ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مرداد 1390     |     کد : 23220

دستگيري گردنبندقاپان توسط مردم

2 سارق جوان كه با سرعت عمل شگفت‌انگيز اقدام به قاپيدن گردنبند مي‌كردند در آخرين سرقت خود توسط شهروندان دستگير شدند.

جام جم آنلاين: 2 سارق جوان كه با سرعت عمل شگفت‌انگيز اقدام به قاپيدن گردنبند مي‌كردند در آخرين سرقت خود توسط شهروندان دستگير شدند.
به گزارش فارس،‌ ساعت 13 روز 22 خرداد ماه جوان 22 ساله‌اي به نام امير كه در حال عبور از پياده رو خيابان بود، مورد حمله يك جوان هم سن و سال خود قرار گرفت.

جوان مهاجم پس از قاپيدن زنجير طلاي امير كه از گردنش آويزان بود، پا به فرار گذاشت. امير كه در لحظه اوليه شوكه شده بود خيلي زود به خودش آمد و به طرف سارق جوان كه در حال سوار شدن روي يك موتور آماده حركت بود دويد و توانست او را از روي موتور به زير بكشد.

متهم بلافاصله از روي زمين بلند شد و اين بار به سمت موتور دوستش كه از محل دور شده بود دويد. در اين لحظه مردمي كه در همان اطراف حضور داشتند به كمك امير شتافتند و جوان سارق را گرفتند.

امير ابتدا زنجير پاره شده را از روي زمين برداشت و لحظاتي بعد متهم دستگير شده به نام مجيد 24 ساله تحويل مأموران گشت كلانتري 161 ابوذر شد.

با تشكيل پرونده مقدماتي در كلانتري، متهم به دستور آقايي، داديار شعبه سوم دادسراي جنايي تهران تحويل كارآگاهان مبارزه با كيف‌قاپي پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ شد.

آغاز تحقيقات

با آغاز تحقيقات مشخص شد از چند ماه قبل دو جوان در ساعات قبل از ظهر به در منازل شهروندان در مناطق مركزي، جنوب و جنوب غرب تهران مراجعه كرده و به بهانه پرسيدن آدرس و زدن زنگ منازل اقدام به قاپيدن گردنبند زنان مي‌كردند، كه اين افراد تحت تعقيب كارآگاهان پايگاه هشتم بودند.

مالباختگان كه همه آنها زن بودند و پس از سرقت اقدام به شكايت كرده بودند، در تشريح موضوع بيان مي‌كردند قبل از ظهر با زنگ خانه و اصرار صداي پشت آيفون به حياط و كنار در ورودي رفته و يك جوان را ديدند كه قصد داشت آدرسي را در همان نزديكي بپرسد. در حالي كه گردنبند طلاي زن شاكي روي گردنش نمايان بوده، در همان لحظات نخست مورد حمله اين جوان قرار گرفته و جوان پس از قاپيدن گردنبند زن شاكي پا به فرار مي‌گذاشت.

شاكيان اين پرونده مدعي شدند جوان سارق به سمت يك دستگاه موتورسيكلت كه روشن و آماده حركت كمي آن طرف‌تر ايستاده بود دويده و با موتورسيكلت پا به فرار مي‌گذاشته‌اند.

در اين ارتباط و در طول چند ماه پس از اولين شكايت، ده‌ها پرونده مشابه در پايگاه هشتم تشكيل شد. كارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي از مالباختگان در چند پرونده اوليه و با چهره‌نگاري از مالباختگان، دريافتند سارق اين پرونده‌ها 2 جوان موتورسوار با ميانگين سني 22 سال هستند.

دستگيري يكي از متهمان

با دستگيري مجيد و مطابقت چهره وي با تصاوير چهره‌نگاري شده مشخص شد اين جوان همان فرد تحت تعقيب است. اين مطلب با دعوت تعدادي از مالباختگان به پايگاه هشتم پليس آگاهي مورد تأييد زنان شاكي پرونده‌ها قرار گرفت.

متهم با توجه به پروندهاي موجود و شناسايي‌اش توسط مالباختگان، اعتراف كرد: من به همراه همدستم به نام امين مدتي بود كه براي خوشگذراني و به دست آوردن پول زياد تصميم گرفتيم تا با شيوه فوق گردنبند قاپي كنيم.ساعات سرقت ما معمولاً ‌از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر بود كه مي‌دانستيم مرد خانه سر كار است و اغلب زنان را با اصرار و پافشاري كه اين آدرس برايمان خيلي مهم است به در ورودي مي‌كشانديم.

با اعترافات مجيد مشخصات همدستش به نام امين نيز به دست آمد.

بازداشت دومين سارق

كارآگاهان پايگاه هشتم پس از چند روز تلاش بي‌وقفه متوجه شدند متهم متواري بعد از دستگيري همدستش به مخفيگاه خود مراجعه نكرده و زندگي كاملاً ‌مخفيانه‌اي را در پيش گرفته است.

در تاريخ 21 تير امين نيز توسط كارآگاهان مبارزه با كيف‌قاپي پايگاه هشتم و در يك عمليات غافلگيرانه در رباط‌كريم دستگير و به پايگاه منتقل شد.

امين هم با تأييد اعترافات همدستش، علت سرقت‌ها را به دست آوردن پول زياد براي خوشگذراني اعلام كرد.

سرهنگ كارآگاه حسين خان بابايي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: اين 2 نفر با اين كارشان و فقط به خاطر خوشگذراني و بي‌بند و باري تصميم گرفتند به شيوه‌اي كه اعلام شد از شهروندان سرقت كنند. در حالي كه در اغلب موارد اين اقدام آنان موجب رعب و وحشت مالباختگان كه غالباً زنان خانه‌دار است، شده است. حتي برخي از اين افراد تا چندين روز پس از سرقت، در مراجعه به اين پايگاه وضعيت روحي مناسبي نداشتند.

با توجه به اين كه متهمان براي گردنبند‌قاپي از زنان خانه‌دار، به در منازل مي‌رفتند و مالباختگان چهره متهم اصلي كاملاً رؤيت كرده‌اند، قاضي پرونده با درخواست انتشار بدون پوشش تصاوير متهان در جرايد موافقت كرده‌اند لذا از تمامي مالباختگان كه توسط اين افراد از آنان گردنبند قاپي و يا احياناً ‌كيف‌قاپي شده است دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري پرونده خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر ضلع جنوبي خيابان 12 فروردين مراجعه كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 9 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode