ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 31 تير 1390     |     کد : 22774

امام جمعه تبريز: دشمن در آستانه انتخابات به تفرقه‌افكني روي آورده است

امام جمعه تبريز با بيان اينكه طرفداران كانديداهاي مجلس از تخريب همديگر پرهيز كنند، گفت: دشمن در آستانه انتخابات به تفرقه‌افكني روي آورده و بايد با حفظ وحدت اين تلاش دشمن را ناكام بگذاريم.

 امام جمعه تبريز با بيان اينكه طرفداران كانديداهاي مجلس از تخريب همديگر پرهيز كنند، گفت: دشمن در آستانه انتخابات به تفرقه‌افكني روي آورده و بايد با حفظ وحدت اين تلاش دشمن را ناكام بگذاريم.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي خواستار حفظ وحدت در جامعه اسلامي شد.
وي با بيان اينكه وحدت از ديدگاه امام راحل موجب پيروزي و موفقيت است، عنوان كرد: ايشان تفرقه و تشتت را نيز عامل شكست دانسته و از اين رو همواره بر وحدت جامعه اسلامي تاكيد داشتند.
آيت الله مجتهد شبستري بيان كرد: دشمنان اسلام در كشورهاي اسلامي كه موج بيداري اسلامي درآنها به وقع پيوسته تلاش دارند تا با اختلاف افكني ميان انقلابيون تلاش‌هاي آنان را ناكام بگذارند.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: دشمن در آستانه انتخابات به تفرقه‌افكني روي آورده و بايد با حفظ وحدت اين تلاش دشمن را ناكام بگذاريم.

* طرفداران كانديداهاي مجلس از تخريب همديگر پرهيز كنند
مجتهد شبستري خاطرنشان كرد: طرفداران كانديداهاي مجلس شوراي اسلامي از تخريب كاندايداهاي ديگر همديگر پرهيز كنند و به خاطر پيروزي نامزد خود ديگران را تخريب نكنند.
وي ادامه داد: هر كانديدايي كه از طرف شوراي نگهبان تاييد صلاحيت شده باشد، تخريب وي جايز نيست.
امام جمعه تبريز در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت‌هاي هفته جاري تصريح كرد: پنجم مرداد سالروز اقامه نخستين نماز جمعه در تهران پس از پيروزي انقلاب اسلامي داراي اهميتي خاص بوده و امام راحل در بيانات مختلف نماز جمعه را از بزرگ‌ترين نعمات خداوند به ملت ايران دانسته‌اند.
اين مسئول تاكيد كرد: از ديدگاه امام راحل هر چه نماز جمعه با شكوه‌تر اقامه شود شكوه اسلام بيشتر متجلي خواهد بود و رهبر معظم انقلاب نيز بيانات ارزشمندي در اين مورد دارند.
‌مجتهد شبستري خاطرنشان كرد:امام راحل در قسمتي از بيانات خود با تاكيد بر اهميت نماز جمعه و بزرگ شمردن اين عبادت تاكيد كرده‌اند كه وحدت جامعه اسلامي از نماز جمعه نيز مهم‌تر است.

* نماز جمعه را مايه اقتدار نظام اسلامي است
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري نماز جمعه را مايه اقتدار نظام اسلامي دانست و ادامه داد: هدف عمده و واقعي از تشكيل نظام اسلامي اهتمام به اقامه فرايض بود و ما هيچ‌ وقت نبايد در اين راه دچار فراموشي شويم.
وي گفت: وحدت فكري و اعتقادي مسلمانان در نماز جمعه بيشتر متجلي مي‌شود به همين دليل دشمن همواره از برپايي چنين جمعي كه به دور هم گرد آمده و صادقانه پيشاني بر روي زمين مي‌سايند تا شكرگزار خداوند باشند، ترس و واهمه داشته است.

*نماز جمعه حلقه اتصال حكومت و مردم است
نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان شرقي اضافه كرد: چون نماز جمعه حول محور ولايت شكل مي‌گيرد، بيشترين توفيق را در وحد‌ت‌آفريني و انسجام جامعه داشته و دارد و در انقلاب اسلامي همواره چون سنگري مستحكم نقش خود را ايفا كرده است.
وي با بيان اينكه نماز جمعه حلقه اتصال حكومت و مردم است، يادآور شد: نماز جمعه در انقلاب اسلامي يعني كانون حركت، پويايي و مانور قدرت در مقابل دشمن است.
مجتهد شبستري تصريح كرد: از بركات نماز جمعه آرامش بخشي به جامعه اسلامي است.
امام جمعه تبريز در ادامه سخنان خود با گراميداشت سالروز عمليات مرصاد اظهار داشت: در چنين روزي منافقان در مرزهاي شمال غرب كشور توسط سربازان دلير اسلام تار و مار شدند و 15 هزار تن از منافقان كه قصد لشكر كشي به سمت تهران را داشتند در مرزهاي كشور نابود شدند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: گروهك منافقين با حمايت غرب و تجهيز اداوت جنگي توسط عراق تلاش داشتند تا به داخل كشور نفوذ كنند، اما ملت ايران به محض اطلاع از اين مسئله در جبهه‌ها حضور يافته وآنان را نابود كردند.
اين مسئول متذكر شد:‌ در روزهاي گذشته نيز مشابه چنين عملياتي از سوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي رخ داد و گروهك پژاك كه قصد عمليات ايذايي و آشوب داشتند توسط سپاه پاسداران در غرب كشور تار و مار شدند.
مجتهد شبستري اذعان داشت: اين عمليات و عمليات مرصاد در چندين سال قبل نشان از اين موضوع دارد كه جمهوري اسلامي ايران در نمايش اقتدار خود در برابر گروهك‌هاي ضد انقلاب هيچ گونه كوتاهي نخواهد داشت.


نوشته شده در   جمعه 31 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode