ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 تير 1390     |     کد : 22565

سرماخوردگي در فصل تابستان

به نظر مي‌رسد سرماخوردگي و سينوزيت، يك مشكل زمستاني هستند، ولي اين طور نيست. افراد در فصل تابستان هم سرما مي‌خورند. نبايد اجازه دهيد كه سرماخوردگي، تعطيلات و استراحت تابستاني شما را خراب كند.

به نظر مي‌رسد سرماخوردگي و سينوزيت، يك مشكل زمستاني هستند، ولي اين طور نيست. افراد در فصل تابستان هم سرما مي‌خورند. نبايد اجازه دهيد كه سرماخوردگي، تعطيلات و استراحت تابستاني شما را خراب كند.


پيشگيري از سرماخوردگي تابستاني

با عمل به توصيه‌هاي زير مي‌توانيد از سرماخوردگي در فصل تابستان جلوگيري كنيد:

1- چاي سبز يا سياه بنوشيد. هر چقدر چاي بيشتري بنوشيد، پروتئين‌هاي بيشتري به شما كمك خواهند كرد تا با ميكروب‌هاي مولد سرماخوردگي مبارزه كنيد. نوشيدن يك فنجان چاي سبز خنك در روزهاي گرم تابستان، دل‌پذير و خوشايند است.

2- استراحت كنيد. استراحت كردن ميزان استرس شما را كم مي‌كند و در نتيجه از سرماخوردگي جلوگيري مي‌كند. وقتي كه استرس داريد، بدن شما به ويروس‌ها بيشتر اجازه مي‌دهد كه سيستم ايمني را آلوده كنند. تعطيلات آخر هفته را در منزل استراحت كنيد يا هر آنچه را كه باعث آرامش و دفع سرماخوردگي مي‌شود، انجام دهيد.

3- چرت نيمروزي داشته باشيد. نيم تا يك ساعت چرت وسط روز باعث مي‌شود كه بدن شما آنتي بادي (عوامل ضد ميكروبي) بسازد.

مرتباً دست‌هاي خود را با آب و صابون بشوييد تا ديگران را مريض نكنيد

4- يك عدد پرتقال بخوريد. پرتقال حاوي بيوفلاوونوئيد است كه از انتشار ميكروب‌ها جلوگيري مي‌كند و در نتيجه ميزان سرماخوردگي را كم مي‌نمايد. هفته‌اي 3 يا 4 عدد پرتقال بخوريد تا سرما نخوريد.

5- در هواي آزاد بايستيد. نشستن در يك اتاق كولر دار يا فن‌كوئل دار براي مدت طولاني باعث مي‌شود كه مشكلاتي در سينوس‌ها و بيني شما ايجاد شود و راهي براي ورود ويروس‌ها از سوراخ بيني باز شود؛ لذا 15 تا 30 دقيقه از اتاق خارج شويد و در هواي تازه و آزاد قرار بگيريد.

6- از دهان‌شويه استفاده كنيد يا آب غرغره كنيد. با اين كار ميكروب‌هايي را كه روي زبان و گلوي شما نشسته‌اند، از بين مي‌بريد. دهان و بدن خود را تميز و سالم نگه داريد تا از تابستان خود لذت ببريد.

بهبود سرماخوردگي تابستاني

سرماخوردگي اغلب در هواي سرد به وجود مي‌آيد، ولي ويروس سرماخوردگي در هواي گرم هم به بدن حمله مي‌كند و باعث سرما خوردگي تابستاني مي‌شود. راه‌هايي وجود دارد كه مي‌توانيد با آن‌ها سريع‌تر از شر سرماخوردگي خلاص شويد:

1- به پزشك مراجعه كنيد و با توصيه ايشان، از داروهاي بهبود دهنده سرماخوردگي استفاده كنيد.

2- ويتامين C بيشتري مصرف كنيد. براي اين كار قرص جوشان ويتامين C مصرف كنيد و آب پرتقال تازه بنوشيد.

3- حداقل 8 ليوان آب در روز بنوشيد. مصرف آب كافي، سموم را از بدنتان دفع مي‌كند.

4- بيشتر استراحت كنيد و كمتر فعاليت بدني داشته باشيد. هر چند كه فعاليت‌هاي بيرون از منزل در تابستان بيشتر است، ولي براي اين كه زودتر بهبود يابيد، بايد بيشتر استراحت كنيد. استراحت و خواب كافي، سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كنند و باعث مي‌شود بهتر با سرماخوردگي بجنگيد.

5- سوپ مرغ گرم بخوريد. گلو درد و خلط سينه در سرماخوردگي تابستاني شايع هستند. سوپ مرغ اين خلط‌ها را كم مي‌كند. هم چنين گرمي سوپ، گلودرد را كاهش مي‌دهد.

* هشدارها:

- مرتباً دست‌هاي خود را با آب و صابون بشوييد تا ديگران را مريض نكنيد.

- آب نمك ولرم غرغره كنيد تا گلو دردتان كم شود. همراه سوپ جوجه، آب هم بنوشيد تا خلط گلو را كم كند و سينه را پاك كند. بيني‌تان را نيز خالي كنيد.

- علائم آلرژي فصلي شبيه سرماخوردگي هستند. اگر علائم شما با مصرف داروهاي سرماخوردگي بهبود نيافت، مي‌توانيد تحت نظر پزشك از داروهاي ضد آلرژي استفاده كنيد تا نتيجه كار را ببينيد.


نوشته شده در   دوشنبه 27 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode