشته باشيد كه اين جوشانده براي زنان باردار و شيرده و براي افرادي كه دچار مشكلات قلبي يا كليوي‌اند يا از بيماري‌هاي كبد يا كليه‌ها رنج مي‌برند توصيه نمي‌شود.

چاي سياه براي مقابله با پوكي استخوان

دكتر ژيگو معتقد است فلاوونوئيدهاي موجود در چاي سياه از پوكي استخوان پيشگيري كند و يا آن‌را كاهش دهد. محققان بريتانيايي با مطالعاتي كه از سال‌هاي 1990 تا 2004 انجام داده‌اند ثابت كرده‌اند كه هر چه مصرف چاي بيشتر باشد ( 4 فنجان در روز) تأثير آن در پيشگيري از ابتلا به پوكي استخوان بيشتر خواهد بود.
1 قاشق چاي‌خوري چاي سياه يا يك عدد چاي كيسه اي را با 1 فنجان آب جوش به مدت 5 دقيقه دم كنيد. روزانه 4 تا 6 فنجان چاي بنوشيد. توجه داشته باشيد مصرف چاي براي زنان باردار و كودكان به دليل ايجاد بي‌خوابي يا هيجان بايد بعد از ساعت 5 بعد از ظهر محدود باشد.

گياه جينكو باعث افزايش ميل جنسي مي‌شود

گياه جينكو جريان خون را در مويرگ‌هاي دستگاه تناسلي تحريك مي‌كند و گياه گزنه ترشح هورمون تستوسترون را در مردان افزايش مي‌دهد كه اين امر به افزايش ميل جنسي آن‌ها كمك مي‌كند.

كافي است مقداري گياه جينكو و گزنه تهيه كنيد و سپس 40 گرم برگ خشك گياه جينكو و 30 گرم گزنه را به مدت 1 ساعت در يك ليتر آب بجوشانيد. محلول را صاف كرده و به مدت 1 ماه بعد از صرف غذا يك فنجان از آن بنوشيد. مي‌توانيد اين جوشانده را به مدت 3 ماه و هر ماه 20 روز مصرف كنيد.

توجه داشته باشيد مصرف اين گياه براي افراد هموفيلي يا افرادي كه عمل جراحي در پيش دارند توصيه نمي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 10 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode