ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 تير 1390     |     کد : 22631

معيني: بايد به كرش فرصت داد

کارشناس فوتبال کشورمان «حیا کن - رها کن»ها را عاملی برای تخریب و افت بیشتر فوتبال در ایران برشمرد و گفت: باید اجازه داد فلسفه و ایده‌های کرش به بهترین شکل در تیم ملی پیاده شود که برای رسیدن به این هدف هم باید غرامت داد.

جام جم آنلاين: کارشناس فوتبال کشورمان «حیا کن - رها کن»ها را عاملی برای تخریب و افت بیشتر فوتبال در ایران برشمرد و گفت: باید اجازه داد فلسفه و ایده‌های کرش به بهترین شکل در تیم ملی پیاده شود که برای رسیدن به این هدف هم باید غرامت داد.
فریدون معینی در گفتگو با مهر، در مورد دیدار ایران و ماداگاسکار ضمن بیان مطلب فوق، گفت: عملکرد تیم ملی شاید در این دیدار جالب و خوشایند نبود اما نمی‌توان انتظار داشت از بدو ورود یک مربی همه چیز درجه یک شود. باید فرصت کافی در اختیار كرش که مربی مطرحی است، قرار داده شود تا شناختش را از فوتبال و بازیکنانی ایرانی بیشتر کند.

وی انتخاب كرش به عنوان سرمربی تیم ملی را اقدامی اصولی دانست که از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفت و اظهار داشت: نقدهای مطرح شده از تیم ملی مغرضانه و غیر منطقی بود و صرفا سلایق فردی است و مسائل بصورت جامع، کاملی و اصولی مدنظر گرفته نشده است.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امروز مهم نیست چه کسی در زمین بازی کند و یا تیم ملی در دیدار تدارکاتی چه نتیجه‌ای‌ می‌گیرد بلکه باید اجازه داد فلسفه و ایده‌های مربی به بهترین شکل در تیم پیاده شود که برای رسیدن به این هدف هم باید غرامت داد. تماشای یک بازی و ایجاد جنجال پس از آن نه تنها هیچ کمکی به فوتبال ملی نمی‌کند و مربی را هم دلسرد می‌کند.

وی با بیان اینکه هر منتقدی به بازیکن خاصی علاقه دارد و اگر آن بازیکن در زمین باشد، نقدها سطحی است اما اگر آن بازیکن به میدان نرود، نقدها بیشتر می‌شود، اضافه کرد: امیدوارم فرهنگ منطق گرایی و اصول گرایی در فوتبال بیشتر شود و همه به همدیگر کمک کنیم تا به رشد و پیشرفت مطلوب فوتبال کمک کنیم.

معینی با تاکید بر اینکه اگر ایران با 10 گل ماداگاسکار را شکست می‌داد، چیزی درست نمی‌‎شد، افزود: عقد قرارداد با كرش اتفاق بسیار ارزشمندی در فوتبال ایران بود که در آینده اثرات مثبت آن را در فوتبال می‌‎بینید. گرچه هزینه‌ بسیار و امکانات سطح بالایی که این مربی می‌خواهد برای بعضی‌ها قابل هضم نیست اما این اتفاق بالاخره باید روزی در فوتبال ایران رخ می‌داد تا فوتبال ما نیز با امکاناتی که فوتبال روز دنیا و تیم‌های بزرگ از آنها بهره‌مند، برای رسیدن به موفقیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه فوتبال ساده است ولی ما به آن رویایی نگاه کرده و فکر می‌کنیم تیم‌های بزرگ تمرینات فضایی انجام می‌دهند، تصریح کرد: سطح فکر ما نباید نگاه کردن به تمرینات و بازی‌های تدارکاتی باشد، مگر كرش می‌خواهد معجزه کند، او روش و متدولوژی دارد که اجرای صحیح آنها می‌تواند نقش مهم و بزرگی در موفقیت فوتبال ایران داشته باشد.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: برد و باخت در فوتبال وجود دارد، شما ببنید تیم‌های برزیل و آرژانتین در عین شایستگی و درحالیکه برابر پاراگوئه و اروگوئه تیم برتر میدان بودند، شکست خوردند و حذف شدند اما برای آنها دنیا به آخر نرسید. مسئولان فوتبال این کشورها امروز می‌گردند و «چرا»ها پیدا نمی‌کنند اما در ایران ما دنبال این «چرا»ها نیستیم و می‌خواهیم مشکلات را با تغییر و تعویض حل کنیم.

وی از رسانه‌ها و خصوصا کارشناسان خواست اطلاعات درست را به مردم منتقل کنند و یادآور شد: ما از رسانه‌ها و کارشناسان می‌خواهیم با ارائه منطقی انتقادها رفع نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت و در نهایت رشد فوتبال کمک کنند زیرا با اطلاعات اشتباه حق افراد خوب و زحمتکش تضییع شده و حامی‌ها و هواداران فوتبال که گناهی ندارند، بیش از گشته نسبت به فوتبال ناامید می‌شوند.

معینی در پایان در مورد شعارهایی که در جریان دیدار ایران با ماداگاسکار علیه مسئولان فدراسیون مطرح شد، گفت: وقتی احترام‌ها حفظ نمی‌شود، رخ دادن این مسائل دور از ذهن نیست. این «حیا کن - رها کن»ها نه تنها کمکی به فوتبال نمی‌کند بلکه باعث تخریب و افت بیشتر این رشته محبوب می‌شود.


نوشته شده در   سه شنبه 28 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode