ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مرداد 1390     |     کد : 23218

تجليل از ميرباقري کارگردان مختارنامه

رئیس جمهور مختارنامه را در بالاترین تراز محتوایی و هنری خواند و گفت: این کار ارزشمند قابل عرضه به همه دنیا و البته سکوی پرشی به افق های بالاتر است.

 
جام جم آنلاين: رئیس جمهور مختارنامه را در بالاترین تراز محتوایی و هنری خواند و گفت: این کار ارزشمند قابل عرضه به همه دنیا و البته سکوی پرشی به افق های بالاتر است.
به گزارش واحد مركزي خبر، آقای محمود احمدی نژاد در همایش افق رسانه پس از تجلیل از آقای داود میرباقری کارگردان مجموعه مختارنامه از وی و همکارانش در تولید این اثر هنری قدردانی کرد و افزود: این اثر هنری کاری بسیار برجسته و ماندگار است که اندیشه ناب و اعتقادات آرمانی را در زیباترین قالب هنری به نمایش درآورد.

وی با اشاره به اینکه جلسه مستقلی برای بحث درباره این مجموعه هنری لازم است گفت: آقای میرباقری کارهای خوب و ماندگاری انجام داده است و هم حرکت تکاملی و هم اندیشه سلیم و مستقیمی را در کارهای وی می بینیم.

رئیس جمهور افزود: بیشتر قسمت های مختارنامه را می دیدم و هیچ جا حس نمی کردم که فضا ساختگی یا مجازی شده است و همیشه عناصر نقش آفرین در متن داستان بودند.

آقای احمدی نژاد این مجموعه هنری را دوره کامل مکتب خواند و گفت: مطالعه تاریخ برای شناخت رفتار انسان و گروه های اجتماعی در صحنه ها و حوادث می تواند برای آیندگان درس آموز باشد.

متن تقدیر رئیس رسانه ملی از خالق مختارنامه

آقای عزت الله ضرغامی در بیست و سومین همایش افق رسانه که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از داود میرباقری کارگردان مجموعه تلویزیونی مختارنامه تقدیر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی حوزه ریاست، متن تقدیر رئیس رسانه ملی از خالق مختارنامه به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای سیدمحمد داود میرباقری

خلق اثر فاخر و ماندگار مجموعه تلویزیونی مختارنامه با خامه توانا و کارگردانی مثال زدنی شما، صفحه ای زرّین در تاریخ تولیدات رسانه ملی رقم زد. ملت شریف ایران که قریب یک سال هر هفته به تماشای تصویری هنرمندانه از حماسه مظلومانه سالار شهیدان و قیام مختار در قاب تلویزیون نشستند، برای اولین بار در تاریخ این سرزمین شاهد روایت گوشه هایی از حماسه عظیم حسینی به زبان هنر تصویر و فیلم بودند. مشاهده این مجموعه، انس مردم ولایتمدار ما را با اهل بیت پیامبر عمیق تر ساخت و از رهگذر قیام مختار درس ها و عبرت های فراوانی را برای آنان به ارمغان آورد. درس ها و عبرت هایی که در زندگی و زیست اجتماعی سیاسی امروز جامعه ما کاملاً راهگشاست.

تولید این اثر فاخر و ماندگار، خود، تراز جدیدی در آفرینش فیلمنامه و نگاشت دیالوگ های متین و عمیق، کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری، فیلمبرداری، تدوین و تیتراژ و موسیقی فیلم به وجود آورد که بدون شک تأثیری چشمگیر در ارتقای مجموعه های تلویزیونی خصوصاً مجموعه های تاریخی و دینی برجای خواهد گذاشت.

استقبال قابل توجه مخاطبان برون مرزی رسانه ملی در کشورهای اسلامی نیز بر ابعاد تأثیرگذاری آن افزود و خود بستری برای اشاعه پیام حماسه پرشور و شعور حسینی و مکتب اهل بیت درمیان امت اسلامی گردید.

از ایزد منان دوام توفیقات شما و خلق آثار ماندگار بیشتری را مسئلت دارم .

سیدعزت الله ضرغامی


نوشته شده در   يکشنبه 9 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode