ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مرداد 1390     |     کد : 23236

آزاد راه زنجان ـ تبريز نخستين آزاد راه كوهستاني كشور

مدير كل راه و ترابري استان آذربايجان‌شرقي گفت: آزادراه تبريز ـ زنجان نخستين آزادراه كوهستاني كشور است.

 مدير كل راه و ترابري استان آذربايجان‌شرقي گفت: آزادراه تبريز ـ زنجان نخستين آزادراه كوهستاني كشور است.

اروجعلي عليزاده امروز در حاشيه اين مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: آزاد راه تبريز ـ زنجان قسمتي از آزاد راه سراسري تهران ـ قزوين ـ زنجان ـ تبريز ـ مرز بازرگان و همچنين بخشي از راه ابريشم محسوب مي‌شود.
وي تصريح كرد: شريان‌هاي مواصلاتي( اعم از جاده‌اي ـ ريلي، هوايي و دريايي) يكي از شاخص‌هاي مهم توسعه پايدار هستند و آزاد راه‌ها از موفقيت ممتازتري در شبكه ارتباطات كشورمان برخوردار است.
مدير كل راه و ترابري آذربايجان‌شرقي ادامه داد: در اين راستا وجود ترافيك سنگين در راه تبريز ـ زنجان و وجود شش مركز استان و ده‌ها شهر مهم در طول اين آزاد راه سراسري و ضرورت احداث اين محور را دو چندان مي‌كند.
عليزاده همچنين اظهار داشت: در اجراتي قانون احداث پروژه‌هاي عمراني بخش وزارت راه و شهرسازي از طريق مشاركت بانك‌ها و ساير منابع پولي و مالي كشور مصوب سال 1366 مجلس شوراي اسلامي احداث آزاد راه تبريز ـ زنجان در سال 13754 با مشاركت بانك‌هاي ملي، صادرات و رفاه كارگران در دستور كار قرار گفت.
وي افزود: البته در سال 1384 براي ترغيب بخش خصوصي به سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي عمراني با اعمال تغييرات مهم مشاركت وزارت راه و ترابري به 40 درصد و بخش خصوصي 60 درصد تغيير يافت و براساس قانون مشاركت سرمايه‌گذاري موظف است در طول دوره بهره‌برداري و نگهداري از كل مسير را به صورت كامل انجام دهد.
عليزاده تصريح كرد: آزاد راه تبريز ـ زنجان به طول 285 كيلومتر آزا راه كوهستاني و يكي از عظيم‌ترين پروژه‌هاي راهسازي با حضور 13 پيمانكار و پنج مهندسين مشاور داخلي در 16 قطعه در دست احداث بوده است.
وي گفت: فاز نخست اين آزاد راه به طول 81 كيلومتر در سال 1383 مورد بهره‌برداري قرار گرفت.
عليزاده افزود: فاز دوم آزاد راه تبريز ـ زنجان ( قزلجه ميدان ـ بستان‌آباد ـ سرچم) به طول 188 كيلومتر امروز به دست رئيس‌جمهور به بهره‌برداري رسيد.
وي افزود: نوع آزاد راه شش خطه با عرض 31.30 متر بوده و جدا كننده باندهاي رفت و برگشت از نوع گارديل بوده و حداقل شعاع قوسي افقي يكهزار و 500 متر و حداكثر شيب طولي پنج درصد( قسمت كوهستاني) است.
عليزاده افزود: سرعت طرح آزاد راه 120 كيلومتر در ساعت بوده و از مزاياي مهم اين طرح مي‌توان به بالا بودن در سرعت طرح، توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، ايمني حمل كالا و موجب صرفه‌جويي در انرژي و كاهش زمان سفر و تسهيل و روان‌سازي ترافيك و كاهش تصادفات جاده‌اي است.
مدير كل راه‌ترابري استان آذربايجان شرقي همچنين گفت: در اين آزاد راه دو دهانه تونلا دو قلو به طول 5 هزار و 70 متر حفاري و اجراي شمع 41 هزار متر طول، تعداد كل تقاطع غير همسطح و پل‌هاي به دهانه بالاتر از 10 متر به تعداد 64 دستگاه و آسفالت 3 ميليون و 978 هزار و 878 متر بالغ بر 3 هزار و 500 ميليارد ريال اجرا شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 9 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode