ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 تير 1390     |     کد : 22474

وجود 10 هزار نسخ خطي، سنگي و سربي در آذربايجان شرقي

مديركل كتابخانه‌هاي‌عمومي آذربايجان شرقي از وجود بيش از 10 هزار جلد نسخ خطي، چاپ سنگي و سربي در استان خبر داد و گفت: بيش از 4 هزار جلد از اين كتب در كتابخانه مركزي تبريز نگهداري مي‌شود.

 مديركل كتابخانه‌هاي‌عمومي آذربايجان شرقي از وجود بيش از 10 هزار جلد نسخ خطي، چاپ سنگي و سربي در استان خبر داد و گفت: بيش از 4 هزار جلد از اين كتب در كتابخانه مركزي تبريز نگهداري مي‌شود.

حسن خدايي در حاشيه بازديد از نمايشگاه مهدويت ملكان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملكان، آذربايجان شرقي را در اكثر شاخص‌ها در حوزه كتاب و كتابخواني جلوتر از متوسط كشوري دانست.
وي به ايجاد بخش مرجع در كتابخانه‌هاي استان اشاره كرد و اظهار داشت: بيش از 25 هزار جلد كتاب مرجع در كتابخانه مركزي تبريز نگهداري مي‌شود.
خدايي همچنين از وجود بيش از 10 هزار جلد نسخ خطي و چاپ سنگي و سربي در استان خبر داد و گفت: بيش از 4 هزار جلد از اين كتب در كتابخانه مركزي تبريز نگهداري مي‌شود.
وي افزود: برخي از نسخ آن در سطح كشور بي‌نظير بوده و حتي در سال 86 در ربع رشيدي در يونسكو به ثبت رسيده است و از اين لحاظ استان تقريبا مقام نخست كشوري را داراست.
خدايي همچنين از پيشرو بودن استان به لحاظ برخورداري از فضاهاي موجود خبر داد و اظهار داشت: در حالي كه متوسط ميانگين كشوري فضا 1.9 مترمربع است در آذربايجان شرقي اين فضا به 1.55 مترمربع افزايش يافته است.
وي گفت: استان آذربايجان شرقي با در اختيار داشتن بيش از يك ميليون و 700 هزار جلد كتاب دومين مقام كشور را از لحاظ منابع به خود اختصاص داده است.
مدير كتابخانه‌هاي عمومي آذربايجان شرقي با بيان اينكه استان آذربايجان‌شرقي از لحاظ امانت و تعداد مراجعان نيز ركورد ميانگين كشوري را شكسته ادامه داد: مطالعه كتاب، قرآن و ادعيه در كشور 12 دقيقه و 5 ثانيه است در حالي كه در استان ما اين مدت به 12 دقيقه و 7 ثانيه رسيده است.
وي از كسب رتبه نخست استان در مطالعه روزنامه و نشريات در كتابخانه‌هاي استان خبر داد و گفت: در مجموع به لحاظ مطالعه كتب و نشريات از ميانگين كشوري 13 دقيقه جلو زده‌ايم چرا كه ميانگين كشوري 76 دقيقه ولي آذربايجان شرقي به 89 دقيقه و 13 ثانيه رسيده است.
خدايي با بيان اينكه همه اين شاخص‌ها نشانگر برخورداري استان از موقعيت خوب به لحاظ مطالعه كتب و نشريات است، همه موفقيت‌ها را مرهون حمايت‌ها و تلاش دكتر بيگي به عنوان رئيس انجمن كتابخانه‌هاي استان و فرمانداران استان، مسئولان كتابخانه‌هاي عمومي، دستگاه‌هاي دولتي، روحانيون و فرهيختگان دانست.
نمايشگاه مهدويت همچون سال‌هاي قبل به همت ستاد نيمه شعبان و اداره كتابخانه‌هاي عمومي ملكان برپا شده و به مدت 10 روز داير است.
در اين نمايشگاه حدود 4 هزار جلد كتاب در موضوعات مهدويت و احكام و قرآن در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
برپايي تصاوير رزمندگان لشكر 31 عاشورا و شهداي جنگ تحميلي از بخش‌هاي قابل توجه اين نمايشگاه به شمار مي‌رود.


نوشته شده در   شنبه 25 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode